ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Može li nam kofein pomoći kod mršavljenja?

Može li nam kofein pomoći kod mršavljenja?

O kofeinu ste do sada sigurno čuli mnogo toga, a mi smo pisali o njemu u članku: Kofein i njegovi učinci na trening. Međutim, kada pričamo o gubitku kilograma kofein također ima svoje mjesto. Koji su stvarni učinci kofeina u procesu mršavljenja donosimo u nastavku.

Može li nam kofein pomoći kod mršavljenja?
Datum objave: 11.08.2020

Koje su najčešće tvrdnje o kofeinu?

  1. Kofein povećava termogenezu (stvaranje topline) u tijelu.
  2. Kofein povećava potrošnju energije u mirovanju.
  3. Kofein pomaže u sagorijevanju masti i štedi šećere iz zaliha glikogena.
  4. Kofein potiče središnji živčani sustav, što dovodi do većih tjelesnih aktivnosti.
  5. Kofein smanjuje glad i pomaže u postizanju osjećaja sitosti.

Nije ni čudo ako se počnete pitati možete li uopće izgubiti kilograme bez kofeina. Ne brinite, moguće je. Ali jesu li te tvrdnje pretjerane ili možda čak nisu ni istinite? Definitivno ne. Kofein je preljev na torti koja se naziva deficit kalorija.

Koliki je učinak kofeina na gubitak kilograma?

Kofein stvarno povećava termogeni učinak i potrošnju tijekom odmaranja. Ali koliko je ovo povećanje značajno?

  • Na primjer, u studiji Davoodi (2014), došlo je do povećanja potrošnje u mirovanju za 1%.
  • U drugom istraživanju (Belza, 2007), nakon konzumiranja kofeina, metabolizam u mirovanju povišen je za 90 kJ u četiri sata, što je energetska vrijednost jednaka otprilike četvrtini unosa banane. Teoretski, oko 4 doze kofeina tijekom dana "dodatno besplatno sagorijeti" energiju koju sadrži jedna banana.

A budući da možemo pronaći više sličnih studija, iz ovoga proizlaze dva važna otkrića:

  • Sagorijevanje kalorija prouzrokovano kofeinom ne može se usporediti s potrošnjom sportske energije.
  • Sagorijevanje kalorija na taj način treba shvatiti kao potrošnju energije "besplatno", kao malu pomoć koju dobijemo bez truda, što dugoročno može donijeti razliku koja će se već primijetiti.

Potražimo čari kofeina drugdje. Moguće je njime povećati samu potrošnju energije kroz sport.

Ali zaustavimo se na trenutak na stimulaciji središnjeg živčanog sustava. Veća želja za kretanjem, veći osjećaj snage i prirodno veća energetska potrošnja zbog "dodatnih" fizičkih aktivnosti. Možda bismo tu trebali potražiti pravi razlog za učinke kofeina, koji će poduprijeti naše napore u mršavljenju i smanjenju masnog tkiva.

Ali ne možete očekivati ​​čuda. Baš kao i kod svega ostalog ...

Kofein zaista je jedna od rijetkih tvari od koje možete očekivati ​​stvarnu pomoć u pokušaju smanjenja kilograma. Predloženi mehanizmi funkcioniranja kofeina ispunjavaju uvjet pomaganja negativnoj kalorijskoj ravnoteži i stoga se mogu koristiti kao proširenje cjelokupnog plana mršavljenja svakoga tko teži mršavljenju.

U cjelokupnom kontekstu gubitka kilograma, kofein je zgodna mala pomoćnica, uz vježbanje i prehranu, igra samo manju ulogu.

Može li nam kofein pomoći kod mršavljenja?

Gdje pronaći kofein i koliko nam treba?

  • Najjednostavniji izbor kofeina je kofein kao dodatak prehrani ili kvalitetni složeni sagorjevači masti (fat burneri) u kojima je kofein.
  • Učinkovita dnevna doza za podršku sagorijevanju masti (3-6 mg kofeina po kg tjelesne težine) obično se dobije od jedne do dvije doze određenog proizvoda. U većini slučajeva, dovoljna je donja granica intervala, pa je 200-300 mg kofeina po dozi razuman i koristan dodatak.
  • Prednosti: Točno znate koliko kofeina unosite i možete podržati djelovanje kofeina s drugim tvarima koje pomažu u smanjenju masti.
  • Nedostaci: Lišeni ste hranjivih tvari u namirnicama koje prirodno sadrže kofein (na primjer, tvari s antioksidacijskim učinkom u kavi).

Unos kofeina iz kave i čaja pomoći će i dodavanju antioksidanata.

Sve u svemu, nutritivno vrijednija opcija je unos kofeina iz kave i čaja, yerba mate, guarane i ostalih biljki koje prirodno sadrže kofein. To vam, naravno, daje puno veću količinu prirodnih tvari u tijelu s potencijalnim zdravstvenim blagodatima. Dobit ćete učinkovitu dnevnu dozu (3-6 mg kofeina na 1 kg tjelesne težine) otprilike 4-5 pića dnevno (pravi čaj, kava).

  • Prednosti: Istodobno s kofeinom unosite i mnogo antioksidansa i drugih tvari koje mogu imati, na primjer, zaštitni učinak protiv civilizacijskih bolesti.
  • Nedostaci: Stvarna količina kofeina u piću obično je nepoznata; potrebne su veće doze za željene učinke.

Što zaključiti?

Kofein pomaže u smanjenju tjelesne težine zbog povećanog metabolizma u mirovanju, termogenog učinka i zbog stimulacije za veću fizičku aktivnost.
Ova pomoć prilično je mala u stvarnom mršavljenju i služi kao dodatak tjelesnim aktivnostima i prilagodbi prehrane prema nutritivno vrijednim namirnicama.

Ako želite učiniti kofein vjernim pomagačem u gubitku kilograma, uzmite oko 3-6 mg kofeina dnevno za učinkovito djelovanje. To možete lako postići korištenjem kofeina prije sportske aktivnosti u dozi od 200-300 mg, možete isprobati FAT BURNERe ili čisti kofein. Na dane bez treninga koristite prirodne izvore kofeina iz kave ili čaja, koji će vam također dati dobru dozu antioksidansa. Možete uključiti i ekstrakt guarane za bolju koncentraciju tijekom dana.

Izbjegavajte uzimanje kofeina navečer (do 6 sati prije spavanja), što može otežati san ili smanjiti kvalitetu sna. Redoviti potrošači kave trebaju biti posebno oprezni zbog prekomjernog unosa kofeina, koji također razmišljaju o upotrebi koncentriranog izvora kofeina (fat burner, čisti kofein).

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Izvori: 

Belza A. et al. (2007). Body fat loss achieved by stimulation of thermogenesis by a combination of bioactive food ingredients: a placebo-controlled, double-blind 8-week intervention in obese subjects. International journal of obesity 31, 121-130

Davoodi SH et al. (2014). Caffeine treatment prevented from weight regain after calorie shifting diet induced weight loss. Iran J Pharm Res 13: 2, 707-718

Tabrizi R. et al. (2019). The effects of caffeine intake on weight loss: a systematic review and dos-response meta-analysis of randomized controlled trials. Critical reviews in food science and nutrition 59:16, 2688-2696

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte