ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Kako koristiti citrulin za najbolje učinke?

Kako koristiti citrulin za najbolje učinke?

Citrulin je neproteinska aminokiselina i ima važne biološke funkcije u tijelu. Reguliranje rada krvnih žila ili poticanje sinteze dušikovog oksida samo su neki od njih. Iako je neproteinska aminokiselina, može utjecati na ravnotežu proteina u tijelu sudjelujući u metabolizmu arginina. A kako koristiti citrulin za najbolje učinke donosimo u nastavku.

Kako koristiti citrulin za najbolje učinke
Datum objave: 23.04.2022

Najbogatiji izvori citrulina u prehrani su biljni proizvodi. Po sadržaju ove aminokiseline najzastupljenija je lubenica, kojoj nema premca među prehrambenim proizvodima. Nažalost, lubenica nam nije uvijek dostupna i ne vole ju svi – u takvim slučajevima može pomoći suplementacija citrulinom.

Više o samom citrulinu pročitajte u našem članku: Citrulin: najvažniji učinci i u kojim sportovima ga možemo iskoristiti?

Koje su prednosti korištenja citrulina?

Prednosti korištenja citrulina uglavnom se odnose na sudjelovanje ove aminokiseline u proizvodnji arginina u tijelu, koji je zauzvrat supstrat u sintezi dušikovog oksida, poznatog po svom pro-zdravstvenom učinku na krvožilni sustav.

Poboljšani protok krvi kroz tijelo poželjan je fenomen kod mnogih skupina ljudi – uključujući sportaše ili osobe s hipertenzijom. Dakle, kako koristiti citrulin za poboljšanje svoje sportske izvedbe ili zdravlja?

Kladite se na suplemente aka dodatke prehrani

Najlakši način za povećati unos citrulina je uz dodatke prehrani u prahu. Primjer je proizvod Premium Citrulin u obliku dobro apsorbiranog citrulin malata.

Konzumacijom jednog serviranja Premium Citrulina tijelu možete osigurati čak 5 grama citrulin malata, što je ekvivalent oko 1 - 1,5 kg svježe lubenice.

Ovo je početna doza pri kojoj se prednosti biološke aktivnosti citrulina već mogu postići. Zauzvrat, da biste dobili konkretniju dnevnu dozu koja se smatra učinkovitijom, trebali biste konzumirati najmanje 3 kg lubenice, što je puno lakše s dodatkom prehrani.

Ne samo prije treninga

Citrulin se naširoko smatra dodatkom koji se koristi prije treninga, ali treba imati na umu da se za kardiovaskularne dobrobiti može koristiti i na dnevnoj bazi.

Doze u rasponu od 6 pa čak i 15 grama proizvoda mogu se koristiti na dane treninga oko 30 minuta prije treninga ili na dane bez treninga raspoređene u nekoliko jednakih serviranja tijekom dana.

Kako bi se postigao još bolji učinak dodataka prehrani s citrulinom, može se kombinirati s metabolički povezanom aminokiselinom argininom. Kombinirana suplementacija može dovesti do povećane sinteze dušikovog oksida u endotelnim stanicama krvnih žila. 

Što zaključiti?

Mnogi ljudi mogu imati koristi od suplementacije citrulinom, zdravi i aktivni ljudi, kao i osobe s hipertenzijom ili predispozicijom u tom smjeru. Vrijedi razmisliti o uključivanju ovog proizvoda kao dodatak prehrani, jer je njegovo djelovanje dokazano znanstvenim istraživanjima.

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Izvori:

Figueroa A. et al. Influence of L-citrulline and watermelon supplementation on vascular function and exercise performance Curr Opin Clin Nutr Metab Care 2017 Jan; 20 (1): 92-98. doi: 10.1097 / MCO.0000000000000340.

Suzuki T. et al. Oral L-citrulline supplementation enhances cycling time trial performance in healthy trained men: Double-blind randomized placebo-controlled 2-way crossover study J Int Soc Sports Nutr 2016 Feb 19; 13: 6.doi: 10.1186 / s12970-016-0117- with.

Timothy D. et al. l-Citrulline Supplementation: Impact on Cardiometabolic Health Nutrients. 2018 Jul; 10 (7): 921. Published online 2018 Jul 19. doi: 10.3390 / nu10070921

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel