ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani TOP 6 dodataka prehrani za potporu imunitetu!

TOP 6 dodataka prehrani za potporu imunitetu!

S početkom jeseni, hladnije vrijeme ponovno dolazi, bilježeći pojavu raznih prehlada. Stoga biste se, prirodno, trebali više usredotočiti na podupiranje imuniteta zdravim načinom života i prehranom. Međutim, ako smatrate da vaša prehrana ne sadrži dovoljno svih važnih vitamina i minerala koji sudjeluju u pravilnom funkcioniranju imunološkog sustava, nemojte se bojati nadopuniti te tvari razumno odabranim dodacima prehrani. Pa koje tvari vrijedi dopuniti? Donosimo u današnjem članku.

TOP 6 dodataka prehrani za potporu imunitetu!
Datum objave: 28.10.2020

1. Proteini sirutke izvrstan su izvor kvalitetnih proteina koje će vaš imunitet cijeniti

Proteini sirutke uglavnom su povezani s izgradnjom mišićne mase. Ali proteini su također izuzetno važni za vaš imunitet. Predstavljaju osnovni građevni materijal za proizvodnju antitijela i samih stanica imunološkog sustava. Uz to, imunološke stanice koje se brzo dijele troše neke aminokiseline (glutamin) kao isključivi izvor energije.

Običnom nesportašu treba 0,8-1 g proteina po kg težine. Nedavna istraživanja pokazuju da veći unos proteina od oko 1,2 g / kg može biti malo korisniji za opću populaciju. Starije osobe (50+) mogu imati koristi od unosa od 1,2–1,5 g / kg. Za aktivne osobe preporučuje se unos od 1,4-2,0 g / kg. Zahvaljujući proteinima sirutke (whey proteinima) taj unos možete lakše zadovoljiti.

Uzimanje: Uzimati 1-2 mjerice dnevno. Na primjer, jednu možete dodati doručku ujutro, a drugu popiti kao proteinski shake nakon tjelesne aktivnosti.

2. Vitamin C je sigurna oklada

Vitamin C, također poznat i kao askorbinska kiselina, još je jedna supstanca za koju se pokazalo da sudjeluje u imunološkoj funkciji. Osim toga, snažan je antioksidans, smanjuje brzinu umora i iscrpljenosti te pospješuje apsorpciju željeza.

Prema jednoj velikoj studiji, preventivna uporaba vitamina C povezana je sa smanjenim rizikom od prehlade, posebno kod sportaša (u dozi od 250-1000 mg dnevno), ali ne i kod opće populacije. Suprotno tome, može smanjiti trajanje simptoma prehlade i kod odraslih i djece u dozama od 1000 mg ili više.

Ako želite isprobati blagodati vitamina C, vaš dnevni unos trebao bi biti u rasponu ovih brojeva, a idealno bi bio podijeliti u nekoliko (2-4) manjih dnevnih doza.

TOP 6 dodataka prehrani za potporu imunitetu!

3. Vitamin D je novopotvrđeni borac za naš imunitet

Gdje su vremena kada se vitamin D proučavao samo u odnosu na pravilan razvoj kostiju. Danas je poznato da nas dovoljna razina vitamina D može zaštititi od bolesti gornjih dišnih putova. U opsežnoj studiji iz 2017. godine iz koje potječu ti dokazi korištene su i relativno niske doze od 20 μg dnevno. Oni koji su imali smanjenu razinu u krvi najviše su imali koristi od dodavanja vitamina D.

Preporuke? Odaberite kvalitetan dodatak prehrani s vitaminom D3 (kolekalciferol), koji će vam pružiti najmanje 20 ug doze, što je količina koja bi u te svrhe trebala biti bogata. Unatoč tome, to je 400% preporučene dnevne doze. Budući da je vitamin topiv u mastima, uzimajte ga uz obrok bogat masti radi bolje apsorpcije.

4. Cink ne samo da doprinosi dobrom imunitetu, već je i snažan antioksidans koji štiti naše stanice od preranog starenja

Ovaj element uključen je u brojne procese u našem tijelu. Zanimljiv je za muškarce u smislu održavanja normalne razine testosterona i plodnosti, za žene zbog pozitivnog učinka na kvalitetu kože, kose i noktiju.

Preporučena dnevna doza je 10 mg. Pri odabiru cinka potrebno je obratiti pažnju na njegov specifični oblik. Općenito, organski oblici (citrat, glukonat, bisglicinat) bolje se apsorbiraju od anorganskih oblika (oksid, karbonat). Uzmemo li u obzir da iz prehrane unosite određeni dio cinka, bit će dovoljne doze u rasponu od 5-10 mg.

5. Omega-3 esencijalne masne kiseline EPA i DHA sudjeluju u kontroli upalnog procesa u tijelu

Gotovo svaka infekcija ili oštećenje tkiva popraćena je obrambenom reakcijom našeg imunološkog sustava - upalom, koja dovodi do poraza infekcije ili zacjeljivanja zahvaćenog tkiva. Signalne tvari koje sudjeluju u pravilnom tijeku ovog procesa naše tijelo stvara, između ostalog, od esencijalnih masnih kiselina EPA i DHA. Oni se prirodno javljaju u masnoj morskoj ribi, u vrlo ograničenoj mjeri možemo ih napraviti od biljne omega-3 alfa-linolenske kiseline koje se nalaze, na primjer, u ulju repice i lanenih sjemenki ili orasima.

Međutim, ako 1-2 puta tjedno na tanjuru nemate morske ribe, možda vam neće biti dovoljno. Stoga se isplati opskrbljivati ​​ribljim uljem u kapsulama. Za pokrivanje osnovne dnevne doze, koja je u rasponu od 250-500 mg EPA + DHA, obično su dovoljne 1-2 kapsule. Uzmite kapsule s bilo kojim obrokom u danu.

TOP 6 dodataka prehrani za potporu imunitetu!

6. Zahvaljujući visokokvalitetnim multivitaminskim i multimineralnim formula, možete razigrano brinuti o dovoljno svih tvari

Trenutno raste popularnost složenih dodataka prehrani koji istovremeno sadrže sve ove tvari. U pravilu, u dnevnoj dozi od 1-2 kapsule sadrže 100% ili više od preporučene dnevne doze (DDD) vitamina i 50% ili više dnevne doze minerala i ostalih elemenata.

Tada na svakom od nas ovisi koliko od ovih tvari želimo unijeti kroz dodatak prehrani. Kad uzmete u obzir da vaša uravnotežena prehrana zapravo može svakodnevno sadržavati 100% preporučenih dnevnih doza svih ovih tvari, postavljaju se logična pitanja.

Zašto uzimati stotine preporučenih dnevnih doza iz dodatka prehrani? Nije dovoljno osigurati samo manje doze (možda vitamina C) uravnoteženim multivitaminom, ali s druge strane ne postoji logika ni u uzimanju nerazumno visokih doza koje tijelo zapravo ne koristi. 

Što zaključiti?

Ako smatrate da vam prehrana ne osigurava odgovarajuću količinu svih tvari koje doprinose jakom imunitetu, posegnite za njima u dodatku prehrani. U tom bi slučaju dodatak mogao sadržavati proteine ​​sirutke, vitamine C i D, cink, esencijalne masne kiseline EPA i DHA, ili čak složeni multivitamin koji će vam pomoći u unosu drugih vitamina i minerala.

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Izvori:

EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA) Scientific Opinion on Dietary Reference Values ​​for protein: Dietary Reference Values ​​for protein (2012)

International Society of Sports Nutrition Position Stand: protein and exercise, Kreider (2017)

Nutritional Recommendations for the Management of Sarcopenia. Journal of the American Medical Directors Association, Morley (2010)

Reevaluation of the protein requirement in young men with the indicator amino acid oxidation technique, Humayun (2007)

Vitamin C for preventing and treating the common cold, Hemilä (2013)

Vitamin D supplementation to prevent acute respiratory tract infections: systematic review and meta-analysis of individual participant data (2017)

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte