ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Podržava li selen mršavljenje?

Podržava li selen mršavljenje?

Proces mršavljenja kod zdravih ljudi obično ne zahtijeva ništa više od smanjenja unesenih kalorija u danu. Često se, međutim, tijek mršavljenja komplicira stagnacijom ili nedostatkom kontrole nad apetitom. Jedna od ključnih uloga tada je nutritivni status tijela. Vrijedi se pobrinuti za redovitu i dovoljnu opskrbu esencijalnim hranjivim tvarima u svakoj fazi smanjenja tjelesne težine, a selen je dobar primjer za to. Zato u nastavku saznajte više o utjecaju upravo selena na mršavljenje.

Podržava li selen mršavljenje
Datum objave: 13.10.2021

Koje su funkcije selena?

Selen je jedan od elemenata u tragovima koji su tijelu potrebni za pravilno funkcioniranje. To je antioksidans, bitan element nekih enzima i proteina koji utječu na hormonsku aktivnost štitnjače, sintezu DNA, zaštitu stanica i regulaciju imunološkog sustava.

Njegova uloga može biti važna, između ostalog, u zaštiti tijela od infekcija ili raka, kao i metaboličkih poremećaja. Najveće količine selena u tijelu nalaze se u skeletnim mišićima.

Koji su izvori selena?

Ovaj mikroelement mora se redovito unositi u tijelo kako bi odigrao svoju ulogu u promicanju zdravlja. Pretpostavlja se da odrasla osoba u prosjeku treba oko 55 µg selena dnevno, što se najbolje postiže raznolikom prehranom s visokim udjelom neprerađenih proizvoda.

Najbogatiji izvori ovog elementa su brazilski orasi, neki plodovi mora i riba (npr. tuna, škampi), životinjski iznutrice (npr. goveđa jetra). Određene količine mogu osigurati i žitarice, sjemenke mahunarki, češnjak ili gljive. Selen se također nalazi u mlijeku i jajima, ali njegova količina između ostalog ovisi o kvaliteti hrane za životinje. 

Obogaćeni prehrambeni proizvodi i dodaci prehrani također mogu biti učinkoviti izvori selena. Nedovoljnom opskrbom ovim elementom riskiramo, između ostalog, hormonalne i kardiovaskularne poremećaje. Pothranjene osobe, kao i trudnice i dojilje mogu biti posebno osjetljive na nedostatak selena.

Kako selen utječe na gubitak tjelesne težine?

Postoje indicije da selen može biti učinkovita potpora u procesu mršavljenja. To ima veze s antioksidativnim djelovanjem i neurohormonalnom regulacijom. Ta svojstva mogu inhibirati neke negativne promjene povezane s nedostatkom energije i u konačnici ometati napore da se postigne željena brojka na vagi.

Utjecaj postoji i na hormone štitnjače i takozvani hormon gladi, odnosno leptin. Procjenjuje se da bi ljudi s metaboličkim poremećajima povezanim s prekomjernom tjelesnom težinom trebali povećati opskrbu ovim elementom na razinu od čak 80 - 200 µg dnevno.

Ako ti se sviđa članak i želiš pročitati i ostale teme o kojima pišemo pogledaj ovaj link ovdje, a akcije prati tako da se prijaviš na naš newsletter, uz akcije dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju! Pssst..

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel