ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani EAA aminokiseline i trening, alternativa BCAA aminokiselinama?

EAA aminokiseline i trening, alternativa BCAA aminokiselinama?

BCAA aminokiseline pored proteina i kreatina jedne su od najpoznatijih dodataka prehrani koji su dostupni na tržištu. No, uz brojne pozitivne činjenice, bilo je i dosta polemike oko BCAA. Iz tog razloga, mnogima se učinak aminokiselina može činiti nepotrebnim za trening. Pa smo shvatili da bi bilo zanimljivo opisati mogu li EAA aminokiseline značajno utjecati na vježbanje. U ovom članku predstavljamo pitanje što su EAA aminokiseline i kako se pokazuju u jednoj od novijih studija. Pozivamo te na čitanje.

EAA aminokiseline i trening, alternativa BCAA aminokiselinama
Datum objave: 09.10.2019

EAA aminokiseline - osnovne informacije

EAA su inače esencijalne aminokiseline, tj. za nas su egzogene aminokiseline. Naziv dolazi od činjenice da ih moramo unijeti hranom jer naše tijelo nije u mogućnosti samo ih proizvesti. Radi se o sljedećim aminokiselinama:

  • histidin
  • izoleucin
  • leucin
  • lizin
  • metionin
  • fenilalanin
  • treonin
  • triptofan
  • valin.

Naše tijelo koristi aminokiseline za stvaranje bjelančevina koje pomažu našem tijelu u raznim aktivnostima kao što je regeneracija tjelesnog tkiva ili razgradnja hrane.

Pročitaj više: Što su EAA (esencijalne aminokiseline) i koje su njihove dobrobiti za naše zdravlje? 

EAA aminokiseline i trening - kako to izgleda u istraživanju

Suplementacija EAA aminokiselinama može se činiti čudnom idejom za neke ljude. Iz tog razloga vrijedi se bolje upoznati s tim što takva istraživanja kažu. U ovom slučaju usredotočit ćemo se na ono koje je objavljeno 2018. (poveznica u odjeljku o literaturi). Istraživanje kojim je testiran učinak uzimanja dodatka prehrani EAA kao pre-workout dodatka (prije treninga), na 20 muškaraca koji su radili trening izdržljivosti. Istraživači su htjeli provjeriti može li uzimanje dodatka u takvoj situaciji pozitivno utjecati na izdržljivost mišića i umor. Pored toga, formirana je i jedna placebo skupina kako bi rezultati bili što točniji.

Rezultati

U slučaju nadopune prehrane aminokiselinama EAA, pozitivni rezultati prikazani su za ljude koji rade vježbe izdržljivosti. Smatralo se da bi to mogao biti zanimljiv proizvod i za amatere i za profesionalce! Pravi utjecaj na izdržljivost i inhibiciju mišićnog umora može biti osobito važan za ljude koji traže pravo rješenje kako bi postigli najbolje rezultate svojih vježbi.

Sažetak

EAA aminokiseline su se profilirale kao zanimljiv dodatak koji može imati pozitivan učinak na naš trening. Međutim, za ovu su studiju identificirana samo pitanja kod vježbi izdržljivosti, što može biti i važno pitanje uspješnosti dodatka. Nadamo se da ćemo u narednim godinama dobiti još više pozitivnih informacija o ovom dodatku prehrani.

A do tada pročitajte već provjerene učinke EAA na linku: 3 pozitivna učinka suplementacije esencijalnim aminokiselinama (EAA)

Izvor:

https://medlineplus.gov/ency/article/002222.htm 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6107748/ 

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte