ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Esencijalna aminokiselina ARGININ i njegova uloga u sportu

Esencijalna aminokiselina ARGININ i njegova uloga u sportu

Arginin je aminokiselina iz skupine uvjetno esencijalnih (relativno egzogenih) - zašto relativno? Riječ je o sposobnosti njegove sinteze - djeca ju moraju osigurati kroz prehranu, dok je odrasli mogu sintetizirati iz drugih spojeva. Istodobno se puno govori i piše o upotrebi suplementacije arginina u sportu i mogućim blagodatima koje takve upotrebe mogu donijeti. Pa ćemo danas pričati o ovom drugom.

Esencijalna aminokiselina ARGININ i njegova uloga u sportu
Datum objave: 18.09.2020

Istina je, kao i obično, u sredini - zdrava je osoba sposobna proizvesti dovoljno količine da bi preživjela i učinkovito funkcionirala, dok dodatna suplementacija često može donijeti neke koristi - u zdravlju i sportu. 

Osnovna fiziološka uloga arginina temelji se na podržavanju procesa sinteze proteina, kao i na maksimiziranju procesa detoksikacije poboljšanjem transformacije amonijaka koja se odvija u tkivima jetre. Uzimajući u obzir gore navedeno - ljudi s preopterećenom jetrom mogu potražiti "pomoć arginina" kao sigurno, jeftino i široko dostupni dodatak prehrani. Ovdje govorimo o ljudima koji su izloženi vrlo teškim fizičkim naporima, svjesni značajne prekomjerne konzumacije proteina ili ne izbjegavaju druga sredstva. 

Arginin i dušikov oksid

Arginin povoljno djeluje na poticanje proizvodnje dušikovog oksida (NO). To, pak, pridonosi širenju krvnih žila, poboljšava protok krvi i prehranu stanica hranjivim tvarima, energijom i kisikom. Neviđena dobrobit je također (barem u snazi i sportovima bodybuilding-a) učinak "punih mišića", mišićnog pumpa. Ali to nije sve - NO je također element koji ubrzava regeneraciju tkiva, smanjuje razinu upale u tijelu i minimalizira ozljede. Ukratko - više arginina znači više dušikovog oksida, a kao rezultat (u teoriji) bolja hrana mišićima, jači pump i brža regeneracija. Da ne bi bilo presavršeno - u anaerobnim uvjetima (npr. intenzivan trening) ovaj proces ne teče toliko učinkovito koliko bismo željeli ... Tada će sok od cikle, koji opskrbljuje nitratima, bolje funkcionirati! Znači li to, međutim, da arginin nije koristan?

Arginin je aminokiselina iz skupine uvjetno esencijalnih (relativno egzogenih) - zašto relativno? Riječ je o sposobnosti njegove sinteze - djeca ju moraju osigurati kroz prehranu, dok je odrasli mogu sintetizirati iz drugih spojeva. Istodobno se puno govori i piše o upotrebi suplementacije arginina u sportu i mogućim blagodatima koje takve upotrebe mogu donijeti.

Arginin i kreatin

Arginin je supstrat za proizvodnju endogenih kreatina, pa ako ne unosite kreatin kroz dodatke prehrani - veća opskrba argininom može povećati vašu "prirodnu proizvodnju" kreatina, što će pridonijeti ubrzanju ponovnog stvaranja kreatina. sinteza ATP i povećati snagu i mišićnu masu.

Sažetak?

Predobro da bi bilo istinito? Ne u potpunosti, međutim rezultati istraživanja uz sudjelovanje sportaša nisu konačni. Terapijske koristi zabilježene su uglavnom uz primjenu visokih doza (9 g i više). Iako se zdravstvene koristi koje se pokazuju u studijama koje uključuju kliničke bolesnike, arginin ne može poreći, čini se da je njegova uporaba u sportu manje očita i odnosi se uglavnom na početnike ili umjereno aktivne ljude. 

Ako smatraš ovaj članak korisnim i želiš još ovakvih savjeta prijavi se na naš newsletter, a uz članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Izvor: https://papers.wsb.poznan.pl/sites/papers.wsb.poznan.pl/files/StudiaPeriegetica/9_6_2011.pdf

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte