ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Najbolji citrulin - koji citrulin biste trebali odabrati?

Najbolji citrulin - koji citrulin biste trebali odabrati?

Citrulin spada u skupinu dodataka prehrani koji se u razgovoru nazivaju pojačivači dušikovog oksida, također je jedna od aminokiselina, koje  naše tijelo proizvodi u malim količinama. To je količina potrebna za osnovne funkcije našeg tijela, što se ne mora nužno osjetiti tijekom treninga.

Datum objave: 02.10.2020

 

Iako je citrulin aminokiselina - on ne gradi proteine, pa nije tipičan dodatak prehrani. Međutim, on ima druge posebne zadatke. Osim samog djelovanja za vrijeme treninga u obliku povećanja mišićnog PUMP-a, ima i pro-zdravstvena svojstva koja reguliraju osnovne životne funkcije, poput krvnog tlaka. 

Kako djeluje citrulin?

Citrulin u sportskim dodacima uglavnom se koristi iz dva razloga:

  • Prva je aktivnost koja potiče proizvodnju dušikovog oksida. Koristi se oko 30-40 minuta prije treninga, u dozi od 3 do 8 g, čini da se naši mišići više PUMP-aju/aktiviraju tijekom vježbanja. Povezan je s nižim krvnim tlakom, a time i s većom opskrbom/protokom krvi. Ova akcija neće samo povećati jačinu treninga (što je pumpa veća, to je osjećaj mišića bolji), također će nahraniti mišiće, što će podržati njihov rast. Što je veći protok krvi kroz mišiće koji rade, to će više kisika, aminokiselina i energetskih spojeva doći do njih, što će pojačati izgradnju mišićne mase.

 

  • Drugo, vrlo važno djelovanje citrulina je njegova podrška izdržljivosti mišića. Zbog toga se doziranje malo razlikuje od one koja se koristi za dobivanje mišićne pumpe. Obično se koristi oko 6 g dodatka tijekom dana, gdje se dio podijeli u male doze. Akcija koja podržava izdržljivost čini da naši mišići rade dulje tijekom treninga. Mliječna kiselina se oslobađa sa zakašnjenjem, što zaustavlja rad mišića. Brže se uklanja iz tkiva, što znači da se brže regeneriramo između serija i možemo trenirati većim intenzitetom. Iako citrulin ne gradi izravno bjelančevine, kao što je spomenuto u uvodu, dokazano je da njegovo dodavanje može utjecati na pokretanje važnih putova sinteze proteina, što će se pretvoriti u razvoj mišićne mase. Studije su također pokazale da citrulin štiti od mišićnog katabolizma, što učinkovito štiti mišiće, npr. tijekom mršavljenja.

Koji citrulin odabrati?

Na tržištu dodataka uglavnom nalazimo dva proizvoda: citrulin u obliku slobodne aminokiseline L-citrulin i citrulin malat, koji je kombinacija aminokiseline s jabučnom kiselinom.

Što se tiče sportskih dodataka, ovdje se uglavnom koristi citrulin malat, koji treba raditi sveobuhvatnije. Međutim, u praksi odabir proizvoda zapravo nije važan i oba dodatka izvrsno funkcioniraju.
Trenutno na tržištu dodataka imamo aromatizirani citrulin u obliku praha koji možemo uspješno koristiti prema našim potrebama. 

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte