ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Koje su dnevne potrebe za magnezijem kod vježbača?!

Koje su dnevne potrebe za magnezijem kod vježbača?!

Magnezij je zajedno s drugim elektrolitima, tj. kalijem, kalcijem, natrijem i klorom, bitan dio prehrane svakog čovjeka. Međutim, postoje skupine ljudi koje pokazuju veću potrebu za određenim prehrambenim sastojcima. To je među ostalima slučaj s magnezijem i sportašima. Više pročitajte u nastavku.

Koje su dnevne potrebe za magnezijem kod vježbača!
Datum objave: 27.02.2022

Za što je odgovoran magnezij?

Kontrakcije mišića, unos kisika, održavanje ravnoteže elektrolita i mnogi drugi mehanizmi koji se odvijaju u tijelu kontroliraju se uz pomoć magnezija. Utječe na pravilnu strukturu kostiju, na sintezu jakog antioksidansa, a to je glutation, a također sudjeluje u regulaciji rada srca. To su aspekti koji nedvojbeno igraju važnu ulogu u oblikovanju vježbačeve izvedbe i utječu na učinkovitost njegovog treninga. Dakle, koliko magnezija bi sportaši trebali unositi dnevno?

Koje su naše potrebe?

Polazna točka za određivanje potrebe za magnezijem kod vježbača može biti razina preporučenog dnevnog unosa za osobe starije od 19 godina, odnosno 400-420 mg za muškarce i 310-320 mg za žene. No, trenutno ne postoje dovoljno precizne preporuke za sve sportaše, jer njihove potrebe ovise, između ostalog, o nutritivnom statusu osobe, masi mišićnog tkiva, stupnju i vrsti tjelesne aktivnosti te dobi.

Procjenjuje se da se za svaki kilogram mišićne mase dobivene kao rezultat treninga povećava potražnja za magnezijem. Međutim, teško je točno odrediti stvarno povećanje mišićne mase i povezano povećanje potražnje. Druga metoda koja pomaže u procjeni potrebe za magnezijem je provođenje dijagnostičkih testova.

Tijekom konzumacije preporučene dnevne količine magnezija, moralo bi se testirati razine magnezija u plazmi i usporediti ih s referentnim vrijednostima. Normalna razina magnezija je između 0,75 i 0,94 mmol/L. Međutim, treba imati na umu da mjerenje razine magnezija u plazmi nije najpouzdanija metoda i za dobivanje točne slike o nutritivnom statusu magnezija potrebno je nekoliko dijagnostičkih metoda. Može se koristiti, na primjer, ispitivanje njegove razine u slini i urinu, ili test "učitavanje/tolerancija", koji se sastoji u davanju doze magnezija i provjeravanju razine njegovog izlučivanja.

Prehrana i dodaci magnezija

Pravilno uravnotežena prehrana trebala bi pokriti potražnju za magnezijem, a tome mogu pomoći, između ostalog, sjemenke bundeve, bademi, špinat, krumpir ili visoko mineralizirana voda. Kada razina magnezija u plazmi padne ispod preporučenih vrijednosti unatoč konzumiranju preporučene dnevne količine ovog minerala, vrijedi razmisliti o njegovoj suplementaciji. Oblik kao što je citrat može biti učinkovit u smanjenju nedostatka magnezija. No, treba uzeti u obzir da se kod zdravih i manje aktivnih odraslih osoba ne preporučuje prekoračenje doze od 350 mg magnezija u obliku dodatka prehrani na dan.

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Izvori:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/ pmc / articles / PMC5622706 /

https://ods.od.nih.gov/ factsheets / Magnesium- HealthProfessional /

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel