ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana 10 odličnih ideja za međuobrok koji je prikladan čak i prije spavanja!

10 odličnih ideja za međuobrok koji je prikladan čak i prije spavanja!

Odlazak u krevet punog želuca nije baš idealan. Ne samo da može narušiti kvalitetu vašeg sna, već može dovesti i do debljanja. S druge strane, mali međuobrok sat vremena prije spavanja ne mora značiti ništa loše . A ako vas oslobađa neugodne večernje gladi, može biti i te kako blagotvorno.

10 odličnih ideja za međuobrok koji je prikladan čak i prije spavanja!
Datum objave: 12.10.2022

1. Pistacio

Možda se pitate zašto smo od svih orašastih plodova odabrali pistacije. Ali za to postoji dobar razlog. Pistacio je jedan od najbogatijih prirodnih izvora hormona sna melatonina . Jedna šaka pistacija (30 g) sadrži gotovo 7 mg melatonina , što je više nego što možete pronaći u običnim kapsulama melatonina iz ljekarne . 

Osim toga, šaka pistacija (30 g) sadrži tek oko 170 kcal , što svakako nije problem prije spavanja. Pazite samo da se jedna šaka ne pretvori u cijelu vrećicu ili zdjelicu. Naravno, pistacio je i idealan međuobrok u bilo koje doba dana jer kao što smo naveli ne sadrži previše kalorija, a svakako će nam pružiti osjećaj sitosti.

2. Proteinski napitak

Proteinski napitak prije spavanja može biti jednostavan i učinkovit način za potporu regeneracije nakon sportskog treninga i poticanje rasta mišićne mase . Čak i Međunarodno društvo za sportsku prehranu u svojoj publikaciji preporučuje uzimanje oko 30-40 g proteinskog napitka prije spavanja kako bi se potaknuo rast mišića. 

Prije spavanja, ​​navečer najbolje je izabrati micelarni kazein. Ima visoku biološku vrijednost, a zahvaljujući sporoj apsorpciji pomaže u obnavljanju proteina tijekom cijele noći. Kazein je također odličan izbor kao međuobrok zbog svoje strukture jer je puno gušći od klasičnog whey proteina te nam tako može smanjiti glad. Svakako nakon treninga kao što smo već naveli preporuka je popiti proteine, na vama je da izaberete koncentrat, izolat ili hidroizolat.

3. Kiwi

Kiwi je jedno od popularnih voća koje je puno prirodnog vitamina C. Osim vitamina C, sadrži i veliku količinu serotonina iz kojeg se u tijelu stvara spomenuti hormon sna melatonin. 

Serotonin je važan neurotransmiter poznat i po svojim opuštajućim i opuštajućim učincima. U jednoj studiji znanstvenici su čak otkrili da su ljudi s problemima spavanja znatno brže zaspali ako su redovito konzumirali kivi svaku večer prije spavanja.

4. Proteinski puding

Ako ste i vi među ljubiteljima proteinskih pudinga, sigurno će vas razveseliti što ga mirne duše možete pojestii i prije večernjeg spavanja .

Proteinski puding pun je visokokvalitetnih mliječnih bjelančevina te je ne sadrži dodane šećere. Time se uklapa u vaš zdrav način života kao komadić slagalice. Dajte prednost proizvodima koji se temelje na visokokvalitetnim mliječnim proteinima. 

5. Svježi sir s voćem

Svježi sir je klasik bodybuildinga. Ne treba pretjerati niti s količinom sira i voća da ne postignemo kontra efekt odnosno da odemo na spavanje punog želudca. Kada je u pitanju međuobrok tu ne trebamo biti zabrinuti. Prije spavanja zdjelicu svježeg sira prepolovite i napunite nasjeckanim voćem ili s malo orašastih plodova, chia sjemenke. To vam daje lagani i cjeloviti večernji međuobrok pun visokokvalitetnih proteina , pa je odličan i za izgradnju mišićne mase. 

6. Hummus

Ako ste ovdje došli pronaći dobar zalogaj za večernje gledanje Netflixa , onda je paprika s humusom upravo za vas. Crvenu papriku narežite na tanke ploške i umočite u humus. 

Birajte humus koji nema previše masti. Najbolje ga je pripremiti kod kuće od kuhanog slanutka, maslinovog ulja i Tahini paste od sezama. Nemojte pretjerati s maslinovim uljem.

7. Salata od povrća

Salata od povrća idealno je rješenje za situaciju kada vam se nakon nedavne večere poput bumeranga iznenada vrati neugodna glad. Povrće općenito ima nisku kalorijsku vrijednost, tako da lako možete pojesti cijelu zdjelu i još uvijek unijeti vrlo malo kalorija.

Povrće koje imate kod kuće nasjeckajte u zdjelu, dodajte malo soka od limuna, balzamičnog octa, maslinovog ulja te začinite paprom i soli. Ako ste jako gladni, salatu možete nadograditi naribanim sirom ili kriškom kruha od cjelovitih žitarica . 

Osim dobre hrane, može vas ispuniti i osjećaj da činite nešto dobro za svoje tijelo. Povrće je odličan izvor vitamina, minerala i vlakana , pa će vam tijelo biti zahvalno za ovaj večernji međuobrok.

8. Proteinska čokoladica

Kvalitetna proteinska čokoladica može biti odličan i posebno brz večernji međuobrok. Pokušajte birati proteinske čokoladice koje ne sadrže previše dodanog šećera i koje crpe proteine ​​iz visokokvalitetnih mliječnih proteina. 

Visokokvalitetne proteinske pločice sadrže i relativno visoku količinu zdravih vlakana , pa će također podržati pravilan rad probavnog trakta. 

9. Hrskavi kruh s kvalitetnom šunkom

Tražite li bolje rješenje od običnih namirnica, dobro će vam poslužiti kriške proteinskog kruha od cjelovitog zrna raži dopunjen kvalitetnom šunkom. Nastojte birati šunku s visokim udjelom mesa (barem 90%) te pripazite i na količinu soli . 

Večernji zalogaj možete oplemeniti nasjeckanim povrćem (mrkva, paprika, rajčica) i pretvoriti u gotov tanjur . Večernji međuobrok koji se sastoji od 2 šnite kruha s kvalitetnom šunkom i nasjeckanom mrkvom ne zauzima ni 150 kcal u vašem kalorijskom proračunu pa je odličan i za redukcijske dijete.

10. Sjemenke bundeve

Sjemenke bundeve su jedan od najboljih prirodnih izvora magnezija , samo jedna šaka (30 g) sadrži gotovo polovicu preporučene dnevne doze.

Sjemenke bundeve također sadrže visok udio triptofana. Triptofan je esencijalna aminokiselina iz koje se u tijelu stvara hormon sna melatonin. U jednoj studiji čak je pokazano da sjemenke bundeve u kombinaciji s jabukama mogu pospješiti san i tako se boriti protiv nesanice.  

Zaključak

Ako vas je navečer prije spavanja uhvatio neugodan osjećaj gladi, ne morate se ograničavati. Samo nemojte isprazniti cijeli hladnjak. Napravite si manji večernji međuobrok koji vam neće utjecati na uspavljivanje i kasniji san. 

Moguće olakšanje može se pronaći u raznim proteinskim namirnicama (pločica, puding, proteinski napitak) ili mliječnim proizvodima. Također ne smijete zaboraviti na voće, povrće ili orašaste plodove, koji su pak odličan izvor potrebnih mikronutrijenata. 

 

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Izvori:

https://jissn.biomedcentral.com/counter/pdf/10.1186/s12970-017-0177-8.pdf

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21669584/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16053244/

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel