ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Ashwagandha vs. melatonin? Što odabrati za bolji san?

Ashwagandha vs. melatonin? Što odabrati za bolji san?

U današnje vrijeme razina stresa za sve nas dostiže vrhunac iz dana u dan. Stalna žurba, pandemija, strahovi, neizvjesna budućnost, teške životne odluke itd. To je samo nekoliko naših svakodnevnih osjećaja i borbi koje nam uzrokuju stres. U današnjem članku ćete naučiti kako si možete pomoći u stresu i kako poboljšati kvalitetu sna, a pri tome vam mogu pomoći: melatonin ili ashwagandha!

Ashwagandha vs. melatonin? Što odabrati za bolji san?
Datum objave: 25.07.2021

Često se ispostavi da stresno okruženje u kojem se družimo ima ogroman utjecaj na kvalitetu našeg sna, a time i na funkcioniranje cijelog našeg tijela. Pokušavamo se sa stresom nositi na različite načine, ne uvijek učinkovito. Snižena razina melatonina u tijelu uzrokuje probleme sa spavanjem. Ashwaghanda zauzvrat smanjuje razinu stresa u tijelu, što također promiče kvalitetu sna.

Krenimo s osnovama. Po čemu se te dvije supstance razlikuju? Melatonin je hormon. Hormon je biološki aktivna tvar koju proizvode specijalizirane stanice ili žlijezde u ljudskom ili životinjskom tijelu. Dok je ashwaghanda adaptogen. Adaptogen je aktivna tvar koja olakšava prilagodbu (prilagodbu) tijela na nepovoljne uvjete okoliša - stres.

Melatonin - funkcije

Melatonin je hormon koji proizvodi epifiza, a proizvodi se u najvećoj koncentraciji kada počnu prevladavati mračni uvjeti (započinje noć). Uglavnom između 23:00 - 3:00. Melatonin je odgovoran za tipične osjećaje kada nam se spava. Zbog toga melatonin nazivamo hormonom spavanja. Izuzetno je važan jer regulira naš biološki sat, što se sve više cijeni. Melatonin je također vrlo moćan antioksidans koji neutralizira slobodne radikale i štiti tijelo od oksidativnog stresa.

Što još?

Melatonin, osim što uklanja slobodne radikale, također regulira aktivnost enzima odgovornih za antioksidativni sustav, kao što su: peroksidaza i glutation reduktaza. Melatonin također poboljšava funkcioniranje imunološkog sustava tijela.

Nažalost, njegov se sadržaj u tijelu smanjuje s godinama. Između 35. i 40. godine možemo imati problema s kvalitetom i trajanjem sna. Ali to nije jedini slučaj kada postoji problem s njegovim sadržajem. Stoga se u određenim slučajevima preporučuje dopunjavanje kroz dodatke prehrani.

Kome može koristiti?

  • starijim osobama
  • osobama koje imaju radne smjene
  • osobama koje pate od jet-laga nakon putovanja zrakoplovom.

Ashwagandha vs. melatonin? Što odabrati za bolji san?

Melatonin ili ashwagandha?

Kao što već znate, melatonin je hormon koji se prirodno pojavljuje u tijelu i utječe na prirodni cirkadijalni ritam tijela, uključujući kvalitetu sna. Ashwagandha je pak biljni adaptogen koji nam pomaže prilagoditi se stresnim situacijama, tj. pomaže u suočavanju sa stresom, a također jača kognitivne funkcije, pamćenje i procese učenja.

Može li ashwagandha također poboljšati kvalitetu spavanja?

Apsolutno, zato što ashwagandha ublažava stres. A osoba koja je pod velikim stresom lošije spava.

Kako ashwagandha ublažava stres?

Aktivne tvari sadržane u njoj stimuliraju GABA receptore (vrste membranskih receptora koji vežu γ-aminobuternu kiselinu (GABA), a koji igraju važnu ulogu u funkcioniranju živčanog sustava), tako da tijelo ne oslobađa kortikoliberin (CRH). To, pak sprječava porast razine kortizola (hormona stresa) u tijelu.

Ashwagandha je netoksična (istraživanja njene sigurnosti još uvijek traju) i nema nuspojava. Međutim, ljudi koji pate od epilepsije trebaju pažljivo razmotriti njezinu suplementaciju, a dodavanje drugim lijekovima zahtijeva liječničko savjetovanje.

Zaključimo...

Obje supstance mogu vam biti korisne, a pitanje što će bolje djelovati na vas ovisi o uzroku vaših problema sa spavanjem. Ako vam je kronični stres glavni problem - prvo isprobajte ashwaghandu. Pomoći će tijelu da se prilagodi stresnim situacijama i kroničnom stresu (što ne mijenja činjenicu da nam je stres najveći neprijatelj i vrijedi raditi na njegovom maksimalnom smanjenju). Međutim, ako su vaš glavni problem poremećaji cirkadijanskog ritma - tada će melatonin biti bolji.

Ako ti se sviđa članak i želiš pročitati i ostale teme o kojima pišemo pogledaj ovaj link ovdje, a akcije prati tako da se prijaviš na naš newsletter, uz akcije dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju! Pssst..

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel