ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Krom - kako utječe na glad, gubitak težine i da li nam je potreban?

Krom - kako utječe na glad, gubitak težine i da li nam je potreban?

U slučaju vitamina i minerala, pravilna svjesnost o njihovom djelovanju može biti presudna ne samo u pogledu sportskih dostignuća ili podrške našem zdravlju, već i funkcionira li naše tijelo. U današnje vrijeme to je posebno važno jer je vrlo lako jesti jela koja nam pružaju samo prazne kalorije i ništa više. Iz tog razloga vrijedi naučiti što više o onome što je važno za naše tijelo. Zato u ovom članku predstavljamo krom i sve relevantne informacije o o njemu te zašto vrijedi dodati ga prehrani.

Krom i njegova suplementacija - da li nam je potrebna VIše na linku.
Datum objave: 12.01.2023

Krom - osnovne informacije!

Krom je poprilično poseban mineral potreban našem tijelu jer ga trebamo u vrlo maloj količini. Međutim, točna količina i kako bi trebao utjecati na nas još uvijek nisu određene. Također je vrijedno napomenuti da u prirodi postoje dvije varijante:

  • jedna vrsta se nalazi u hrani i biološki je aktivna
  • druga je za nas otrovna i proizlazi iz industrijskog zagađenja.

Trenutno je potvrđeno da suplementacija ovim mineralom pojačava djelovanje inzulina, hormona važnog posebno za skladištenje i metabolizam ugljikohidrata, kao i bjelančevina i masti. Unatoč činjenici da sigurno ukazuje na pozitivan učinak u gore navedenim slučajevima, još uvijek nam trebaju preciznije informacije o tome kome treba preporučiti dodavanje kroma i tko može biti u opasnosti od problema s nedostatkom.  Krom je također popularan sastojak u dodacima za mršavljenje jer pomaže u održavanju normalne razine glukoze u krvi , a također se proučava u vezi s regulacijom gladi i kontrolom težine.

Kako nadopuniti organizam kromom?

Za krom je određena manje ili više odgovarajuća doza za ljude u njihovoj najvećoj snazi:

  • muškarci - 35 mcg / dan
  • žene 25 mcg / dan

Kao što je već spomenuto, nismo u stanju apsorbirati vrlo malu količinu ovog dodatka prehrani, pa je važno znati gdje ga možemo pronaći kako bismo bili sigurni da se opskrbljujemo svime što je potrebno našem tijelu. Meso je posebno dobar izvor ovog minerala, plus nešto voća i povrća. Evo nekoliko primjera:

  • brokula 16 μg/ na 100g
  • brazilski orah 100 μg/ na 100g
  • govedina 3 μg/ na 100g
  • kruška 27 μg/ na 100g
  • rajčica 20 μg/ na 100g

Uglavnom uobičajene porcije nam mogu pružiti oko 2 mcg, iz tog razloga naša prehrana mora biti raznolika, ili moramo jesti puno banana.

Krom i njegova suplementacija - da li nam je potrebna VIše na linku.

Krom se u dodacima prehrani nalazi kao krom klorid, krom sulfat ili najčešće kao krom pikolinat. U usporedbi s anorganskim oblicima kroma, ima nešto veću sposobnost upijanja i, štoviše, vrlo je stabilan u normalnim uvjetima..

Postoji li rizik od nedostatka kroma?

Istina je da su slučajevi nedostatka kroma vrlo rijetki. Sve dokumentirane situacije uglavnom su bile povezane s ljudima koji imaju dijabetes. U tom je slučaju morao biti naveden ovaj dodatak koji je pomogao u rješavanju svih nepravilnosti. Izuzev toga, ne postoje posebne situacije koje ukazuju na rizike povezane s nedostatkom.

Krom i naše zdravlje - vrijedi li suplementacija kromom?

Uz gore navedene učinke kroma na naše tijelo (dijabetes i metabolizam), istraživanje pokazuje da ovaj mineral može utjecati i na naše zdravlje na različite načine:

  • MIŠIĆI -ovo će sigurno biti zanimljivo bodybuilderima. Suplementacija kromom pruža šansu za smanjenje tjelesne masti i povećanje mišićne mase! Međutim, trenutno ne postoji određeno istraživanje o toj temi, što otežava utvrđivanje 100% je li to slučaj ili ne.
  • METABOLIZAM LIPIDA - suplementacija kromom može smanjiti razinu lošeg kolesterola (LDL). Međutim, to su uglavnom vrlo specifični slučajevi poput ljudi koji uzimaju beta blokatore.

U konačnici, korištenje ovog hranjivog sastojka najviše se preporučuje osobama koje imaju problema s dijabetesom. Studija RCT iz 2010.  zaključila je da uporaba kroma poboljšava osjetljivost na inzulin samo kod ljudi s inzulinskom rezistencijom povezanom s povišenim šećerom u krvi. 

Trenutno se čini da je uporaba kroma, zbog povećanja osjetljivosti na inzulin , osobito važna kod osoba koje se liječe od dijabetesa ili kod osoba s inzulinskom rezistencijom. Kod zdravih osoba suplementacija vjerojatno neće dovesti do poboljšanja djelovanja inzulina.

Krom i gubitak kilograma?

Krom je popularna komponenta dodataka prehrani osmišljenih za potporu sagorijevanju masti ili kontrolu gladi. Njegovi su učinci ispitani u brojnim studijama i čini se da u tom pogledu suplementacija može na neki način pomoći. Najnoviji nalazi mogu se izvući iz meta-analize provedene 2019. godine, koja je uključivala ukupno 21 studiju s ukupno 1316 sudionika. U ovoj publikaciji istraživači su pokazali da je posebno kod prekomjerne težine i pretilih osoba došlo do promjene u sastavu tijela i blagog gubitka tjelesne težine. Učinci kroma mogu se objasniti upravo regulacijom gladi koja ima sekundarni učinak na smanjeni energetski unos.

Osobe uključene u istraživanje koristile su 200-1000 μg kroma dnevno, najčešće iz krom pikolinata, s prosječnim unosom (medijanom) od 400 μg dnevno. Ovdje je, međutim, potrebno podsjetiti da se radi o 10x većoj dozi u odnosu na dnevnu referentnu vrijednost unosa , au EU nije dopušteno prekoračiti dozu od 250 μg kroma dnevno u dodacima prehrani  .

Sažetak

Krom je jedan od elemenata u tragovima ljudskog tijela. Njegova primarna funkcija je regulacija razine šećera u krvi, u obliku oligopeptida kromodulina utječe i pojačava djelovanje inzulina. Kada postoji nedostatak kroma u tijelu, njegova nadoknada može dovesti do smanjenja inzulinske rezistencije.

Korištenje kroma također je popularno kada se pokušava smanjiti težina. Studije pokazuju da visoke doze kroma utječu na osjećaj gladi i apetit, što može pomoći u lakšoj kontroli unosa energije, a time i gubitku težine. No u pravilu se radi o dozama koje prelaze maksimalno dopuštenu količinu kroma u dnevnoj dozi dodatka prehrani, pa se njihova primjena ne preporučuje.

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Izvori: 

1. https://ods.od.nih.gov/factsheets/Chromium-HealthProfessional/

2. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29884959/

3. https://www.eufic.org/en/whats-in-food/article/chromium-in-the-diet

4. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20022616/

5. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31115179/

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel