ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Koliko dugo uzimati i kako dozirati AAKG?

Koliko dugo uzimati i kako dozirati AAKG?

Dodaci prehrani koje koriste aktivni ljudi i ljudi koji pate od različitih bolesti uključuju proizvode na bazi hranjivih sastojaka, minerala, kao i vitamine ili biljne ekstrakte. Velika grana prehrambenih dodataka su dodaci aminokiselina. Među njima postoje i jednokomponentni i višekomponentni proizvodi. Jedan od primjera su arginin i AAKG (arginin α-ketoglutarat), a više o njemu pročitajte u nastavku.

Koliko dugo uzimati i kako dozirati AAKG
Datum objave: 03.03.2021

Arginin i arginin α-ketoglutarat

Arginin (A) je jedna od relativno bitnih aminokiselina proteina. Tijelo ju može proizvesti, ali samo pod određenim uvjetima je ta proizvodnja dovoljna. Velika opskrba osobito je važna, inter alia, tijekom adolescencije ili u slučaju patoloških stanja u krvožilnom sustavu.

Α-ketoglutarna kiselina (AKG) je pak kemijski spoj koji nastaje metaboličkim promjenama u tijelu od druge aminokiseline - glutamata. Arginin se često kombinira u dodacima prehrani s AKG-om, jer to može utjecati na njegova svojstva i metabolizam.

AAKG u tijelu

Oba spoja u tijelu obavljaju brojne metaboličke funkcije. Arginin je preteča dušikovog oksida (NO), koji je, na primjer, bitan sa stajališta kardiovaskularnog sustava, dok α-ketoglutarna kiselina potiče sintezu, između ostalog, glutamina i glutamata, koji su važni za probavni i živčani sustav. Uz to, arginin se ispituje, između ostalog u kontekstu sportskih performansi i mišićnog sustava, a AKG u kontekstu modulacije imunološkog sustava i jačanja vezivnog tkiva.

Arginin se u tijelo isporučuje kroz hranu, a proizvodi se i kao rezultat razgradnje ne-proteinskih aminokiselina citrulin i ornitin, a AKG u tijelu, pak, nastaje kao rezultat metabolizma drugih spojeva.

Dodatak prehrani i doziranje AAKG

AAKG je popularni dodatak prehrani među sportašima i osobama s kardiovaskularnim bolestima. Dodaci na tržištu su u obliku praha ili kapsula i omogućuju brzu i prikladnu isporuku preporučenih doza.

Doziranje

Najčešće pričamo o dozama u rasponu od 3-9 g arginina dnevno, ali ponekad dosežu i više od 10 g. AAKG se smatra sigurnim i dobro podnosi, međutim, znatno premašivanje doza koje preporučuju proizvođači može uzrokovati nelagodu povezanu s gastrointestinalnim traktom.

Među sportašima, AAKG se najčešće koristi 30-ak minuta prije treninga, ali u dane slobodne od treninga može se konzumirati i prije spavanja ili u obliku nekoliko manjih doza ravnomjerno raspoređenih tijekom dana.

Strategija koja uključuje manje porcije s većom učestalošću preporučuje se uglavnom za osobe s kardiovaskularnim bolestima i omogućuje upotrebu doza većih od 10 g bez rizika od probavnih poremećaja.

U nekim studijama, uglavnom u kontekstu liječenja hipertenzije, dodavanje ovog suplementa trajalo je do 24 tjedna, ali u kontekstu poboljšanja sportskih performansi, arginin se preporučuje koristiti oko 8-12 tjedana.

Prednosti upotrebe AAKG-a

Konzumacija dodataka AAKG može imati brojne fiziološke koristi. Jedna od najprepoznatljivijih blagodati je regulacija protoka krvi kroz krvne žile, kao i "opuštanje" arterija, što između ostalih žele i sportaši i ljudi koji se bore s hipertenzijom.

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Izvori:

Dong JY, Qin LQ, Zhang Z, Zhao Y, Wang J, Arigoni F, Zhang W. Učinak oralne suplementacije L-arginina na krvni tlak: metaanaliza randomiziranih, dvostruko slijepih, placebo kontroliranih ispitivanja. Am Heart J. 2011. pro .; 162 (6): 959-65. doi: 10.1016 / j.ahj.2011.09.012. Epub 2011. 11. studenog. PMID: 22137067.

Campbell B, Roberts M, Kerksick C, Wilborn C, Marcello B, Taylor L, Nassar E, Leutholtz B, Bowden R, Rasmussen C, Greenwood M, Kreider R. Farmakokinetika, sigurnost i učinci na performanse L-arginina alfa -ketoglutarat u obučenih odraslih muškaraca. Prehrana. 2006. rujna; 22 (9): 872-81. doi: 10.1016 / j.nut.2006.06.003. PMID: 16928472.

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel