ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Bez stresa uz ovu tradicionalnu biljku: Rhodiola Rosea!

Bez stresa uz ovu tradicionalnu biljku: Rhodiola Rosea!

Rhodiola rosea jedan je od najpoznatijih adaptogena. Poput ostalih biljaka iz ove skupine, sadrži aktivne spojeve koji pomažu u oporavku uma odnosno živčanih stanica i suzbijanju umora. Svoju popularnost, između ostalog, duguje učinkovitosti i umjerenoj cijeni kvalitetnih biljnih sirovina. A koje su to njezine super moći donosimo ti u nastavku!

Bez stresa uz ovu tradicionalnu biljku Rhodiola Rosea!
Datum objave: 24.04.2021

Što je Rhodiola rosea?

Rhodiola rosea (L. Crassulaceae), ili ružičasti žednjak je biljka koja se stoljećima koristi u tradicionalnoj medicini. Između ostalog, u Kini se koristila u kontekstu obnavljanja razine mentalne energije, kao i poboljšanja cirkulacije krvi i respiratornih funkcija. Svoja svojstva duguje prisutnost brojnih bioaktivnih spojeva koji su za nju specifični. Među njima su najpoznatiji salidrozidi i rozavini. Kemijski spojevi koji stvaraju potencijal za "jačanje" Rhodiole Rosee aktivni su u gotovo cijelom organizmu. Njihova je glavna meta živčani sustav, ali oni također djeluju unutar krvožilnog sustava i sudjeluju u antioksidacijskoj zaštiti stanica.

*Fun fact: Raste i kod nas na Velebitu, ali ako ju vidite, samo ju pozdravite i zanemarite poriv da ju uberete – kod nas je iznimno rijetka i zaštićena.

5 prednosti upotrebe Rhodiola rosea

  • 1. Može smanjiti stres

Rhodiola je odavno poznata kao adaptogen, prirodna tvar koja na nespecifične načine povećava otpornost tijela na stres. Smatra se da konzumacija adaptogena tijekom stresnih vremena pomaže u boljem rješavanju stresnih situacija.1 2

Jedna je studija istraživala učinke ekstrakta rhodiole na 101 osobu sa stresom povezanim sa životom i poslom. Sudionici su dobivali 400 mg dnevno tijekom četiri tjedna.3 Otkrili su značajna poboljšanja simptoma stresa, poput umora, iscrpljenosti i tjeskobe, nakon samo tri dana. Ta su se poboljšanja nastavila tijekom studije. 

Zaključak: Adaptogeni poput Rhodiola rosea-e povećavaju otpornost vašeg tijela na stres, omogućujući vam da se bolje nosite sa stresnim situacijama.

  • 2. Učinkovita protiv umora

Stres, anksioznost i neadekvatan san samo su nekoliko čimbenika koji mogu pridonijeti umoru koji mogu uzrokovati osjećaj tjelesnog i mentalnog umora. Smatra se da zbog svojih adaptogenih svojstava rhodiola pomaže u ublažavanju umora.

Jedno četverodnevno istraživanje na 60 osoba s umorom povezanim sa stresom proučavalo je njezine učinke na kvalitetu života i simptome umora, depresije i pažnje. Sudionici su dnevno dobivali ili 576 mg rhodiole ili placebo tabletu. Otkriveno je da rhodiola ima pozitivan učinak na razinu umora i pažnju u usporedbi s placebom.4

U sličnoj studiji, 100 ljudi sa simptomima kroničnog umora dobivalo je 400 mg rhodiole svaki dan tijekom osam tjedana. Doživjeli su značajna poboljšanja u simptomima stresa, umoru, kvaliteti života, raspoloženju i koncentraciji.5 Ta su poboljšanja primijećena nakon samo jednog tjedna liječenja i nastavila su se poboljšavati tijekom posljednjeg tjedna studije.

Zaključak: Adaptogena priroda Rhodiole čini ju popularnim dodatkom prehrani za borbu protiv umora i drugih simptoma povezanih sa stresom.

  • 3. Može pomoći smanjiti simptome depresije

Depresija je česta, ali ozbiljna bolest koja negativno utječe na vaše osjećaje i ponašanje.6 Smatra se da se događa kada kemikalije u vašem mozgu nazvane neurotransmiteri postanu neuravnotežene. Zdravstveni radnici obično prepisuju antidepresive kako bi pomogli u ispravljanju ove kemijske neravnoteže.7

Također se sugerira da Rhodiola rosea ima antidepresivna svojstva uravnotežujući neurotransmitere u vašem mozgu.8,9,10

U jednom šestotjednom istraživanju o učinkovitosti Rhodiole na simptome depresije, 89 osoba s blagom ili umjerenom depresijom nasumce je dodijeljeno 340 mg ili 680 mg rhodiole ili placebo tablete dnevno.11 Obje skupine Rhodiole zabilježile su značajna poboljšanja u ukupnoj depresiji, nesanici i emocionalnoj stabilnosti, dok placebo skupina nije pokazala poboljšanja. Zanimljivo je da je samo skupina koja je primala veću dozu pokazala poboljšanje samopoštovanja.

Druga studija usporedila je učinke Rhodiole s uobičajeno propisanim antidepresivima sertralinom, koji se prodaje pod imenom Zoloft. Nasumičnim odabirom 57 osoba kojima je dijagnosticirana depresija dodijeljeno je da uzimaju Rhodiolu, sertralin ili placebo tabletu tijekom 12 tjedana.12

Iako su i Rhodiola i sertralin smanjili simptome depresije, sertralin je imao veći učinak. Međutim, Rhodiola je proizvela manje nuspojava i bolje se podnosila.

Zaključak: Pokazalo se da Rhodiola poboljšava mnoge simptome depresije. Slično antidepresivima, može pozitivno utjecati na neurotransmitere koji utječu na raspoloženje i osjećaje.

Bez stresa uz ovu tradicionalnu biljku Rhodiola Rosea!

  • 4. Poboljšava funkcije mozga

Tjelovježba, pravilna prehrana i dobar san sigurni su načini kako održavati mozak snažnim. Neki suplementi također mogu pomoći, uključujući Rhodiolu.

Jedno je istraživanje testiralo njezine učinke na mentalni umor kod 56 liječnika koji rade noću.13 Liječnicima je nasumično dodijeljeno da primaju 170 mg Rhodiole ili placebo tabletu dnevno tijekom dva tjedna. Rhodiola je smanjila mentalni umor i poboljšala performanse na radnim zadacima za 20%, u usporedbi s placebom.

Drugo je istraživanje proučavalo učinke Rhodiole na vojne kadete koji su obavljali noćne dužnosti. Kadeti su pet dana svakodnevno konzumirali 370 mg ili 555 mg rhodiole, ili jedan od dva placeba dnevno.14 Utvrđeno je da obje doze poboljšavaju sposobnost kadeta za mentalni rad, u usporedbi s placebom.

Zaključak: Dokazano je da Rhodiola povećava mentalne performanse tijekom mentalno stresnih i fizički napornih vremena. Međutim, potrebno je više istraživanja kako bi se ovi nalazi provjerili.

  • 5. Može poboljšati fizičku izvedbu (čitaj: trening)

Rhodiola također obećava poboljšanje izvedbe vježbanja.15 U jednoj studiji sudionici su dva sata prije provođenja biciklističkog testa dobili 200 mg Rhodiole ili placeba.16 Oni koji su dobili Rhodiolu mogli su vježbati u prosjeku 24 sekunde duže od onih koji su dobivali placebo. Iako se 24 sekunde mogu činiti malenima, razlika između prvog i drugog mjesta na utrci može biti milisekunde.17

Drugo istraživanje proučavalo je njezine učinke na performanse vježbi izdržljivosti.18 Sudionici su biciklirali na simuliranoj vremenskoj utrci od šest milja. Jedan sat prije utrke sudionici su dobili Rhodiolu u dozi od 1,4 mg po kilogramu (3 mg po kg) tjelesne težine ili placebo tabletu. Oni koji su dobili Rhodiolu završili su utrku znatno brže od placebo skupine.

U ovim i raznim drugim studijama pokazalo se da Rhodiola poboljšava performanse vježbanja smanjenjem opažanog napora ili koliko su sudionici osjećali da njihova tijela rade.19 Međutim, malo je vjerojatno da će imati bilo kakav utjecaj na snagu ili snagu mišića.20,21

Zaključak: Rhodiola ima potencijal smanjiti percipirani napor, što će vam omogućiti da dulje i teže trenirate.

Kako uzimati dodatke prehrani s Rhodiola Rosea?

Ekstrakt Rhodiole široko je dostupan u obliku kapsula ili tableta. Dostupan je i u obliku čaja, ali mnogi ljudi više vole oblik tableta jer omogućuje točno doziranje.

Koliko i kada uzeti? 

Najbolje je uzimati Rhodiolu na prazan želudac, ali ne prije spavanja, jer ima blagi stimulativni učinak.22

Optimalna doza Rhodiole za poboljšanje simptoma stresa, umora ili depresije je 400–600 mg u jednoj dozi dnevno.23,24,25

Ako želite učinke Rhodiole za poboljšanje performansi, uzmite 200–300 mg sat ili dva prije vježbanja.26,27,28

Da sumiramo...

Rhodiola se stoljećima koristi u tradicionalnoj medicini u Rusiji i skandinavskim zemljama.

Studije su otkrile da Rhodiola može pomoći u jačanju odgovora tijela na fizičke stresore poput vježbanja i psihološke stresore poput umora i depresije.

Sveukupno gledajući, Rhodiola ima mnogo zdravstvenih blagodati i smatra se sigurnom s malim rizikom od nuspojava kada se uzima u preporučenim dozama.

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel