ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Dodaci prehrani ZMA - više od pomoći kod sna!
ZMA - više od pomoći kod sna!

Ako tražite bolju regeneraciju, više snage i mišića, manje masnoće i bolje spavanje, pročitajte razloge zašto da ili ne koristiti ovaj popularni dodatak.

ZMA (cink, magnezij i vitmain B6) - više od pomoći kod sna!
Datum objave: 10.05.2019

ZMA je kombinacija cinka, magnezija i vitamina B6. To je snažno poduprto kliničkim ispitivanjima kao učinkovit dodatak prehrani za poboljšanje regeneracije, rast mišića i snage, pa čak i pomaže pri gubitku masti.

ZMA nije izravno stimulator testosterona. Da, studije pokazuju da to može pomoći sportašima s višom razinom testosterona pri povećanju tjelesne aktivnosti, ali nije namjera povećati glavni hormon za izgradnju mišića. Jednostavno je najučinkovitiji način dodavanja dva najkritičnija minerala - cinka i magnezija.

Važno o mineralima

Cink je esencijalni mineral s antioksidativnim učincima koji stimuliraju aktivnost mnogih enzima u tijelu. Ovi enzimi su kritični za mnoge biokemijske reakcije. Cink je, na primjer, vrlo važan za sintezu proteina, molekularni mehanizam koji dovodi do rasta i regeneracije mišića.

Magnezij je također bitan mineral koji je uključen u mnoge reakcije tijela. Važan je za funkcije kardiovaskularnog sustava, metabolizma i, naravno, zdravlja kostiju. Zajedno, cink s magnezijem nudi širok raspon performansi i izgleda.

Anabolički čimbenici

Istraživanja pokazuju da ZMA ima veliku anaboličku korist. Studija provedena na Sveučilištu Washington (Bellingham) ispitala je američke nogometaše koji su svake večeri dobili osam tjedana dodatak ZMA u odnosu na placebo tijekom proljetne vježbe. Ovi rezultati su bili vidljivi kod ZMA grupe sportaša povećali su razinu testosterona za 30 posto, a oko 5 posto povećali su IGF-1. Sportaši koji su primili placebo sami su imali razinu testosterona smanjen za 10 posto, a 20 posto smanjila je razinu IGF-1.

Osim poboljšanja razine anaboličkih hormona, sportaši koji su koristili ZMA pokazali su znatno bolju dobit u snazi i imali su puno bolju kvalitetu spavanja od skupine placebo. Bolje spavanje prirodno pomaže regeneraciji mišića nakon napornog rada. Ove je prednosti pokazala grupa ZMA sportaša, iako je, prema analizi njihove prehrane, zabilježeno da su svi sportaši konzumirali hranu s višim sadržajem cinka od preporučene dnevne doze cinka. Osim ove studije, napravljeno je i nekoliko drugih kako bi se potvrdilo da cink i magnezij nude velike anaboličke mogućnosti.

Bolja kvaliteta sna je također zaslužna za veću regeneraciju nakon napornog treninga.

Studija iz 2007. godine na Sveučilištu Selcuk (Konya, Turska) pokazala je da je dodatak cinka tijekom četiri tjedna povećao razinu testosterona kod muškaraca tijekom odmora i nakon vježbanja. Isti su znanstvenici pronašli slične rezultate za dopunu cinka na razini testosterona u studiji s hrvačima. Američki znanstvenici otkrili su da nedostatak cinka može dovesti do smanjenja izdržljivosti mišića kod pojedinca. To znači da održavanje optimalnih razina cinka je ključno za vašu sposobnost da napravite određeni broj ponavljanja s određenom težinom.

Istraživači sa Washingtonskog sveučilišta su otkrili da je dodatak magnezija tijekom sedmotjednog programa obuke povećao snagu nogu za 20 posto u usporedbi s placebom.

Oba minerala, cink i magnezij također mogu ublažiti kortizol, katabolički hormon. Njemački znanstvenici su otkrili da su triatlonci koji su koristili magnezij četiri tjedna imali zdravu razinu kortizola u mirovanju i nakon triatlona u usporedbi s triatloncima na placebu.

Brazilski znanstvenici također su pokazali da dodatak cinku održava zdravu razinu kortizola u tijelu.

ZMA također može poboljšati vrijednosti hormona rasta (GH), iako neizravno. ZMA poboljšava kvalitetu sna jer magnezij ima sposobnost normalizacije i produljenja treće i četvrte faze sna (najdublje). Kao što znate, duboki san je kritičan i može povećati razinu hormona rasta tijekom vrhuncu noći.

ZMA (cink, magnezij i vitmain B6) - više od pomoći kod sna!

Metabolički pristup

Cink je također važan za održavanje hormona štitnjače. To je važno za održavanje metaboličke ravnoteže koja pomaže u spaljivanju masnoća (ovisno o sposobnosti spaljivanja kalorija dnevno). Nedostatak cinka može ograničiti proizvodnju hormona štitnjače i smanjiti metabolički učinak, što znači manje sagorijevanja masnoća. Istraživanja su pokazala da, ako nemate dovoljno cinka u prehrani, metabolizam se usporava.

Jedna studija sa Sveučilišta u Massachusettsu (Amherst) otkrila je da promatrani subjekt u prehrani s niskim udjelom cinka ima znatno sporiji metabolizam. Kada je subjekt počeo uzimati 25 mg cink svaki dan kroz 20 dana, njegov metabolizam je skočio na visoku razinu u usporedbi s prethodnim stanjem. Istraživanje sa Sveučilišta Selcuk također je pokazalo da četverotjedni dodatak cinku dovodi do povećane proizvodnje hormona štitnjače kod hrvača.

Osim funkcije cinka na štitnoj žlijezdi, on također održava razinu hormona leptina. Ovaj hormon je također važan za pravilno funkcioniranje metabolizma, kao i za održavanje niskih razina gladi.

ZMA kao potpora imunitetu

Vrlo je dobro utvrđeno da je cinik kritičan za imunološki sustav. Cink djeluje na mnoge aspekte imunološkog sustava. Istraživanja iz Clevelandove klinike pokazala su da dodatak cinka pomaže u snažnom imunološkom sustavu.

Cink također djeluje kao veliki antioksidans i poboljšava regeneraciju nakon vježbanja. Pogodan je i za opće zdravlje i vježbanja u teretani.

Da, pogriješili ste

Istraživanja su pokazala da većina sportaša pati od nedostatka cinka i magnezija. To je zbog mnogih čimbenika, na primjer gubljenjem cinka iz tijela kroz znojenje tijekom treninga, povećanom upotrebom cinka u tijelu za regeneraciju i sintezu proteina nakon treninga kao i urina. To također utječe na prehrambene utjecaje.

Hrana bogata kalcijem, poput mliječnih proizvoda, smanjuje upotrebljivost cinka i magnezija u tankom crijevu. Bakar, kao i hrana bogata fitatom (fosforni spojevi koji se nalaze u cjelovitom kruhu, žitaricama i mahunarkama) također potiskuju apsorpciju cinka u tankom crijevu. A alkohol smanjuje apsorpciju cinka i magnezija i povećava njihov gubitak urina.

Imajući u vidu sve gore navedeno, vjerojatno ne dobivate dovoljno cinka iz hrane i puno cinka izgubite pa razmotrite može li vam ZMA pomoći da maksimizirate rast mišića, povećanje snage, gubitak masnoće i podršku imunološkom sustavu.

Za i protiv ZMA

Iako možete zasebno koristiti cink i magnezij i uštedjeti na cijeni ZMA, preporučujemo i kupnju ZMA. Oblici cinka i magnezija ovdje su zastupljeni u većini upotrebljivih količina. To pomaže da se apsorbiraju oba minerala. ZMA osim što sadrži veliku dozu oba minerala dodatno je obogaćen vitaminom B6, koji pomaže apsorbirati magnezij i optimizirati tijelo.

Budi oprezan/na! Previše cinka može imati negativan učinak. Uzimanje više od 50 mg cinka dnevno može dovesti do negativnih učinaka na imunološki sustav i metabolizam.

A što je s magnezijem? Uzimanje više od 450 mg magnezija dnevno može ometati optimalni san!

Jedan od važnih aspekata ZMA dodataka je vrijeme. Uvijek ih preporučujemo sat vremena prije spavanja i 1-2 sata nakon jela. To ne samo da pomaže u maksimiziranju apsorpcije nego također poboljšava kvalitetu sna. Važno je da ne uzimate ZMA s hranom, osobito s obrokom bogatim kalcijem, kao što je mlijeko. I cink i magnezij imaju smanjenu apsorpciju u kombinaciji s kalcijem.

ZMA dostupan na linku: ZMA 120 tableta - KFD = 49.00 kn

ZMA (cink, magnezij i vitmain B6) - više od pomoći kod sna!

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel