fbpx
BESPLATNA POMOĆ I SAVJETOVANJE: 091/7327-231 info@proteone.hr

Najveći problem s običnom fizičkom aktivnošću imaju osobe sa statičnim i sjedećim zanimanjima. Veliku većinu radnog vremena prosjede, a time i energija nije iskorištena. Ali npr. stolar, kovač ili drugi radnik cijeli radni dan ima “CrossFit” i sagori puno više energije. U svim primjerima, uzet ćemo prosječno 65 kilograma kod žena i 80 kilograma kod muškaraca.

1.Uzmimo hodanje stepenicama kao sport!

Moderna vremena zahtijevaju udobna rješenja, tako da većina ljudi koristi lift ili pokretne stepenice, a zaobilaze obične stepenice udaljene nekoliko koraka. Sjetite se samo koliko puta dnevno imamo priliku da koristimo stepenice?

Ako hodamo gore-dolje po stepenicama 15 minuta dnevno, to bi značilo:

  • Za žene sagorijevanje 49 kcal dnevno / 343 tjedno / 1,372 mjesečno / 16,464 godišnje
  • Za muškarce sagorijevanje 60 kcal dnevno / 420 tjedno / 1.680 mjesečno / 20.160 godišnje

2. Do posla na biciklu, koturaljkama ili makar dijelom pješice!

Ako je to ikako moguće i ako nemate striktan „dress-code“ za odlazak na posao koristite bicikl, role ili druge kombinacije! Doći ćete raditi svježi i učinkovitije je od dosadne vožnje automobilom ili gradskim prijevozom.

Ako vrijeme više nije bajno za voziti se na biciklu, pokušajte izaći s javnog prijevoza barem jednom stanicu prije i ostatak puta pješice proći. Na putu kući možete “iskočiti” i izaći nekoliko stanica prije, jer svaki korak se broji!

Kako jednostavno povećati fizičku aktivnost tijekom dana

Ako provedemo 60 minuta dnevno biciklirajući, to bi značilo:

  • Za ženu sagorijevanje 330 kcal dnevno / 2 310 tjedno / 9 240 mjesečno / 110 880 godišnje
  • Za muškarce sagorijevanje 400 kcal dnevno / 2.800 tjedno / 11.200 mjesečno / 134.400 godišnje

3. Pokušajte biti aktivni čak i tijekom radnog vremena

Kada sjedite za stolom, odvojite nekoliko minuta da biste otišli do aparata za kavu, po vodu ili samo neko vrijeme prohodali. Kako koristiti pauze za ručak? Ručak s kolegama ili se odmorite uz šetnju i opuštanje.

Tijekom cijelog dana sjedenja stanje je opće krutosti tijela, a ono što ćemo reći je da malo njih može tako sjediti da ne dođe do ozljeda dugoročno. Kada istežemo cijelo tijelo, istežemo i skupljene mišiće, a dugoročno poboljšavamo naše držanje!

Ako smo proveli 15 minuta dnevno lagano hodajući brzinom od oko 4,5 km/h i 15 minuta istezanja, to bi značilo:

  • Za žene sagorijevanje 60 kcal dnevno / 420 tjedno / 1.680 mjesečno / 20.160 godišnje
  • Za muškarce sagorijevanje 75 kcal dnevno / 525 tjedno / 2,100 mjesečno / 25.200 godišnje

4. Izazov s kolegama!

Nema bolje motivacije nego se kladiti u nešto. Skupimo hrpu ljudi s kojima svaki radimo i napravimo izazov. Jednostavno, pametni telefoni, satovi ili narukvice danas su gotovo prisutni kod svakog, a lako možemo odrediti pobjednika na kraju tjedna po broju potrošenih kalorija ili prijeđenih koraka. Nagrada može biti proteinska čokoladica ili nešto slično.

Ako smo 90 minuta pješačili brzinom od oko 6 km/h dnevno, to bi značilo:

  • Za ženu sagorijevanje 285 kcal dnevno / 1,995 tjedno / 7,980 mjesečno / 95,760 godišnje
  • Za muškarce sagorijevanje 320 kcal dnevno / 240 240 / tjedan / 8 960 mjesečno / 107 520 godišnje

5. A sad? Najslađi dio, čišćenje po kući! Ali spaljene kalorije …!

Za neke, kućni poslovi mogu biti pakao, ali ono što je bitno je da se krećemo. Stoga, usisavanje, brisanje prašine, pranje podova ili pranje posuđa i kuhanje dobivaju novu dimenziju. Nije uzalud tvrditi da tamo gdje postoji kretanje postoji život.

Kako jednostavno povećati fizičku aktivnost tijekom dana

Ako provedemo do 60 minuta obavljajući kućne poslove uz pristojan tempo od dva puta tjedno, to bi značilo:

  • Za ženu sagorijevanje 320 kcal tjedno / 1.280 mjesečno / 15.360 godišnje
  • Za muškarce sagorijevanje 400 kcal tjedno / 1.600 mjesečno / 19.200 godišnje

Suma sumarum, koliko kilograma masnoće spalimo u idealnom svijetu u roku godinu dana?

Za žene, teorijski je sagoreno 258.664 kcal = energija skrivena u 33 kilograma masti

Za muškarce je teorijski sagoreno 306.480 kcal = energija skrivena u 40 kilograma masti

Uključivanje zajedničkih i svakodnevnih kretnji u naše živote ima ogromne prednosti za zdravlje cirkulacijskog sustava i veći životni vijek. Svaki korak se jednostavno broji!

Datulje i fitness? Nebrojene prednosti za zdravlje!
Proteinski muffini gotovi za 3 minute

Prijava na proteone.hr newsletter

Prijavi se i osvoji svoj popust na cjelokupni iznos kupovine te budi redovito informiran o svim novostima i ponudama!