ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani 6 mitova o proteinima u koje možda još uvijek vjerujete?!

6 mitova o proteinima u koje možda još uvijek vjerujete?!

PROTEINI - Jedni od najrasprostranjenijih dodataka prehrani koji svojim korisnicima pružaju koristi kako u sportskom okruženju, tako i u svakodnevnom životu. Ipak, oko proteina još uvijek postoji mnogo mitova koji mogu lako obeshrabriti potencijalne korisnike od dodavanja istih u svoju prehranu. U današnjem članku zato objašnjavamo 6 najvećih pogrešnih mišljenja i objašnjenja zašto definitivno više ne biste trebali vjerovati takvim mitovima.

6 mitova o proteinima u koje možda još uvijek vjerujete!
Datum objave: 15.09.2020

1. Proteini su namijenjeni samo bodybuilderima

Proteinski dodaci i dalje se često doživljavaju kao ogromne kante pune tajanstvenog praha, rezervirane samo za vrhunske sportaše i bodybuildere. U stvarnosti su prikladni za svakoga tko ne može / nije u mogućnosti postići dovoljan unos proteina iz redovite prehrane. Proteini će nam pomoći da podržimo sintezu mišićnih proteina nakon treninga, ali poslužit će i kao brzi međuobrok ili sastojak za obogaćivanje popularne, ali ne baš nutritivno uravnotežene hrane.

2. Mišići rastu sami

Proteinskim dodacima često se pripisuje čudesan učinak u obliku trenutnog povećanja mišićne mase. Voljeli bi da je tako jednostavno. Osnovni preduvjet za povećanje mišićne mase je prije svega pozitivna kalorijska ravnoteža, uravnotežen unos makro i mikroelemenata i redovita prehrana. Iako nam proteini u tom pogledu zaista mogu pomoći, bez kvalitetne prehrane i treninga snage, sami su nemoćni.

3. Proteini su anabolici

Proteinski dodaci zapravo, ne smiju sadržavati neovlaštene doping tvari navedene na WADA popisu. Uz to, cijene anaboličkih steroida nekoliko su puta veće od cijena proteina. Za proizvođača bi bilo kakvo namjerno dodavanje anabolika s ekonomskog gledišta bilo potpuno besmisleno.

Tako ćete u svojim proteinima pronaći samo proteine ​​koji se prirodno javljaju u uobičajenoj prehrani i vjerojatno nekoliko prehrambenih aditiva (vidi dolje). Jedina je razlika što te proteine ​​u prahu dobivate u čistijem i koncentriranijem obliku.

6 mitova o proteinima u koje možda još uvijek vjerujete!

4. Proteini su puni aditiva i stoga su opasni

Prehrambeni aditivi dodaju se namirnicama radi poboljšanja njihove kvalitete, boje, okusa, teksture ili produljenja vijeka trajanja. U proteinima su najčešći, na primjer lecitin (E322) ili guar guma (E412), koja je topivo vlakno koje djeluje kao stabilizator i zgušnjivač. Sve ove tvari strogo kontroliraju europska i hrvatska nadzorna tijela. Nije moguće da se u hrani pojavi nešto što bi moglo negativno utjecati na vaše zdravlje u količini koja se normalno konzumira.

Osnova naše prehrane trebala bi se, naravno, sastojati isključivo od svježih i industrijski prerađenih sirovina. Međutim, ako je u proteinu ili bilo kojoj drugoj hranu "prehrambeni aditiv" koji s vremena na vrijeme otkrijete, nema potrebe da ih sa užasom gledate i vraćate nazad na policu. 

5. Visok unos proteina uništava jetru i bubrege

Visok unos proteina često je povezan s oštećenjem bubrega ili jetre. Međutim, mnoga istraživanja sugeriraju da je povećani unos proteina dugoročno siguran za zdravu osobu. Npr. Antonio i suradnici pratili su muškarce koji su konzumirali 2,5–3,3 g proteina / kg tjelesne težine tijekom 1 godine bez ikakvih negativnih učinaka na zdravlje (Antonio i sur., 2016., Devries i sur., 2018., Martin i sur., 2005.).

Međutim, povećani rizik od oštećenja bubrega zbog visokog unosa proteina odnosi se na ljude s već postojećom bubrežnom bolešću ili sklonošću tim bolestima, gdje povećani unos proteina može pogoršati tijek bolesti i ubrzati oštećenje bubrega. Stoga je prilikom postavljanja unosa proteina uvijek potrebno uzeti u obzir svoje zdravstveno stanje i slijediti preporuke svjetskih vlasti prema kojima bi sportaši trebali unositi 1,2–2 g / kg tjelesne težine (ISSN, ACSM).

6. Proteini mogu u potpunosti zamijeniti uravnoteženu i raznoliku prehranu

Kao što i samo ime govori, proteinski dodaci namijenjeni su samo obogaćivanju i dopunjavanju naše prehrane. Kao takvi, nisu u mogućnosti pružiti nam sve važne makro i mikrohranjive sastojke koji su nam potrebni ne samo za optimalne sportske performanse, već i za pravilan rad našeg tijela. Stoga je uvijek potrebno prvo imati uravnoteženu prehranu koja će nam pružiti što više potrebnih hranjivih sastojaka na temelju kvalitetnih sirovina.

Samo ako doznamo da nismo u mogućnosti unijeti dovoljno proteina iz normalne prehrane, a želimo podržati rast mišića nakon treninga ili si olakšati život, kad nismo u mogućnosti hraniti se normalno, tek tada dolaze proteinski proizvodi u igru?

Što zaključiti?

Iako danas postoje proteinski dodaci prehrani koji su vrlo rašireni, o njima još uvijek kruži mnogo mitova. Među najčešćim su tvrdnje da proteini sadrže anabolike, mišići rastu samo od proteina ili da su namijenjeni samo bodybuilderima. Također često možete čuti da će vam visok unos proteina uništiti jetru i bubrege, da su proteini puni opasnih tvari ili da mogu u potpunosti zamijeniti raznoliku prehranu.

Dakle, ako razmišljate o kupnji proteinskog dodatka prehrani i brine vas bilo koja od gore navedenih točaka, znajte da mirne savjesti možete odbaciti sve sumnje. Proteinski dodaci sadrže kvalitetne proteine ​​koji se nalaze u uobičajenoj prehrani (mlijeko, mahunarke, jaja, žitarice), samo u čistijem i koncentriranijem obliku, te su stoga prikladni za sve koji jednostavno nemaju dovoljan unos proteina u svojoj klasičnoj prehrani.

Ako smatraš ovaj članak korisnim i želiš još ovakvih savjeta prijavi se na naš newsletter, a uz članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Izvori:

DARMAWATI, Darmawati, et al. 27. The Effectiveness Of High Protein Nutrient To The Post Sectio Caesarea Healing Process. Journal of Veterinary Medicine, 2019, 13.2.

Ruberg RL. Role of nutrition in wound healing. Surg Clin North Am. 1984; 64 (4): 705–14.

YEUNG, Sophia E., et al. Protein intakes are associated with reduced length of stay: a comparison between Enhanced Recovery After Surgery (ERAS) and conventional care after elective colorectal surgery. The American journal of clinical nutrition, 2017, 106.1: 44-51

MARTIN, William F., Lawrence E. ARMSTRONG and Nancy R. RODRIGUEZ. Dietary protein intake and renal function. Nutrition & Metabolism [online]. 2005, 2 (1), 1–9 [vid. 2019-09-04]. ISSN 1743-7075. Available from: doi: 10.1186 / 1743-7075-2-25

ANTONIO, Jose, et al. A high protein diet has no harmful effects: a one-year crossover study in resistance-trained males. Journal of nutrition and metabolism, 2016.

DEVRIES, Michaela C., et al. Changes in kidney function do not differ between healthy adults consuming higher-compared with lower-or normal-protein diets: a systematic review and meta-analysis. The Journal of nutrition, 2018, 148.11: 1760-1775.

LEW, Quan-Lan Jasmine, et al. Red meat intake and risk of ESRD. Journal of the American Society of Nephrology, 2017, 28.1: 304-312.

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte