ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani 5 najboljih pre-workout dodataka koji djeluju!

5 najboljih pre-workout dodataka koji djeluju!

Nažalost, s vremena na vrijeme na trening idemo s većim umorom, ili baš sada želimo “iscijediti” maksimum iz sebe. Neki suplementi (ili dodaci prehrani) mogu nam pomoći prevladati umor i ostvariti svoj potencijal. A koji su to saznat ćemo u današnjem članku. 5 najboljih pre-workout dodataka zahvaljujući kojima ćete osjetiti veću energiju. Dakle, koji su to suplementi?

5 najboljih pre-workout dodataka koji djeluju!
Datum objave: 13.04.2022
  • Osim trenutne izvedbe, pre-workout dodaci također podržavaju dugoročne performanse.
  • Svaki od sljedećih preporučenih pre-workout dodataka sadrži aktivne tvari koje stimulativno djeluju na organizam.

1. Beta-alanin

Ovo je tvar koja će vam posebno pomoći tijekom kratkih intenzivnih dionica. Ovaj spoj je prekursor tvari zvane karnozin, koja odgađa umor mišića jer ublažava učinke mliječne kiseline. Prednosti beta-alanina osjetit ćete to osobito u kasnijim fazama vježbanja, kada dolazi do većeg zakiseljavanja mišića.

Imajte na umu da je beta-alanin potrebno uzimati najmanje dva tjedna kako bi se povećala koncentracija ovog karnozina (isto vrijedi i za kreatin, na primjer). Znanstveni dokazi sugeriraju da je optimalni dnevni unos beta-alanina u rasponu od 4-6 g. Međutim, čak i pri dozama iznad 2 g najvjerojatnije ćete osjetiti prolazno peckanje i svrbež kože. Stoga neće štetiti svoj dnevni unos podijeliti u nekoliko doza.

O drugim učincima beta-alanina za sportaše možete naučiti u ovom članku: Beta-alanin i njegov pozitivni utjecaj na sportski performans!

2. Taurin

Mnogi od nas će zasigurno kombinirati taurin s Redbullom i mnogim drugim energetskim napitcima. Ali kako stvarno djeluje s ljudskim tijelom i koji su točni njegovi učinci? Taurin, poput nitrata ili arginina, povećava protok krvi, što ima pozitivan učinak na bržu opskrbu mišića i regeneraciju hranjivih tvari. Ova se tvar također može naći u pre-workout dodacima jer povećava mišićnu snagu. Preporučuje se unos taurina najmanje 30 minuta prije treninga, u količini od 1-2 g.

Više o taurinu možete pročitati u našem članku: Što je TAURIN?

3. Arginin, citrulin i ornitin

Dalje, pre-workout suplementi koji poboljšavaju funkciju kardiovaskularnog sustava, odnosno vaskularnu prohodnost su aminokiseline arginin, citrulin i ornitin. Ove tvari mogu pomoći na treningu tako što brže opskrbljuju mišiće kisikom i hranjivim tvarima. Osim toga, citrulin, na primjer, može smanjiti osjećaj bolnih mišića unutar nekoliko dana nakon vježbanja.

U ovom ćete članku saznati više o tome zašto bi trkači, fitness i drugi vježbači trebali koristiti citrulin: Citrulin: najvažniji učinci i u kojim sportovima ga možemo iskoristiti?

4. Kofein

Popularna "dizalica" ne samo za vježbače, već i za mnoge ljude koji ispijanje kave koriste za veću radnu produktivnost. Kofein djeluje na određene dijelove mozga te tako potiče veću pažnju i otklanja osjećaj umora. Općenito, kofein povećava koncentraciju tijekom vježbanja i opskrbljuje nas potrebnom energijom.

Najčešći izvor kofeina je naravno kava, ali se može naći i u listovima čaja, kakau ili superhrani kao što su guarana ili yerba-maté. Sažetak nekoliko znanstvenih studija je preporučena količina od 3-6 mg/kg tjelesne težine prije treninga. Međutim, nedavno je objavljena nova studija koja sugerira da čak i manje količine u rasponu od 0,9-2 mg/kg povećavaju snagu i izdržljivost mišića.

5. Nitrati

Nitrate možemo naći u ponekom povrću i voću, poput repe, špinata, trešnje ili šljive. Kada konzumirate ovo voće i povrće ili pijete sokove od njih, tijelo se pretvara u dušikov oksid, koji može proširiti krvne žile i povećati protok krvi. Nitrati tako mogu poboljšati vašu izvedbu na treningu zbog manje potrebe za kisikom tijekom vježbanja.

Ako kažemo da su kreatin i beta-alanin posebno korisni za sportaše koji koriste anaerobnu komponentu treninga, sportaši izdržljivosti (biciklisti, trkači itd.) će imati koristi od učinaka nitrata.

5 najboljih pre-workout dodataka koji djeluju!

Što zaključiti?

Sada znate koji će vam suplementi dati energiju za dobar trening. Ali razmislite i o tome kojim se sportom bavite. Ako se bavite bodybuildingom i vaše tijelo koristi anaerobnu komponentu vježbanja, beta-alanin će biti idealan dodatak za vas, ali ga je potrebno dugo uzimati kako bi se uočili njegovi pozitivni učinci.

S druge strane, ako ste se specijalizirali za trčanje ili biciklizam, vaše se tijelo oslanja na komponentu aerobne izvedbe. U tom slučaju će vam više odgovarati tvari kao što su nitrati, aminokiseline (arginin, citrulin, ornitin) ili kofein.

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel