ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani Sportska pića: Kada ih ima smisla piti, a kada su beskorisna?

Sportska pića: Kada ih ima smisla piti, a kada su beskorisna?

Gotovo svi koji redovito idu u teretanu, bilo da se radi o treningu snage, grupnom treningu ili čak treningu joge i pilatesa, sigurno se ponekad pitaju ima li smisla piti izotonična pića (sportska pića) tijekom vježbanja. Jesu li ionizatori koje takva pića pružaju potrebni i za sport u području fitnesa i treninga snage ili su očito domena sportaša koji se bave izdržljivosti? Saznali smo u nastavku.

Sportska pića Kada ih ima smisla piti, a kada su beskorisna
Datum objave: 29.07.2020

Kvalitetna sportska pića ne sadrže samo minerale, trebala bi pružiti puno više

Sportska pića uobičajeno podrazumijevaju izotonične napitke koje svoje ime dobivaju po ionima, što je drugo ime minerala. Tijekom napornih treninga, ti se ioni gube kroz znoj, što može dovesti do smanjenja sportskih performansi. Takav izotonični napitak služi tako da ih nadopuni izravno tijekom vježbanja. Najčešće nalazimo natrij i klor, ali i kalij, magnezij ili kalcij.

Međutim, kvalitetan sportski napitak trebao bi sadržavati i druge tvari koje nam mogu biti korisne tijekom treninga. To su prije svega ugljikohidrati (maltodekstrin), saharoza, glukoza, fruktoza), ali i neke aminokiseline se također mogu naći u sastavu (npr. BCAA) ili kofeinski stimulans.

Koja je glavna funkcija sportskih pića?

  • Nadoknada izgubljenih iona i tekućina. Pokazalo se da smanjena razina iona u krvi i gubitak tjelesne vode smanjuju radnu sposobnost.
  • Unos lako iskoristive energije u obliku ugljikohidrata. Njihove zalihe u tijelu sportaša su ograničene, troše se relativno brzo, tako da je za održavanje maksimalnih performansi potreban njihov kontinuirani unos čak i tijekom vježbanja.
  • Povećanje performansi i smanjenje osjećaja umora - zahvaljujući unosu tvari poput kofeina i BCAA.

Sportska pića dijele se na hipotonične, izotonične i hipertonične

Količina otopljenih tvari određuje takozvanu osmolalnost pića. Njegova osmolalnost prvenstveno se određuje količinom ugljikohidrata i iona. Ukratko možemo reći da su hipotonična i izotonična pića najprikladnija za nadopunu tekućine i energije tijekom treninga.

Ključno pitanje: Trebamo li piti sportska pića u fitnesu?

Isključimo za sada aktivnosti izdržljivosti (trčanje, biciklizam, plivanje, timski sportovi itd.), gdje ovakva pića očito imaju svoje mjesto. Kao što ste možda pretpostavili, na tako složenu temu ne postoji jednostavan odgovor, pa ćemo prikladnost i potrebu za njihovom uporabom podijeliti u dvije skupine.

1. Kada možemo koristiti sportska pića da bi imali koristi od njih?

Korištenje sportskih pića moglo bi nam biti od koristi tijekom dugotrajnog treninga snage (otprilike 2 sata), kada vježbamo puno, što je tipično primjerice za trening cijelog tijela ili za trening gornjeg/donjeg dijela tijela, ali to bi mogli biti i Crossfit treninzi, čija je težina treninga često čak težeg kalibra od treninga snage u teretani.

Zašto? Jednostavno je. U kratkom vremenu sagorijevamo veliku količinu kalorija (ugljikohidrata). S gledišta potrebe za nadopunjavanjem tekućine i iona, to bi mogao biti i trening pri visokim temperaturama, kada se prirodno znojimo više i gubimo navedene tvari.

Sportska pića Kada ih ima smisla piti, a kada su beskorisna

2. U kojim slučajevima su sportska pića nepotrebna ili čak kontraproduktivna?

Sportska pića ne treba konzumirati tijekom normalnog umjerenog treninga u teretani, što jednostavno ne dovodi do velikog gubitka tekućine i iona, a u isto vrijeme nema potrebe nadoknađivati ​​ugljikohidrate izravno tijekom vježbanja. Sve ove hranjive tvari lako se mogu nadoknaditi redovitom prehranom, posebno obrokom prije vježbanja i nakon vježbanja.

Isto vrijedi i za razne grupne treninge, pilates i jogu, koji čak mogu dovesti do toga da će unos energije (ugljikohidrata) kroz sportski napitak biti veći od energije potrošene tijekom takve fizičke aktivnosti. Ljudi također trebaju biti razmisliti kada su u procesu smanjenja težine, jer ovakav sportski napitak jednostavno predstavlja dodatni unos energije.

Ako postoje gotova sportska pića u vašoj teretani, budite više zainteresirani za njegov sastav i saznajte ga prije konzumiranja. 

Što zaključiti?

Korištenje sportskih pića u fitnesu nije crno-bijelo i uvijek ih treba promatrati u kontekstu vaših osobnih potreba i ciljeva. Teški i dugi treninzi ili teški vremenski uvjeti (vrući dani) mogu biti dobri razlozi za korištenje takvih napitaka. Međutim, tijekom gubitka kilograma, redovitih treninga u teretani, grupnih treninga i općenito manje zahtjevnih fitness aktivnosti, sportska pića su beskorisna i nećemo uspjeti iskoristit njihove prednosti.

Vitargo ugljikohidrati + elektroliti

Najpopularnije sportsko piće kojim ćete nadopuniti ugljikohidrate i elektrolite, a možete ga pronaći u našoj web trgovini je VITARGO. Vitargo je proizvod koji predstavlja ugljikohidrate s kvalitetnim mineralima: natrijem, kalijem, kalcijem i magnezijem! To ga čini kandidatom NO.1. za generiranje energije i ubrzavanje oporavka. No, to nije sve! Pomoću vitarga ćete moći zaprimiti najviše kreatina i ostalih hranjivih tvari u vaše stanice, što ga čini boljim sredstvom za punjenje i održavanje od glukoze. A nabaviti ga možeš OVDJE.

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične savjete dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju! 

Izvori:

Jeukendrup, A. (2014) A Step Towards Personalized Sports Nutrition: Carbohydrate Intake During Exercise. Sports Medicine (Auckland, Nz). [Online] 44 (Suppl 1), 25–33. Available from: doi: 10.1007 / s40279-014-0148-z

Kerksick, CM, Arent, S., Schoenfeld, BJ, Stout, JR, et al. (2017) International society of sports nutrition position stand: nutrient timing. Journal of the International Society of Sports Nutrition. [Online] 14, 33. Available from: doi: 10.1186 / s12970-017-0189-4

Thomas, DT, Erdman, KA & Burke, LM (2016) American College of Sports Medicine Joint Position Statement. Nutrition and Athletic Performance. Medicine and Science in Sports and Exercise. [Online] 48 (3), 543–568. Available from: doi: 10.1249 / MSS.00000000000000852.

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte