ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Kofein i njegovi učinci na trening
Kofein i njegovi učinci na trening

Znate li koji su učinci kofeina na vaše tijelo? U današnjem članku, objasnit ćemo kofein, najpopularniji stimulans na svijetu. Kofein prije treninga je jedan od boljih izbora. Nije čudo da se tablete i napici s kofeinom najčešće koriste kao stimulansi među bodybuilderima, sportašima i ovisnicima o fitnessu. Međutim, studije su te koje pokazuju da kofein može povećati budnost, usredotočenost, poboljšati raspoloženje, ojačati toleranciju na bol i opekline, a ne smijemo zaboraviti da će sportaš vježbati dulje i više na treningu.

Kofein i njegovi učinci na trening, saznaj više klikom na link!
Datum objave: 11.07.2019

Otkuda kofein?

Kofein je snažan insekticid u prirodi koji proizvode biljke da odsijeku neprijateljske štetnike. Poput čokolade ili šipka, kofein se čini starim kao i samo čovječanstvo. Postoji nekoliko priča o njegovom porijeklu, uključujući i kinesku legendu, u kojoj je drevni kineski car Shennong otkrio kofein dok je pio prokuhanu vodu u koju je slučajno upalo nekoliko listova.

Bez obzira na to je li to istina ili ne, čini se da su ljudi poznavali učinke kofeiniziranih napitaka od davnih vremena. Drevni kineski filozof Lao-Tzu nazvao je ovo energetsko piće "eliksir života" već u 6. stoljeću prije Krista.

Svakako moramo spomenuti i njegovu sadašnju formu, kako se najčešće dobiva, a to je lučenjem iz biljaka tijekom procesa vađenja kave ili čaja od kofeina.

Kako kofein utječe na nas?

Kofein djeluje na središnji živčani sustav podupirući leđnu moždinu, iritirajući mišićna vlakna i smanjujući percepciju umora i bolova u mišićima. To je dokazano poboljšanjem tjelesnih performansi u svim vrstama sporta, istovremeno odgađajući mentalni umor.

Da li kofein ima nuspojave?

Ništa nije dobro uzimati u velikim količinama pa tako ni kofein. Uzimanje velike količine kofeina može dovesti do tjeskobe. Međutim, istraživanja su još jednom dokazala da postoji nekoliko stvari koje bi trebali znati prije nego počnete koristiti kofein.

Hidratacija

Pokazano je da uzrokuje blagi diuretski učinak u ljudskom tijelu koji uzrokuje dehidraciju. Međutim, učinak je zanemariv. Znanstvene studije su naglasile činjenicu da kofeinizirana pića vlaže tijelo, kao i bez kofeina. Ipak, dobra je ideja povećati unos tekućine pri konzumiranju kofeina, osobito kad trenirate u vrućem i vlažnom okruženju.

Kofein i njegovi učinci na trening, saznaj više klikom na link!

Ovisnost

Općenito je poznato da je kofein ovisna tvar. Do toga dolazi ako pijete više od 200 mg dnevno. Tijekom dana možete biti popraćeni različitim simptomima koji traju prosječno 2 do 9 dana i pokazuju glavobolje, tjeskobu, depresiju ili različite apetite za svu hranu koju vidite. Ove nuspojave mogu se ublažiti smanjenjem doze.

Spavanje

Očito, nismo svi isti i stoga neki ljudi metaboliziraju kofein brže, drugi sporije. Međutim, ako ste jako osjetljivi na kofein ili imate tendenciju da imate anksioznost, trebali biste ograničiti potrošnju na minimum. Zvuči kao očito, ali mnogi ljudi nemaju snažan san i ne znaju zašto. Ali odgovor je najčešće ispred njih i njihova nesanica uzrokovana je velikim količinama kofeina.

Koji su izvori kofeina?

Između oblika u kojem uzimate kofein postoji nemala razlika u sportskoj izvedbi. Ali također Vam nudi i druge pozitivne učinke na naše zdravlje. Pogledajte najčešće oblike korištenja kofeina, s njihovim prednostima i nedostacima.

KAVA

  • Filter kava: 60-180 mg na 170 ml
  • Espresso: 70-80 mg po 44 ml
  • Bez kofeina: 2-5 mg po 170 ml
  • Proteinska kava: 75 mg na 250ml

Ovaj najpopularniji oblik uzimanja kofeina obogaćen je antioksidansima koji pomažu smanjiti oksidacijsko oštećenje mišićne mase pri dizanju utega. Jedan od važnih nedostataka je da se razina znatno razlikuje ovisno o načinu pripreme i vrsti kave.

ENERGETSKA PIĆA

Energetska pića su dobra za tijelo, ali pazite da ne sadrže puno šećera.

ČAJ

  • 40-80 mg po 150 ml

Čaj je pakiran s antioksidansima, a posebno Epilocatectin galatom (EGCG), za koji je utvrđeno da ima sposobnost spaljivanja masnoća. Sadržaj kofeina u čaju jako varira, iako crni čaj obično sadrži više kofeina od zelenog čaja.

TAMNA ČOKOLADA

  • 12 mg na 28 g

Čokolada sadrži snažan antioksidant epicatechin, koji je zdrav, ali se često veže na šećer. Dakle, odaberite čokoladu s udjelom kakaa preko 70%. Oni daju više epikatehina i manje šećera.

KOFEINSKE KAPSULE

To je jedan od najjeftinijih i najučinkovitijih načina uzimanja kofeina bez brige o tome da li zaista dobijete željenu dozu bez drugih nepotrebnih tvari. Nedostatak je, međutim, da jača pilula može uzrokovati nervozu koju niste iskusili prije. Potrebno je započeti s manjim dozama, tako da se vaše tijelo polagano navikne na kofein.

Kako ga koristiti?

Da biste povećali svoj sportski rezultat, postoji nekoliko činjenica koje ne biste trebali zanemariti.

https://proteone.hr/kofein-100-tableta-kfd-proizvod-248/

Doziranje

Možete osjetiti učinke kofeina već na 20 mg (0,3 mg / kg tjelesne težine). Ako nikada prije niste uzeli kofein, počnite s najnižom dozom i radite tako. Mnogi ljudi konzumiraju velike količine kofeina, a da ne shvaćaju posljedice na njihov metabolizam.

Ako pijete jutarnju šalicu kofeina koji sadrži 100 mg kofeina, 150 mg fat burnera koji sadrži kofein i 200 mg dnevno prije treninga, to je količina kofeina koja može pokazivati znakove drhtanja tijela, anksioznosti, nervozu, ili ubrzane otkucaje srca. Stoga je potrebno smanjiti dozu i prilagoditi je tijelu, performansama i fitnessu.

Vrijeme

Razine kofeina u krvi povećavaju se od već nakon 15 minuta pa sve do 90 minuta nakon konzumiranja ovisno o obliku unosa u tijelo. Ako pijete espresso konzumacija je 15-20 minuta prije treninga, dok kod uzimanja kofeina u kapsulama vrijeme uzimanja je 60-90 minuta prije treninga.

Imajte na umu da kofein ima relativno dug učinak, oko 6 sati. Iako nema štetne posljedice ako ne pripazite na vrijeme unosa to može imati štetan učinak na vaš redovni ciklus spavanja. Također biste trebali biti vrlo oprezni s kofeinom ako imate srčane probleme ili imate srčane bolesti.

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel