fbpx
BESPLATNA POMOĆ I SAVJETOVANJE: 091/7327-231 info@proteone.hr

Datulje su plod palme i uzgajaju se prvenstveno u suhim, sušnim područjima, kao što su Bliski Istok i dijelovi Kalifornije. Iako se datulje često koriste kao sastojak u slatkišima i drugim receptima, one nude nekoliko hranjivih prednosti kada se jedu svježe.

Datulje neće podići šećer u krvi

Jedan od glavnih razloga zašto ljudi izbjegavaju jesti datulje je stajalište da će podići razinu šećera u krvi, ali studije su pokazale da je takvo stajalište pogrešno. Časopis “Nutrition Journal” 28. svibnja 2011. objavljuje studiju u kojoj je potrošnja datulja testirana na dijabetičare. Studija pokazuje da datulje sadrže velike količine prirodnih šećera, što je zapravo hrana niskog glikemijskog indeksa i nisu značajno povećale razinu šećera u krvi nakon što su ih pojeli. Ako ste dijabetičar, obratite se svom liječniku prije dodavanja datulja u vašu prehranu tako da možete pratiti razinu šećera u krvi i odrediti kako ti podaci utječu na vas osobno.

Datuljama povećavate unos vlakana

Datulje su bogate vlaknima. Prema Nacionalnoj bazi podataka o hranjivim proizvodima USDA, samo jedna datulja sadrži 1,6 g vlakana, odnosno 6% preporučenog dnevnog unosa. Vlakna su poznata po svojoj sposobnosti da pomažu u snižavanju kolesterola i borbi i sprječavanju pretilosti, bolesti srca i raka debelog crijeva. U studenom 2008. godine “Kritički pregledi u prehrambenoj znanosti i prehrani” navode da su vlakna iz datulja prije svega netopljiva vlakna koja se vežu na masno tkivo i kolesterol i izvode ga iz tijela.

Datulje i fitness Nebrojene prednosti za zdravlje!

Datulje snižavaju razinu triglicerida

Iako vlakna u datuljama imaju sposobnost snižavanja razine kolesterola, istraživači iz Technion-Israel Institute of Technology u Izraelu navode da datulje imaju bolje rezultate pri snižavanju razine triglicerida, što je još jedna vrsta masti u krvi. Istraživanje objavljeno u časopisu “Journal of Agricultural and Food Chemistry” iz 9. rujna 2009. godine pokazuje da konzumacija datulja može  smanjiti trigliceride za 8 do 15%. Smanjenje razina triglicerida smanjuje rizik od otvrdnjavanja arterija, srčanog udara i moždanog udara, prema Nacionalnom Institutu zdravlja.

Datuljama povećavate unos vitamina i minerala

Dodavanje datulja vašoj prehrani donosi vitamine i minerale koji su neophodni za održavanje optimalnog zdravlja. Primarni vitamini u datuljama su vitaminska obitelj B, s vitaminom B-6 na vrhu popisa. Vitamin B pomaže kod metabolizma i stvaranja novih krvnih stanica. Ostali vitamini uključuju K i A. Datulje su izvrstan izvor i minerala, s kalijem na prvom mjestu. Bakar, mangan, magnezij, kalcij, fosfor, željezo i cink dovršavaju ovaj profil minerala u datuljama. Tijelo treba samo male količine minerala, ali ako je bilo koji od njih u nedostatku, to može biti štetno za vaše zdravlje. Grickanje datulja može vam pomoći izgraditi zalihe minerala u svom tijelu.

U ponudi:

Datulje bez koštica 1000 g – Nutrigold = 29.00 kn

Uvijek trebamo pri ruci: homemade energetske pločice
Kako jednostavno povećati fizičku aktivnost tijekom dana?

Prijava na proteone.hr newsletter

Prijavi se i osvoji svoj popust na cjelokupni iznos kupovine te budi redovito informiran o svim novostima i ponudama!