ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Kako ZMA (cink, magnezij i vitamin B6) ima utjecaj na trening?
Kako ZMA (cink, magnezij i vitamin B6) ima utjecaj na trening?

ZMA je široko korišten dodatak prehrani, ne samo u Fitness svijetu, već od strane svih osoba koje brinu za zdravlje. Razlog dolazi iz njegovih sastojaka od kuda i ime: cinka, magnezija uz koje se pojavljuje i vitamin B6. Ta tri važna elementa imaju utjecaj na trening, a mi smo otkrili kako. 

Kako ZMA (cink, magnezij i vitamin B6) ima utjecaj na trening
Datum objave: 09.02.2019

ZMA – kako može utjecati na trening?

Prvo, počnimo s onim što je točno ZMA. Ime dolazi od glavnih sastojaka: cinka i magnezijevog aspartata. Osim toga, pojavljuje se i vitamin B6. Ta tri važna elementa pružaju nam:

  • Cink: ovo je element u tragovima koji je povezan s mnogo važnih biokemijskih procesa i potreban je za uporabu više od 300 enzima. Enzimi koji sadrže cink uključeni su u mnoge elemente metabolizma, npr. u replikaciju stanica. Osim toga, enzimi kao što su ugljična anhidraza i laktat dehidrogenaza također su povezani s metabolizmom. Prema istraživanjima, nedostatak cinka je osobito izražen kod sportaša i ljudi koji vježbaju.
  • Magnezij: element koji ima temeljnu ulogu u mnogim staničnim odnosima. Preko 300 metaboličkih reakcija zahtijeva magnezij kao kofaktor (npr. glikoliza, metabolizam proteina i masti ili sinteza adenozin trifosfata). Magnezij služi i kao fiziološki regulator stabilnosti membrane te u neuromuskularnim, kardiovaskularnim, imunološkim i hormonalnim aktivnostima.
  • Vitamin B6: opći zadatak ovog vitamina u ZMA je pružiti dozu energije. Osim toga, B6 je uključen u više od 100 različitih enzimskih reakcija, uglavnom povezanih s metabolizmom proteina.

ZMA, kao što možete vidjeti, snažno je usmjeren pri pomoći sportašima koji imaju manjak cinka i magnezija. Sve dodatne komponente su uglavnom bonus.

ZMA i utjecaj na sportaše

Kao što je već spomenuto, postoje istraživanja prema kojima sportaši i vježbači gube mnogo cinka i magnezija, vjerojatno kroz pojačano znojenje tijekom treninga ili zbog neadekvatne prehrane. Nadalje, kao takva je predstavljena suplementacija cinkom i magnezijem. U teoriji, ZMA može ojačati profil anaboličkih hormona, smanjiti katabolizam i poboljšati imunološki status.

Još uvijek ima mnogo istraživanja na temu učinka ZMA. Neki od njih predstavljaju dodatak prehrani onim osobama koje jednostavno imaju nisku razinu magnezija i cinka. Međutim, sve u konačnici ovisi od čovjeka do čovjeka. Ako trebamo više magnezija ili cinka u našem tijelu, svakako vrijedi razmisliti o ovom korisnom dodatku prehrani.

ZMA (Mg+Zn+B6) 120 tableta - KFD nutrition = 49.oo KN

Kako ZMA (cink, magnezij i vitamin B6) ima utjecaj na trening?

Članak napisala Ema Brajdić. Proteone Team

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel