ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti 4 savjeta kako bolje spavati, poboljšati performanse i lakše smršavjeti

4 savjeta kako bolje spavati, poboljšati performanse i lakše smršavjeti

Živimo u vremenu kada na prvi pogled nikad nismo bili bolji u povijesti čovječanstva, ali pomnijim pregledom vidimo oko sebe alarmantne brojeve iscrpljenih, mrzovoljnih i apatičnih stanovnika ovog planeta koji ne izgledaju baš kao netko tko je dobio jackpot u zlatnom dobu. Što možemo učiniti da se budimo živahni i puni energije? Pročitaj u nastavku 4 savjeta.

Žena spava na kauču.
Datum objave: 12.01.2020

Tko je odgovoran za naš san?

Ima više krivaca:

  • Previše ambiciozni šef koji hitno mora poslati mail u 11 sati,
  • Naša prebivališta u kojima možda ne znamo razliku između dana i noći zbog umjetne rasvjete,
  • Dopadljiva društvena mreža koja stalno nudi nešto novo i neistraženo,
  • Prevelike doze kofeina protiv kojih energetska pića izgledaju kao slabe pijavice.

Naposljetku, možemo učiniti gotovo sve za sebe...

Kako god, mi smo glavni krivci za nedostatak sna, jer sami biramo čemu ćemo i u kojoj mjeri biti posvećeni. Posljednjih godina pokušavamo se izvući iz sna i pronaći načine kako ga smanjiti u najvećoj mogućoj mjeri i, ako je moguće, eliminirati ga iz našeg života.

Nažalost, spavanje je postalo posljednji prioritet koji imamo u životu, bitnije je postalo čak da pogledamo dobar show, da ne propustimo novi videozapis na YouTubeu ili da slučajno ne bi propustili Insta priče srednjoškolskog kolege kojeg nismo vidjeli x godina. Ne možemo pripisati spavanju isti značaj kao našoj karijeri i zabavi, a to nas postepeno uništava.

U ovom ćemo vam članku pokazati nekoliko jednostavnih načina da pronađete izgubljeno povjerenje u san i njegovu sposobnost da pogoduje našim fizičkim i mentalnim aspektima.

4 koraka za bolje spavanje

1. Učinite spavanje prioritetom

Ako vam san ne postane prioritet, bez obzira koliko čudesnih biljaka ili dodataka probali, vaš san nikad neće biti optimalan. Zato se uvjerite i odlučite da je san trenutno važna točka u vašem dnevnom programu. Ako to ne učinite, neprestano ćete ga odgađati i zamjenjivati ​​drugim odgovornostima i ometanjem.

Nemate rezultata u teretani? Možda je kriv nedostatak sna.

4 savjeta kako bolje spavati, poboljšati performanse i lakše smršavjeti pogledajte na linku!

2. Smanjite ometajuće elemente u vašem području

Možda vaša spavaća soba nalikuje Microsoftovom sjedištu. Televizor je u jednom kutu, laptop na drugoj strani i vaša omiljena igra na tabletu dok provjeravate svoje poruke na mobitelu. U međuvremenu, R2-D2 prolazi i isporučuje tople napitke. Ne tako davno, telefoni su imali ogromne plastične tipke, a računala nisu bila tanja od vašeg diplomskog rada, ali sastojala su se od neuglednih monitora i divovskih sanduka koji su stvarali buku dok su se pokušavali lansirati, poput šatla koji se upuštao u svoju misiju. Ne bismo ih stavili u krevet.

Plava svjetlost ne pripada u krevet

Međutim, vrijeme se promijenilo i boravak s pametnim telefonom u krevetu slika je našeg vremena. Međutim, to svakako ne doprinosi kvaliteti sna, a doprinosi li kvaliteti života isto tako je pitanje.

Plava svjetlost koju emitira zaslon naših uređaja također značajno smanjuje količinu lučenog hormona zvanog melatonin, koji je glavni "okidač pospanosti" u našem tijelu. Možda smo umorni do smrti, ali ako pogledamo prikaz, naš organizam i dalje misli da nije vrijeme za spavanje.

Količina ispuštene plave svjetlosti može se ograničiti aplikacijama kao što su: lux ili Twilight kako bi vaš ljubimac emitirao prigušeniju, crvenu svjetlost. Svejedno, stalna izloženost novim stimulansima iz različitih mreža i profila neće utjecati na ove aplikacije.

Uspostavite plan na više razina kako biste lakše spavali

  • Razina 1: Ne nosite svoj posao u krevet! Ako se u svom krevetu bavite poslovnim pitanjima na prijenosnom računalu, mozak će početi povezivati ​​to mjesto s poslom, čineći se korak po korak osjećajući se udobnijim i udobnijim. Stoga radite što dalje od spavaće sobe.
  • Razina 2: Isključite svoje mobilne podatke (barem prije spavanja) i nemojte ih uključiti dok se ne probudite. Provjera novih postova na društvenim mrežama u 3 sata ujutro na izlazu iz toaleta još nije dodala nikome ništa u kvalitetu spavanja.
  • Razina 3: Pokušajte isti korak barem sat vremena prije nego što zaspite.
  • Razina 4: Ostavite telefon u drugoj sobi od one u kojoj spavate navečer (to se odnosi i na ostale uređaje).

Ako poduzmete ove korake za sebe, možda ćete djelomično povratiti izgubljeni osjećaj da imate vremena za sebe navečer. 

3. Isključite se iz vanjskog svijeta, meditirajte ili čitajte

Sportaši visokih performansi često imaju na umu jedno područje prije spavanja: rad s umom. Neki meditiraju, drugi projiciraju dan koji je upravo prošao, drugi zamišljaju svoje najbolje akcije ili nove tehnike izvođenja pokreta. Rad s umom jedno je od područja koja mogu ispuniti naše večernje sate nakon što se odvojimo od vanjskog svijeta.

Ali to nije jedina aktivnost koju možete raditi (da ne spominjemo seks). Prekidanje veze s vanjskim svijetom omogućuje našem umu da se ponovno usredotoči, što se može koristiti, na primjer, za vođenje dnevnika, zapisivanje misli ili čitanje.

4 savjeta kako bolje spavati, poboljšati performanse i lakše smršavjeti pogledajte na linku!

Odaberite opuštajuće čitanje

U slučaju čitanja, često se dogodi da nesvjesno odvučemo svoj "posao u krevet" odabirom knjige koja bi mogla pomoći našem poslu ili radu, a u ponoć imamo sveobuhvatan plan kako Ferrari zadržati u garaži i helikopter iznad njega. A onda zaspemo kad shvatimo da zapravo nismo u mogućnosti vratiti hipoteku.

Čitanje bi trebalo biti, ako je moguće, iz drugačijeg područja nego što je to slučaj u našem radnom životu. A ako vaš posao nije ubijanje zmajeva i lijevanje uroka, knjige iz svijeta mašte savršene su za ovo vrijeme.

Stoga bi čitanje trebalo ostati odvojeno od vremena u kojemu pokušavamo zaspati i, ako je moguće, biti uključeno u vremenske intervale tijekom dana. 

4. Stvorite svoju idealnu temperaturu i tamu

Ako smo se sami sa sobom dogovorili da će nam spavanje biti prioritet, učinili sve što smo mogli da nam obavijesti ne bljeskaju u 3 sata ujutro i čitamo nešto što nadahnjuje, trebali bismo biti optimalno postavljeni da potaknemo san. Ali još uvijek nam nedostaje posljednji korak.

Teško je zaspati u uvjetima pokraj nebodera i kad vam je soba osvjetljenija nego na Times Squareu. Pokušajte se igrati s postavljanjem uvjeta za spavanje s obzirom na temperaturu i svjetlost koja pada u vašu spavaću sobu. 25 stupnjeva Celzija idealno je vrijeme za izlete, a ne za spavanje. Idealna temperatura za kvalitetan san je u rasponu od 15-19 stupnjeva Celzijusa.

Što zaključiti od svega?

Naša bi misija trebala biti briga o sebi kao i o ljudima koje volimo. Međutim, često zaboravimo tu činjenicu i nanesemo štetu sebi i svojim najmilijima. Nakon 2 sata spavanja ne morate ustajati u 3 sata ujutro i pokušajte svima dokazati što je #hustle. Slično tome, ne morate spasiti cijeli svijet i odgovoriti svima u roku od 5 minuta.

Čini se da je optimalno vrijeme spavanja za većinu populacije 8 sati, iako postoje velike individualne varijacije. Ako želimo da nam tijelo bude postavljeno kao švicarski sat, trebali bismo poštovati i takozvane cirkadijanske ritmove, koristeći noćne sate idealno od 22h do 6h za najdublji san.

Ako ne uspijemo spavati preko noći, možemo napraviti kratko drijemanje u roku od 20-30 minuta da nadoknadimo gubitke prethodne noći i budemo puni energije u drugoj polovici dana.

Želiš još zanimljivih članaka? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju! 

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte