ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Koji oblik kreatina odabrati?
Koji oblik kreatina odabrati?

U prethodnom članku smo imali priliku objasniti što je kreatin, kako djeluje na povećanje mišićne mase i snage, i načini njegovog doziranja, a u ovom članku pročitajte o različitim obliima kreatina koji su dostupni i o njegovim pozitivnim učincima. 

Koji oblici kreatina postoje i koji oblik kreatina odabrati Pročitajte u članku.
Datum objave: 20.04.2019

Koji oblik kreatina odabrati?

Mnoge tvrtke dodataka prehrani pokušale su kontinuirano „otkriti toplu vodu“ proizvodnjom novih (čitaj: skupljih) oblika kreatina.  Neki od glavnih oblika za koje je predloženo da su superiorni kreatin monohidratu uključuju kreatin etil ester, puferirani kreatin i kreatin HCL. Do sada, ne postoji nikakav dokaz da je bilo koji od ovih oblika kreatina superioran monohidratu. Dapače, kreatin etil ester bio je dokazano inferioran monohidratu u direktnom istraživanju njihovih utjecaja. Puferirani kreatin također nije bio bolji od monohidrata te je, ako nešto, bio također mrvicu lošiji. Kreatin HCL, iako je često reklamiran kao oblik kod kojega je potrebna manja efektivna doza, nema nikakvih empirijskih dokaza koji potvrđuju ovakvu tvrdnju. Upravo zbog ovoga, preporučivi oblik za korištenje je vremenski testirani i potvrđeni, dobri, stari kreatin monohidrat.

Koji oblici kreatina postoje i koji oblik kreatina odabrati Pročitajte u članku.

Kreatin monohidrat dostupan na linku

Ne reagiraju svi pozitivno.

Izrazito je važno napomenuti da iako kreatin, za većinu ljudi, djeluje odlično i ima znanstveno zabilježene učinke i objašnjene mehanizme djelovanja, postoji otprilike 30% ljudi koji se smatraju „non-responders“ na suplementaciju kreatina (ljudi na koje suplementacija kreatinom ne djeluje pozitivno na bilo koji od spomenutih načina.

Da budemo iskreni, to i nije toliko čudno s obzirom na to da postoje ljudi koji ne reagiraju na brojne različite spojeve pa je teško za očekivati da će apsolutno svi pozitivno reagirati na kreatin. U slučaju kreatina, vodeća hipoteza zašto neki ljudi ne reagiraju pozitivno na njegovu suplementaciju je mogućnost da takvi ljudi već imaju zasićene količine kreatin monofosfata u mišićnim stanicama te zbog toga dodatna suplementacija ne dovodi do daljnjih povećanja u količini kreatin monofosfata te posljedičnih pozitivnih utjecaja na mišićnu masu ili izvedbu. Zbog toga ako ne vidite nekih značajnih pozitivnih utjecaja od suplementacije kreatin fosfatom (kao prvo probajte kreatin unositi ipak malo duži vremenski period jer postoji mogućnost da ga jednostavno samo ne unosite dovoljno dugo) pokušajte se ne uznemiravati previše, to jednostavno znači da ste prirodno nadareni većim količinama kreatin fosfata u stanicama.

Koristi kreatina izvan sporta

Osim spomenutih i dobro nam znanih pozitivnih učinka kod sportskog performansa i povećanja mišićne mase, suplementacija kreatinom se u zadnje vrijeme sve više spominje u kontekstu njegove koristi kod raznih ostalih, ne sportskih funkcija.

Moždana funkcija:

Osim kod mišića, suplementacijom kreatinom zalihe kreatin fosfata povećavaju se i u našem mozgu koji koristi značajne količine ATP-a za normalnu funkciju.

Suplementacija kreatinom može olakšati sljedeća stanja:

  • Alzheimerova bolest
  • Parkinsonova bolest
  • Huntingtonova bolest
  • Ishemijski moždani udar
  • Epilepsija
  • Memorija i moždana funkcija kod starije populacije

Istraživanja kod ljudi također pokazuju kako je suplementacija kreatinom (u svrhu poboljšanja moždanih funkcija) posebice korisna kod starije populacije, vegetarijanaca/vegana i onih koji su pod rizikom od razvoja neurodegenerativnih bolesti.

Ostale koristi:

Premda su brojna dodatna istraživanja potrebna, postoje naznake kako suplementacija kreatinom može imati određenih pozitivnih utjecaja kod:

  • Snižavanja razina šećera u krvi
  • Poboljšanja mišićne funkcije i kvalitete života kod starijih ljudi
  • Poboljšanja stanja nealkoholne masne bolesti jetre.

 

Članak napisali:

Nutrivision, stručni tim mag. nutricionizma

Nikola Talan i Roko Marović

Izvor: NCBI homepage, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel