ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Da li ste često umorni? To bi mogao biti nedostatak vitamina B-12!

Da li ste često umorni? To bi mogao biti nedostatak vitamina B-12!

Vitamin B12 je neophodna komponenta za pravilno funkcioniranje našeg živčanog sustava i hematopoetskog aparata.

Jeste li često umorni? To bi mogao biti nedostatak vitamina B-12!
Datum objave: 27.06.2022

izvor kobalamina, kako ćemo još nazvati ovaj vitamin, su proizvodi uglavnom životinjskog podrijetla. Stoga, nutritivni protokoli koji eliminiraju hranu životinjskog podrijetla možda nemaju ovaj sastojak. Nedostatak ovog vitamina izvor je niza tegoba koje značajno pogoršavaju kvalitetu života i kao rezultat toga dovode do razvoja brojnih bolesti.

To je ključni sastojak koji ljudsko tijelo ne proizvodi samo. Zato je toliko važna njegova pravilna opskrba, u obliku dostave uz hranu ili kao dodatak prehrani. Tijelu je potrebna odgovarajuća razina kobalamina za regulaciju metaboličkih procesa, za pravilnu sintezu hormona, za provođenje živčanih impulsa, za stvaranje mijelinskih ovojnica u našim živčanim stanicama, za sitnezu proteina, masti i ugljikohidrata, kao i za održavanje pravilne i pravilne koncentracija lipida u krvi.

Kobalamin je prisutan samo u životinjskim proizvodima, gdje se javlja u obliku proteinskih kompleksa. Vitamin B12 ne postoji u biljnom svijetu. Jedina iznimka je "miso" ili japanska pasta od soje, ispravno fermentirani proteinski proizvod. Izvor kobalamina su tamo prisutne fermentacijske bakterije. Najbogatiji izvori  vitamina B12 su proizvodi kao što su: jetra, govedina i svinjetina, riba (sardine, tuna, pastrva i losos), ali i jaja, mlijeko i mliječni proizvodi.

Kako se nositi s osjećajem umora?

Ako vam je svaki dan teško i neulagodno nakon ustajanja iz kreveta, pa čak i uz dovoljno sati sna, i dalje se osjećate iscrpljeno, vašem tijelu možda nedostaje vitamin B12. Kako se pokazalo, rješenje problema ne mora biti invazivno, ponekad je dovoljno samo promijeniti prehranu, pobrinuti se za bolju higijenu sna ili se opskrbiti pravilnom suplementacijom. Stoga prije nego krenete tražiti pomoć ili posjetite liječnika, provjerite nisu li nedostatak snage i osjećaj pospanosti uzrokovani nedostatkom vitamina. Vegani su posebno skloni nedostatku kobalamina, jer upravo ovaj model prehrane eliminira sve životinjske proizvode koji su izvor ove komponente.

Stoga bi osobe na biljnoj prehrani trebale redovito provjeravati koncentraciju kobalamina u krvi i na odgovarajući način je nadopunjavati. Dakle, ako umor i popratni nedostatak energije potraju nakon noćnog odmora, pojavio se iznenada i traje najmanje nekoliko tjedana, a prisutne su i druge tegobe poput glavobolje, bolova u zglobovima i mišićima te pogoršanje koncentracije ili pamćenja - rješenje ovim incidentima može biti obogaćivanje vitamina B12.

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel