ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Koje suplemente uzimati, kada i koliko? - 3.dio

Koje suplemente uzimati, kada i koliko? - 3.dio

Danas su mnogi, od početnika do rekreativaca, zbunjeni oko dodataka prehrani. Dok jedni tome pridaju (pre)veliku važnost, drugi ne znaju ni osnove. Ipak, ono što je zajedničko za sve nas, ne postoji osoba koja nakon prvog odlaska u teretanu nije pomislila – koje dodatke prehrani kupiti? Zato je danas ovdje članak koji će dati odgovor koje suplemente uzimati, kada i koliko?

Koje suplemente uzimati, kada i koliko - 3.dio, članak na linku!
Datum objave: 11.10.2019

Pripremili smo vam posljednji, treći korak suplementacije za još naprednije vježbače (s više od dvije godine kontinuiranih i ozbiljnih treninga u teretani). Ovaj treći korak nastavlja se na prva dva koraka iz ranijih članaka koje možete pronaći klikom na linkove ispod:

Koje suplemente uzimati, kada i koliko? - 1.dio

Koje suplemente uzimati, kada i koliko? - 2.dio


KORAK 3.: ZA AMBICIOZNE VJEŽBAČE

8. L ARGININ

L-Arginin je esencijalna aminokiselina (i dio svake bjelančevine) te iznimno efikasan suplement koji pomaže pri povećanju snage i izgradnje mišića. L-arginin povećava proizvodnju i lučenje hormona rasta, što pospješuje anaboličke procese (obnovu i rast mišićnih stanica). S hranom ga unosite putem: orašastih plodova (kikiriki, bademi, sjemenke suncokreta), smeđe riže, zobenih, pšenice, mlijeka i mliječnih proizvoda, jaja i ostale hrane bogate proteinima.

Zašto koristiti L-ARGININ?

L arginin nalazi se u većini pre-workout suplemenata jer ima izvanrednu sposobnost ''pumpanja'' mišića prilikom vježbanja. Naime tijelo koristi L arginin u proizvodnji dušičnog oksida - plina koji opušta krvne žile – i tako pomaže mišićnu pumpu na treningu (''pumping''). To povećava vaskularnost i cirkulaciju krvožilnog sustava te opskrbu mišića nutrijentima (vodom, amino kiselinama i glukozom) i hormonima koji potiču sintezu proteina (hormon rasta, testosteron, IGF-1).

Koje suplemente uzimati, kada i koliko - 3.dio, članak na linku!

9. TRIBULUS TERRESTRIS

Tribulus terrestris je nehormonska biljka (Eurycoma longfolia) porijeklom iz Azije od koje se proizvodi istoimeni nesteroidni preparat koji na prirodan način povećava proizvodnju muškog spolnog hormona testo­sterona.

Testosteron je važan spolni hormon koji potiče sintezu proteina i nakupljanje dušika u mišićima, što omogućava povećanje mišićne mase i snage te brži oporavak nakon intenzivnih treninga.

Zašto koristiti TRIBULUS TERRESTRIS?

Suplementacija tribulusom podiže i održava nivo testosterona na prirodan i siguran način bez upotrebe opasnih i nedopuštenih anaboličkih steroida.

Brojna znanstvena istraživanja dokazala su da tri dnevne doze po 250 mg tribulus terrestrisa u samo pet dana mogu podići nivo testosterona za preko 30%! Također, pozitivne nuspojave su: povećanje libida, veća učestalost i jače erekcije, povećanje količine ejakulata. Osim toga, tribulus: poboljšava imuno sustav, smanjuje kolesterol u krvi i krvni tlak, relaksira srčano-krvožilni sistem, poboljšava opće psihičko stanje i raspoloženje te povećava samopouzdanje; a zbog svojih diuretičkih svojstva tribulus pomaže i pri definiciji mišića.

Kako koristiti TRIBULUS TERRESTRIS?

  • Preporučuje se 750 - 1500 mg dnevno raspoređenih u 3 jednake doze tijekom cijelog dana - pri čemu bi bilo idealno da je jedna doza prije treninga. Dakle ovisno o veličini tablete, najbolje je uzeti 1 – 2 tablete (250 – 500 mg) svakih 8 h nakon obroka - jer je dokazano da tribulus upravo toliko vremena ostaje aktivan u tijelu.
  • Postoje različite preporuke duljine trajanja ciklusa od 3 do najviše 8 tjedana. Naime, nakon 8 tjedana tijelo shvaća da tribulus šalje ''lažni signal'' i zaustavlja daljnju povišenu proizvodnju testosterona.
  • Nakon toga preporučuje se pauza od minimalno 2 tjedna, jer toliko je potrebno da tijelo ponovno počne reagirati na tribulus (iako postoje preporuke i za 3 do 6 tjedana pauze). Ukratko, cijeli ciklus od 8 tjedana uzimanja i 2 tjedna pauze može se unedogled ponavljati. Prema stručnoj literaturi, takvom discipliniranom uporabom može se povećati proizvodnja vlastitog testosterona za čak 40-70%!

Iako neki nemaju nikakve rezultate s tribulusom i žale se da ''ne radi'', osobno sam uvijek imao odlične rezultate u povećanju mišićne mase i jakosti prilikom korištenja tribulusa. Također, važno je napomenuti da tribulus – kao ni svi ostali suplementi – nije neka magična tableta koja radi ''sama od sebe'', već su potrebni prilično intenzivni i kontinuirani treninzi, te odgovarajuća i kvalitetna prehrana kako bi ste izvukli sve koristi od ovog preparata.

Većina ljudi primjećuje djelovanje tribulusa vrlo brzo nakon početka uzimanja. Muškarci za nekoliko dana počinju dobivati jače i učestalije erekcije a žene osjećaju veću seksualnu želju. Ali za prve rezultate u povećanju jakosti treba pričekati najmanje 4 tjedna, a za mišićnu masu oko 8 tjedana. 

Za sada nisu uočeni toksični ili negativni efekti kod korištenja tribulusa, ali kao i kod svih suplemenata, dobro je znati da je upoznavanje vlastitog tijela i pravilno tumačenje njegovih signala, ključ uspjeha.

https://proteone.hr/tribulus-100-kapsula-all-nutrition-proizvod-606/

10. ZMA

Iza tri slova ZMA kriju se Cink, Magnezij i vitamin B6 koji svojim sinergijskim djelovanjem pomažu u podizanju i održavanju visokog nivoa testosterona i inzulinu sličnog faktora rasta (IGF-1) tijekom napornih treninga. To može dovesti do povećanja mišićne snage i mase, te za ubrzanje opravka mišića i gubitka masnih naslaga. 

Zašto koristiti ZMA?

Ako se pitate zašto je baš kombinacija ta dva minerala i jednog vitamina u ZMA tako moćna, odgovor je jednostavan:

  • CINK je esencijalni mineral i snažni antioksidans koji stimulira aktivnost različitih enzima u tijelu i održavanje zdravlja imunološkog sustava, te pomaže oporavak od vježbanja i igra ključnu ulogu u regulaciji staničnog rasta i sinteze proteina - što posljedično vodi oporavku i rastu mišića i drugih tkiva.
  • MAGNEZIJ je također esencijalan mineral za održavanje ravnoteže elektrolita, zdravlja kostiju, proizvodnju energije i normalnu kardiovaskularnu i živčano-mišićnu funkciju, te smiruje CNS i tako pomaže tijelu da se bolje odmori, a zna se: kvalitetan san = mišićni rast! Pri tome intenzivna tjelesna aktivnost povećava potrebu za ta dva minerala.
  • VITAMIN B6 osim što ima važnu ulogu u održavanju brojnih funkcija našeg organizma (regulacija hormonske aktivnosti, metabolizam energije, zaštita imuniteta, smanje umora i iscrpljenosti, održanje dobrog raspoloženja i dr.), također poboljšava apsorpciju i bolju iskoristivost ova dva minerala u ZMA.

Ukoliko želiš zaprimati još više ovakvih savjeta, ali i recepata, scrollaj dolje i prijavi se na naš newsletter! 

Tekst: Denis Rajčić, fitness trener

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte