ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti 7 savjeta za zdrav način života jednog studenta!

7 savjeta za zdrav način života jednog studenta!

Studentski život ponekad može biti izazovan. Beskrajno sjedenje za knjigama, nedostatak sna i tjelovježbe, malo vremena za jelo tijekom dana i stres, sve nas to lišava tjelesnog i mentalnog zdravlja. Čak i za one koji smo obvezni na predavanjima, postoji mnogo savjeta i trikova koji vam mogu pomoći u održavanju zdravog načina života tijekom studentskih godina. A donosimo ih u nastavku...

7 savjeta za zdrav način života jednog studenta!
Datum objave: 07.10.2021

7 savjeta za održavanje zdravlja i kondicije tijekom studiranja

1. Ne zaboravite na doručak.

Studenti često moraju biti na nogama od ranog jutra, a kako bolje započeti dan nego hranjivim i nutritivno uravnotežnim doručkom? Iako u odnosu na mršavljenje doručak nema čudesan učinak, može nam ujutro pomoći da započnemo dan bolje, poboljšamo razmišljanje i kognitivno funkcioniranje te smanjimo želju za nezdravim i kaloričnim zalogajima ili kako bismo izbjegli prejedanje navečer.

2. Ne zaboravite na unos tekućine.

Tijekom užurbanih seljenja s predavanja na predavanje često se može dogoditi da potpuno zaboravimo na unos tekućine. Međutim, dehidracija smanjuje koncentraciju i performanse, pogoršava izlučivanje otpadnih tvari, regulira tjelesnu temperaturu, a može dovesti i do glavobolje, što nas može potpuno onesposobiti za ostatak dana. A kako podržati hidrataciju kroz hranu bogatu vodom možete saznati u sljedećem članku: Podržite svoju hidrataciju kroz hranu bogatu vodom!

3. Pripremite hranu koju ćete ponijeti sa sobom.

Zbog nedostatka vremena za jelo, studenti su često prisiljeni koristiti ponudu menzi, automata, pekara ili razne brze hrane, koja obično ne nudi hranu koja bi ugodila našem tijelu. Elegantno, jeftino i brzo rješenje za uklanjanje ovog problema su pakiranje to-go zdjelica u koje stavljate hranu koju volite i uvijek ćete imati savršen pregled onoga što jedete. 

7 savjeta za zdrav način života jednog studenta!

4. Uzmite pauzu tijekom učenja.

Svi znamo osjećaj kada nam se bliži ispit i imamo dojam da na danom projektu moramo raditi po X sati odjednom. U takvim je situacijama, s druge strane, potrebno s vremena na vrijeme imati pauzu. Koncentracija i pažnja postupno se smanjuju tijekom učenja i nakon svakih 90 minuta rada trebali bismo napraviti pauzu od 10-15 minuta. Kratak odmor pomoći će nam da zaista učinkovito razmišljamo, a ne samo da tupo gledamo u ekran ili u knjigu.

5. Krećite se.

Redovita tjelesna aktivnost bitan je dio zdravog načina života i donosi nam mnoge prednosti. Poboljšava naše tjelesno stanje, jača naše zdravlje, omogućuje nam da se opustimo i dođemo do drugih misli, a pomaže nam i u učinkovitijem razmišljanju. Vježbanje nije ograničeno na sat vremena dnevno provedeno u teretani. Stoga, osim treninga kao takvog, uvijek bismo trebali težiti što prirodnijem kretanju (hodanje, stepenice, čišćenje ...). Na vježbe niskog intenziteta trebali bismo potrošiti najmanje 150 minuta tjedno, u slučaju intenzivnog treninga to je najmanje 75 minuta. 

6. Dobro spavajte.

Zdrav način života ne bi mogao postojati bez kvalitetnog sna, što naravno, studenti vrlo često odgađaju. Međutim, samo uz dovoljno sna moći ćemo se pravilno koncentrirati, biti produktivni, upravljati svakodnevnim zadacima i, osim toga, zaštititi svoje fizičko i mentalno zdravlje. Stoga je vrijeme da konačno shvatimo važnost sna i dosljedno mu posvetimo 7-9 sati, što se čini za većinu populacije optimalna duljina. 

7 savjeta za zdrav način života jednog studenta!

7. Nemojte imati pretjerane zahtjeve prema sebi.

Biti student jednostavno je izazov. Pohađanje predavanja, rad na projektima, izrada završnog rada i, hvala Bogu, ima i onih koji dodatno rade i/ili imaju privatni život. Stoga je pri planiranju potrebno ostati na zemlji i ne imati pretjerane zahtjeve prema sebi. Naravno, s vremena na vrijeme morate zagristi i stisnuti, ali zatim morate posvetiti dovoljno vremena zabavi, odmoru i međuljudskim odnosima.

Rim se nije izgradio u jednom danu, a ako dugo postavljamo zahtjeve pred sobom, koji nisu izvedivi ni uz najveću volju, možemo biti sigurni da će takav pristup dovesti barem do brzog pada naše motivacije i učinkovitost, ili još gore, živčani slom.

Što zaključiti?

Biti student ponekad može biti lijep posao, a priznajmo da sjedenje na predavanjima, sati provedeni uz knjige, nedostatak sna i tjelovježba te minimalno vrijeme za jelo nisu baš kompatibilni sa zdravim načinom života. Srećom, postoji mnogo poboljšanja za održavanje vašeg fizičkog i mentalnog zdravlja u tom vremenu studiranja.

Stoga, ujutro pokušajte ne propustiti doručak, koji će vas dignuti i pripremiti za novi dan. Ne biste trebali zaboraviti na unos tekućine i kao dio zdrave i nutritivno uravnotežene prehrane, radije biste trebali pripremati hranu pa ponijeti s vama. Prilikom učenja redovito radite pauze i krećite se što je više moguće. Vrlo važan faktor je i san kojem biste dosljedno trebali posvetiti najmanje 7-9 sati. Konačno, morate razmisliti o svom mentalnom zdravlju, ne imati pretjerane zahtjeve prema sebi i odvojiti vrijeme za odmor, zabavu i društvene odnose.

Želiš još zanimljivih članaka? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju! 

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel