fbpx
BESPLATNA POMOĆ I SAVJETOVANJE: 091/7327-231 info@proteone.hr

Mnogo je govora o magneziju posljednjih mjeseci. Nije teško pogoditi – neke od informacija na koje možemo naići nisu vrlo pouzdane. Nasuprot tome, njegove značajke ili djelovanja uopće se teško spominju. To nas je potaklo da pokušamo prenijeti najbitnije iz niza kratkih tekstova u kontekstu ovog važnog minerala, zahvaljujući čemu onda možemo sustavno organizirati znanje o njemu.

Količina magnezija u našem tijelu

U prosjeku imamo oko 24 grama magnezija u našem tijelu (uz pretpostavku da je prosjek – muškarac s tjelesnom težinom od 70 kg). Približno 40-60% pohranjuje koštani sustav, a ostatak se nalazi unutar stanica, uglavnom u mišićima.

Najbogatiji izvori magnezija u hrani uključuju:

Valja istaknuti da vrijedan izvor magnezija također mogu biti visoko mineralizirane mineralne vode bogate magnezijem – one su također veliki izvor dobro apsorbiranog kalcija.

U prosjeku se smatra da se magnezij apsorbira (uneseno putem probavnog trakta) oko 20-40%, međutim kod ljudi koji mogu biti manjkavi u apsorpcijskom kapacitetu raste do 90%.

Poboljšanje i pogoršanje apsorpcije magnezija

Kod apsorpcije magnezija u tijelu, mnogi čimbenici utječu na naše tijelo, uključujući, među ostalima:

  • prekomjerna količina opskrbe / povišena razina kalcija u tijelu,
  • nedostatak kalija (povezan s manjkom kalija ili prekomjernom potrošnjom natrija ili upotrebom diuretika – sredstava za dehidrataciju),
  • poremećaji štitnjače (glavni hipertireoza),
  • upotreba lijekova,
  • konzumiranje alkohola. 

Magnezij - podcijenjeni element velikih dobrobiti

Uloga magnezija u tijelu

Magnezij je (kvantitativno) drugi u poretku, nakon kalija, unutarstaničnog iona. Uloga ovog sastojka u održavanju života i zdravlja je znatna – sudjeluje u više od 600 enzimskih reakcija! Sudjeluje u energetskom metabolizmu, kao i sintezi proteina – također kardiomiocita (stanica srčanog mišića)!

Ono što je važno za sportaše, osobito onih koji se sami „podržavaju” – magnezij štiti stanice od povreda, te sprječava poremećaje srčanog ritma i sprječava zgrušavanje trombocita.

Adekvatan unos magnezija omogućuje mišićima da funkcioniraju besprijekorno – ioni koji su uključeni u proces kontrakcije bilo mišića – kao koštanog sustava, kao srce, tako da nedostatak magnezija u ravnoj liniji može dovesti do oslabljenih mišića – žrtvovanja udobnosti i efekta treninga, ali i doprinose normalnom radu srca.

Istraživanje provedeno na djeci koja pate od psihosomatskih poremećaja pokazuje da magnezij može smanjiti agresiju i također imati smireni učinak u slučaju mentalne ili tjelesne hiperaktivnosti. Ima umirujuće djelovanje, pomažući kod spavanja i poboljšava udobnost sna.

Nemoguće je zanemariti neka druga svojstva – to jest antagonizam olova – za ljude izložene tom odnosu ili koji su također skloni teorijama o kontaminiranju teških metala. U slučaju kalcija, međutim, čini se da je magnezij element koji podupire njezinu apsorpciju u tijelu.

Kao što znate vrlo često – otporni treninzi mogu imati malo hipertenzivni učinak – podići krvni tlak. Magnezij, srećom, ima suprotan učinak na tijelo – studije su pokazale inverznu korelaciju između konzumirane količine magnezija i razine krvnog tlaka (što više magnezija unesenog, to je više smanjen krvni tlak).

Fit juhica od bundeve koju morate probati!
Šnicle od tune kao superukusan obrok!

Prijava na proteone.hr newsletter

Prijavi se i osvoji svoj popust na cjelokupni iznos kupovine te budi redovito informiran o svim novostima i ponudama!