ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana 5 ljetnih recepata s maslacem od kikirikija koje morate isprobati!

5 ljetnih recepata s maslacem od kikirikija koje morate isprobati!

Jesi i ti od onih koje kada uhvati želja jednostavno moraju zgrabiti svoju teglicu maslaca od kikirikija i pojesti ga dok ne ostane polizana teglica? Ne brinite, niste sami! Tako se osjeća svaki ljubitelj maslaca od kikirikija. No, ima li konzumiranje maslaca od kikirikija pozitivnih učinaka ili dobivate samo dodatne kalorije? Donosimo u nastavku uz 5 odličnih ljetnih recepata s maslacem od kikirikija!

5 ljetnih recepata s maslacem od kikirikija koje morate isprobati!
Datum objave: 27.06.2021

Sastav i hranjive vrijednosti maslaca od kikirikija

Maslac od kikirikija vrlo je energetski bogata hrana - jedna žličica od 15 g maslaca daje do 90 kcal energije, jer sadrži veliku količinu masti, ali i bjelančevina te relativno malu količinu ugljikohidrata.

U 100 grama maslaca od kikirikija dobivamo:

  • 49 g masti (6 g zasićenih, 20 g mononezasićenih, 18 g omega-6 masnih kiselina),
  • 28 g proteina (aminokiseline s malo sumpora, metionin i cistein),
  • 18,5 g ugljikohidrata (šećeri čine 7 g),
  • 3,6 g vlakana.

Što se tiče mikroelemenata, vitamin E, niacin, piridoksin, cink, magnezij i fosfor prisutni su u većim količinama. U manjoj mjeri vitamini B1, B2, B5, folna kiselina, selen, natrij, bakar, kalcij, kalij i željezo. Kikiriki je također izvor zdravih fitokemikalija (resveratrol, izoflavonoidi, fitosteroli, fenolne kiseline) i bioaktivnih peptida.

Ako ste vegetarijanac ili vegan i prehrana vam se temelji na proteinima, posebno iz mahunarki, ne zaboravite da se kikiriki također svrstava u mahunarke. Mahunarke su općenito siromašne sumpornim aminokiselinama, a jedna od njih, nazvana metionin, bitna je za vaše tijelo i trebali biste je dodavati drugim izvorima proteina.

Možda vas zanima i: Biljni proteini - razlike u odnosu na životinjske, i njihove prednosti

Kvalitetan maslac od kikirikija sadrži 100% kikirikija

Čak i u slučaju popularnih maslaca od orašastih plodova ne smijemo zaboraviti pročitati deklaraciju. Ako želite kupiti maslac od kikirikija bez okusa potražite deklaraciju koja sadrži samo kikiriki, bez dodanih škroba, šećera, soli, masti i ulja i drugih nepotrebnih proizvoda.

Međutim, što se tiče maslaca od kikirikija s okusom malo je složenije. Ovdje morate detaljnije pročitati deklaraciju. Za to ćemo upotrijebiti jednostavan trik- što je sastav kraći, to je bolji. Kad odabirete između ovih proizvoda, dajte prednost onima s većim udjelom bjelančevina, nižim udjelom šećera, bez dodanog palminog ulja te dodanog škroba.

Učinci maslaca od kikirikija na zdravlje

Učinak na zdravlje ovisi i o proizvodu koji kupujete. Ako umjesto 100%tnog maslaca od kikirikija kupite nešto manje kvalitetni maslac od kikirikija, ne treba vas iznenaditi da će sadržavati dodane šećere, masti (uključujući nezdrave zasićene i trans-nezasićene masti) i veliku količinu soli. Takav će proizvod biti visoko industrijski prerađena hrana i negativno će utjecati na vaše zdravlje, pogotovo ako ga jedete često i u velikim količinama (što je s takvim okusom prilično lako).

Ova se situacija može riješiti konzumiranjem proizvoda niže kvalitete samo povremeno (ali nećete imati nikakve zdravstvene beneficije, čak ni ako samo povremeno okusite slatki doručak) ili umjesto toga možete kupiti 100% maslac od kikirikija. No, bez obzira na to, i takav maslac i dalje ima visoku energetsku vrijednosti, pa ga nije prikladno jesti u kilogramima.

Prema studijama, konzumacija kikirikija vjerojatno smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa tipa 2 i nekih tumora (Toomer, 2017.). Fitokemikalije prisutne u kikirikiju pokazuju antioksidativno, protuupalno, antitumorsko i antimikrobno djelovanje. Bioaktivni peptidi imaju pozitivan učinak na regulaciju krvnog tlaka (Davis & Dean, 2016).

5 ljetnih recepata s maslacem od kikirikija koje morate isprobati!

Maslac od kikirikija vs. cijeli kikiriki

Međutim, postoji razlika između kikirikija i maslaca od kikirikija. Kikiriki gubi svoju izvornu strukturu miješanjem, a prednosti kod maslaca mnogo su veće nego kod konzumiranja cijelog kikirikija, pa postoji veći rizik od pozitivne energetske ravnoteže. Stanice kikirikija ne meljete ni temeljitim žvakanjem kao što to može miješalica, pa dio masti ostaje u neapsorbiranim komadićima orašastih plodova. Suprotno tome, u maslacu je sva prisutna masnoća dostupna za apsorpciju iz crijeva (Capuano i sur., 2018.).

Uz to, neki maslaci ne sadrže zaštitnu prevlaku, koju ćete pronaći otvaranja vanjske ljuske u obliku druge boje od samog kikirikija, pa iz tog razloga može sadržavati manje fotokemikalija, a time i manje antioksidanata.

Tko bi trebao jesti maslac od kikirikija?

Zbog blagotvornih učinaka koje kikiriki i maslac od kikirikija imaju, njihova je konzumacija prikladna za sve - i za ljude koji održavaju svoju težinu i za one koji žele smršavjeti ili se udebljati. Ako ste u redukciji, tada i vi možete imati koristi od konzumiranja maslaca od kikirikija, ali potrebno je paziti na količinu zbog njegove visoke energetske vrijednosti.

Možda vas zanima i: Kako nam orašasti plodovi mogu pomoći u održavanju težine?

5 ljetnih recepata s maslacem od kikirikija

1. Muffini s maslacem od kikirikija i zobenim pahuljicama!

Ne znate što doručkovati? Isprobajte ove muffine napravljene od zobenih i maslaca od kikirikija. Pomoći će zadovoljiti slatki zub i dobro vas zasititi.

Recept možete pronaći ovdje: Muffini s maslacem od kikirikija i zobenim pahuljicama!

2. Pileća prsa s umakom od kikirikija

Volite li egzotiku? Isprobajte ovaj recept nadahnut azijom s pilećim prsima u glavnoj ulozi. Marinada od kikirikija i soje s češnjakom i limetom probudit će vaše okusne pupoljke.

Recept možete pronaći ovdje: Fitness ručak TO GO: Piletina s umakom od kikirikija

3. Proteinski sladoled od maslaca od kikirikija

Sladoled i puno proteina? TOP kombinacija koju možete napraviti kod kuće, bez aditiva i drugih nepotrebnih stvari.

Recept možete pronaći ovdje: Maslac od kikirikija u službi proteinskog sladoleda!

5 ljetnih recepata s maslacem od kikirikija koje morate isprobati!

4. HOMEMADE Snickers proteinske pločice

Jeste li spremni za jednu poslasticu bez pečenja od svega 8 sastojaka? Za sve ljubitelje Snickers čokoladice smislili smo recept za njezine dvojnike Snickers proteinske pločice u zdravijoj ideji. 

Recept možete pronaći ovdje: Najjednostavnije Snickers proteinske pločice!

5. Proteinski cheesecake za ljubitelje kikiriki maslaca, dva u jedan!

Želite li uživati ​​i bez grižnje savjesti? Pokušajte pripremiti, na primjer, ovaj cheesecake koji nam po jednoj porcij daje čak 24g proteina.

Recept možete pronaći ovdje: Proteinski cheesecake za ljubitelje kikiriki maslaca, dva u jedan!

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Izvori:

https: //www.tandfonline.com…; https: //www.healthline.com…; https: //pubmed.ncbi.nlm.nih…; https: //pubmed.ncbi.nlm.nih…;https: //www.sciencedirect.com…;https: //pubmed.ncbi.nlm.nih…

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel