ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana 5 namirnica koje podržavaju rad mozga i učenje!

5 namirnica koje podržavaju rad mozga i učenje!

Imate li teške ispite, zahtjevno radno razdoblje ili jednostavno želite izvući maksimum iz svojih sivih moždanih stanica? Postoje namirnice koje vam mogu pomoći da svoj mozak dovedete u top formu. O kojim namirnicama se radi i kakav stvarni učinak možemo očekivati ​​od njih donosimo u današnjem članku.

5 namirnica koje podržavaju rad mozga i učenje!
Datum objave: 14.11.2021

1. Tamna čokolada podržat će koncentraciju i pamćenje.

Pravi kakao i tamna čokolada napravljena od njega su dvije namirnice bogate prirodnim flavonoidima, tvarima s antioksidativnim učinkom. Kakao je čak jedan od najbogatijih izvora flavonoida od svih poznatih namirnica. Flavonoidi mogu proći u mozak i tamo izravno poduprijeti moždanu aktivnost. Osim toga, povećavaju osjetljivost na inzulin, čime pospješuju opskrbu stanica energijom.

U znanstvenom eksperimentu na mladim studentima pokazalo se da tamna čokolada pojedena sat vremena prije testa značajno povećava pažnju, koncentraciju i radnu memoriju. Ali i svi ostali mogu imati koristi od tamne čokolade, ne samo studenti. Kod starijih se pokazalo da redovita konzumacija pravog kakaa podržava razmišljanje i kognitivne sposobnosti .

2. Zeleni čaj je izvor kofeina i prirodnog teanina.

Zeleni čaj doslovno je prepun tvari sa zanimljivim djelovanjem na ljudsko tijelo:

  • Kofein svakako ne treba puno predstavljati. U šalici zelenog čaja nalazimo više od 100 mg kofeina, što definitivno nije mala doza.
  • Aminokiselina teanin toliko je specifična za čaj da je po njoj i dobila ime. Znanstvene studije pokazuju da samo 50 mg teanina (oko 2 šalice čaja) ima pozitivan učinak na razmišljanje.
  • Katehini zelenog čaja imaju antioksidativno djelovanje. To štiti stanice ljudskog tijela od oštećenja.

Pokazalo se da kofein zajedno s teaninom djeluje sinergički, što znači u svojstvu uzajamne podrške. Ovo je dobra vijest jer se obje tvari nalaze u zelenom čaju. Šalica zelenog čaja gotovo je eliksir za potporu razmišljanju. Pripremite ga od jedne žličice (cca 5 g) čaja ulijte u 200 ml vode na 80°C i pustite oko 3 minute.

3. Orašasti plodovi su idealan međuobrok za učenike.

Različite vrste orašastih plodova su među bogatim izvorima vrijednih hranjivih tvari. U njima nalazimo visok udio vitamina E, cink, folnu kiselinu ili magnezij. Sve to nadopunjuju prirodni antioksidansi koji imaju zaštitni učinak na organizam. U istraživanju mladih studenata utvrđeno je da redovita konzumacija oraha omogućava studentima da bolje interpretiraju i time postignu bolje rezultate u učenju.

Slični rezultati dobiveni su u eksperimentu provedenom s djecom prosječne dobi od 12 godina. Djeca koja su redovito jela orašaste plodove imala su bolje reakcije i bila su bolja u testovima razmišljanja.

Zanima vas po čemu se pojedine vrste orašastih plodova ističu s nutricionističkog stajališta? Saznajte u našem sljedećem članku: Kako nam orašasti plodovi mogu pomoći u održavanju težine?

5 namirnica koje podržavaju rad mozga i učenje!

4. Jaja su prirodni izvor kolina.

Jaja su među najbogatijim prirodnim izvorima kolina – esencijalne hranjive tvari koja je neophodna za živčani sustav. Iako se kolin prirodno stvara u tijelu, njegova vlastita proizvodnja nije uvijek dovoljna. Od kolina u tijelu nastaje neurotransmiter acetilkolin, koji je odgovoran za pravilnu funkciju mišića i živčanog sustava.

  • Jedno znanstveno istraživanje pokazalo je da su učenici koji su konzumirali žumanjke imali bolje rezultate na testovima pažnje i kratkoročnog pamćenja.
  • Eksperiment objavljen u prestižnom časopisu Nature također je pokazao da primjena čistog kolina u dozi od 800 mg povećava točnost i pažnju.

Ako se kladite na jaja, pazite da ne bacite žumanjke. Izvrstan su izvor kolina, koji stoji iza objašnjenja pozitivnih učinaka.

5. Sok od cikle potiče cirkulaciju krvi u tkivima, uključujući i mozak.

Cikla je jedan od najbogatijih prirodnih izvora nitrata. Svakih 100 ml soka sadrži oko 250 mg nitrata, što ju zajedno sa špinatom čini gotovo najbogatijim izvorom uobičajene hrane. Nitrati nastaju iz nitrata u tijelu. Prirodno potiču protok krvi kroz tkiva, ali također igraju važnu ulogu u funkciji mozga i komunikaciji između živčanih stanica.

  • Eksperiment proveden na 24 mlade osobe otkrio je da čaša od 150 ml soka od cikle poboljšava vrijeme reakcije u odnosu na placebo skupinu.
  • U drugoj znanstvenoj studiji testirana je porcija od 450 ml soka od cikle, a čak su i ovdje kognitivni testovi pokazali da su ljudi u skupini s ciklom imali bolje rezultate.

Što zaključiti?

Postoje namirnice za koje se pokazalo da podržavaju koncentraciju, pamćenje i sposobnost učenja novih stvari. To je obično zbog raznih bioaktivnih tvari, kao što su antioksidansi (flavonoidi, karotenoidi), alkaloidi (kofein, teobromin) ili neke specifične aminokiseline (teanin).

Ne očekujte od njih nikakva čuda. Ne trebate ni na prvi pogled primijetiti potporu mozgu, bitno je da barem malo djeluju. Čak i ako ne uspijete, placebo efekt može pokrenuti vaš mozak većim brzinama.

Također, imajte na umu da su dobar san i cjelokupna zdrava i uravnotežena prehrana neophodni za optimalnu funkciju mozga. Nažalost, ni najkoncentriraniji koktel bioaktivnih antioksidansa neće premostiti tešku noć ili dugotrajno neprikladnu prehranu.

Ako ti se sviđa članak i želiš pročitati i ostale teme o kojima pišemo pogledaj ovaj link ovdje, a akcije prati tako da se prijaviš na naš newsletter, uz akcije dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju! Pssst..

Izvori:

Naber, M., Hommel, B. & Colzato, L. Improved human visuomotor performance and pupil constriction after choline supplementation in a placebo-controlled double-blind study. Sci Rep. 5, 13188 (2015)

WIGHTMAN, Emma L., Crystal F. HASKELL-RAMSAY, Kevin G. THOMPSON, Jamie R. BLACKWELL, Paul G. WINYARD, Joanne FORSTER, Andrew M. JONES and David O. KENNEDY. Dietary nitrate modulates cerebral blood flow parameters and cognitive performance in humans: A double-blind, placebo-controlled, crossover investigation. Physiology & Behavior [online]. 2015, 149, 149-158

STANAWAY, Luke, Kay RUTHERFURD-MARKWICK, Rachel PAGE, Marie WONG, Wannita JIRANGRAT, Koon Hoong TEH and Ajmol ALI. Acute Supplementation with Nitrate-Rich Beetroot Juice Causes a Greater Increase in Plasma Nitrite and Reduction in Blood Pressure of Older Compared to Younger Adults. Nutrients [online]. 2019, 11 (7)

ENG, Qian Yi, Punniyakoti Veeraveedu THANIKACHALAM and Srinivasan RAMAMURTHY. Molecular understanding of Epigallocatechin gallate (EGCG) in cardiovascular and metabolic diseases. Journal of Ethnopharmacology [online]. 2018, 210, 296-310

GESTUVO, MK and WW HUNG. Common dietary supplements for cognitive health. Aging Health [online]. 2012, 8 (1), 89-97

GOWER-WINTER, Shannon D. and Cathy W. LEVENSON. Zinc in the central nervous system: From molecules to behavior. BioFactors [online]. 2012, 38 (3), 186-193

PRIBIS, Peter, Rudolph N. BAILEY, Andrew A. RUSSELL, et al. Effects of walnut consumption on cognitive performance in young adults. British Journal of Nutrition [online]. 2012, 107 (9), 1393-1401

KIM, Jin Young and Seung Wan KANG. Relationships between Dietary Intake and Cognitive Function in Healthy Korean Children and Adolescents. Journal of Lifestyle Medicine [online]. 2017, 7 (1), 10-17

LIN, Yung-Sheng, Yao-Jen TSAI, Jyh-Shyan TSAY and Jen-Kun LIN. Factors Affecting the Levels of Tea Polyphenols and Caffeine in Tea Leaves. Journal of Agricultural and Food Chemistry [online]. 2003, 51 (7), 1864-1873

PRASTOWO, Nawanto Agung, Samuel KRISTANTO and Poppy Kristina SASMITA. Dark chocolate administration improves working memory in students. Universa Medicine [online]. 2016, 34 (3), 229-236

KAHATHUDUWA, Chanaka N., Tharaka L. DASSANAYAKE, AM Tissa AMARAKOON and Vajira S. WEERASINGHE. Acute effects of theanine, caffeine and theanine – caffeine combination on attention. Nutritional Neuroscience [online]. 2015, 20 (6), 369-377

GOYA, Luis, María MARTÍN, Beatriz SARRIÁ, Sonia RAMOS, Raquel MATEOS and Laura BRAVO. Effect of Cocoa and Its Flavonoids on Biomarkers of Inflammation: Studies of Cell Culture, Animals and Humans. Nutrients [online]. 2016, 8 (4)

DESIDERI, Giovambattista, Catherine KWIK-URIBE, Davide GRASSI, et al. Benefits in Cognitive Function, Blood Pressure, and Insulin Resistance Through Cocoa Flavanol Consumption in Elderly Subjects With Mild Cognitive Impairment. Hypertension [online]. 2012, 60 (3), 794-801

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel