ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Koji protein odabrati ako imate problema s laktozom?

Koji protein odabrati ako imate problema s laktozom?

"Htio bih piti proteine, ali se bojim da će mi dozlogrditi jer ne mogu podnijeti laktozu." Jeste li se prepoznali u ovoj rečenici? Proteini su danas najučestaliji dodatak prehrani, pogotovo u sportskoj prehrani, a na tržištu možemo birati između proizvoda iz mnogih izvora. Međutim, ne mogu svi svoj odabir proteina birati neograničeno. Je li intolerancija na laktozu prepreka za uzimanje proteina? Pogledajmo u ovom članku.

Koji protein odabrati ako imate problema s laktozom
Datum objave: 12.08.2021

Što je laktoza i u čemu je sadržana?

Laktoza je disaharid (šećer) koji se sastoji od monosaharida glukoze i galaktoze. Tvori glavnu ugljikohidratnu komponentu mlijeka sisavaca (uključujući i ljudsko), igra važnu ulogu u prehrani mladih i daje mlijeku i mliječnim proizvodima tipičan slatki okus.

Što zapravo znači intolerancija na laktozu i kako je prepoznati?

Prisutnost enzima laktaze bitna je za razgradnju laktoze u tankom crijevu. S nedostatkom laktaze, tijelo ne može razgraditi i apsorbirati unesenu laktozu, koja zatim prelazi u debelo crijevo, gdje veže vodu, a dalje je razgrađuju crijevne bakterije, stvarajući neugodne simptome tipične za intoleranciju na laktozu, poput proljeva, nadutosti i bolovi u trbuhu.

Može se činiti da je osoba koja se bori s intolerancijom na laktozu zapravo bolesna, ali istina je malo složenija. Razina enzima laktaze postupno se smanjuje prijelaskom na mješovitu prehranu.

  • U kojoj se mjeri održava njegova aktivnost ili ne, genetski je uvjetovano u svakome od nas, u ovom slučaju govorimo o primarnoj intoleranciji na laktozu.
  • Možemo se susresti i s takozvanom sekundarnom intolerancijom na laktozu, koja se javlja u vezi s crijevnim bolestima (upala crijeva, neliječena celijakija).
  • Ako nemamo problema s laktozom, o odabiru pravog proteina možemo pročitati u članku pod naslovom Kako odabrati pravi protein?

Koji protein odabrati ako imate problema s laktozom

Koji protein odabrati ako imam problema s laktozom?

Kao što smo već rekli, glavni izvor laktoze je mlijeko. Logično, to bi značilo da o proteinima sirutke i kazeina možemo samo sanjati. Međutim, nema potrebe očajavati, čak će se i među ovim proteinima naći odgovarajući protein za vas!

  • Nažalost, ne može se odrediti "sigurna dnevna doza" laktoze kod intolerancije na laktozu.
  • Njezina podnošljivost ovisi o aktivnosti enzima laktaze, koji je različit kod svakoga od nas. Više nego bilo gdje drugdje, ono što je prikladno za jednu osobu, ne mora biti prikladno za drugu osobu (EFSA, 2010).

Kako odrediti sadržaj laktoze u proteinu?

  • Laktoza je u nutritivnim vrijednostima proteina sadržana pod "šećerima".
  • Stvarni sadržaj laktoze možemo odrediti samo u pripravcima bez okusa i nezaslađenim pripravcima, gdje jedini ugljikohidrati koje mogu sadržavati je laktoza.
  • Proteini s okusom s druge strane, mogu ukupni sadržaj ugljikohidrata koji je iskazan imati povećan za sastojke u sastavu proizvoda. Najčešće su to sastojci koji stvaraju okus i aromu bjelančevina pa ne možemo točno utvrditi koliko laktoze proizvod sadrži. Međutim, istina je da se proteini danas rijetko zaslađuju, obično sadrže umjetna sladila, polikalkohole ili steviju, koji nisu navedeni u stupcu "šećeri".

Što je sa sadržajem laktoze u popularnim whey proteinima?

1. Zaboravite svoj omiljeni whey ako imate problema s laktozom.

Koncentrat sirutke (iliti whey koncentrat) je najpopularniji izvor proteina u sportskoj prehrani, a njihov prosječni sadržaj laktoze je u rasponu od 4-6 g / 100 g proteina. Iako jedna mjerica proteina sadrži oko 1,5-2 g laktoze, koncentrati sirutke najmanje će odgovarati osobama s intoleracijom na laktozu od svih vrsta i pripavaka sirutke.

2. Izolat sirutke mogu bez brige koristiti čak i osobe s intolerancijom na laktozu.

Ako ste se već pomirili s informacijom da je koncentrat sirutke bolje prepustiti drugima, vrijeme je za spas u obliku izolata sirutke (iliti whey izolat). Prosječan sadržaj laktoze je oko 2 g / 100 g proizvoda, stoga si izolat protein sirutke mogu lako priuštiti osobe s intolerancijom na laktozu.

3. Hidroizolat sirutke dobiven od izolata odgovarajući su izbor.

Hidroizolat se može dobiti i od koncentrata sirutke i od izolata sirutke. Osim količine sadržanih proteina, hidroizolati se razlikuju i po količini laktoze. Hidrolizirani proteini dobiveni iz izolata sirutke sadrže manje laktoze i stoga su bolji izbor za osobe s intolerancijom na laktozu.

Koji protein odabrati ako imate problema s laktozom? 

Što s kazein proteinom? Odaberite one s niskim sadržajem laktoze.

Uobičajeni kazein proteini sadrže u prosjeku oko 4,5 g laktoze / 100 g pripravka, što je količina koja kod nekih pojedinaca može učiniti lijep problem u probavnom traktu.

Stoga se kazeini ne mogu naširoko preporučiti osobama s intolerancijom na laktozu. Netko ih može probaviti bez ikakvih problema, drugima takav proteinski shake može izazvati probleme. 

Što zaključiti?

Na kraju, želimo ponovno apelirati na značajne razlike među pojedincima. Ako se borite s intolerancijom na laktozu, vjerojatno ste primijetili koliko laktoze možete podnijeti bez problema i što bi vjerojatno bilo preko granice.

To morate imati na umu pri odabiru odgovarajućeg proteina. Uz malo volje, čak i intolerancija na laktozu nije prepreka na putu do cilja iz snova, a sve što trebate učiniti je odabrati odgovarajući protein sirutke ili posegnuti za kvalitetnim biljnim veganskim proteinom.

Proteini koji se ne preporučuju u ovom slučaju:

  • uobičajeni kazein proteini
  • koncentrati sirutke - ovisi o individualnoj toleranciji
  • velika većina višekomponentnih proteina (često se temelje na mliječnim proteinima)

Proteini koji se preporučuju u ovom slučaju:

Ako ti se sviđa članak i želiš pročitati i ostale teme o kojima pišemo pogledaj ovaj link ovdje, a akcije prati tako da se prijaviš na naš newsletter, uz akcije dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju! Pssst..

Izvori:

KVAPIL, Petr. Finding alternatives. A varied diet without lactose? www.vimcojim.cz [online]. [vid. 2019-08-13] .Available from: https: //www.vimcojim.cz…

EFSA PANEL ON DIETETIC PRODUCTS, NUTRITION AND ALLERGIES (NDA). Scientific Opinion on lactose thresholds in lactose intolerance and galactosaemia. EFSA Journal, 2010, 8.9: 1777.

VAŠKŮ, Julie Bienertová, et al. Genetics for nutritional therapists. 2014.

Deng Y, Misselwitz B, Dai N, Fox M. Lactose intolerance in adults: biological mechanism and dietary management. Nutrients. 2015; 7 (9): 8020-35.

DE SOUZA, Rosane Rosa, et al. Recovery and purification of lactose from whey. Chemical Engineering and Processing: Process Intensification, 2010, 49.11: 1137-1143.

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel