ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana 5 razloga zašto već danas uključiti pistacio u prehranu!

5 razloga zašto već danas uključiti pistacio u prehranu!

Vaše srce je poput motora automobila — bez njega vaše tijelo ne može ispravno raditi. Vaše srce otkuca oko 2,5 milijarde puta tijekom vašeg života, neumorno radeći na pumpanju krvi kroz tijelo i podržavajući osnovne tjelesne funkcije.

5 razloga zašto već danas uključiti pistacio u prehranu!
Datum objave: 21.09.2022

S obzirom na važnost srca, ima smisla usvojiti način života koji je zdrav za srce. To uključuje redovito vježbanje, pridržavanje sveukupnog obrasca zdrave prehrane i izbjegavanje štetnih navika za naš organizam.

Uz toliko informacija o prehrani, mogli biste izvući velike prednosti jednostavnim dodavanjem šake pistacija u svoju dnevnu rutinu.

1. Pistacio se povezuje pozitivnim utjecajem na kolesterol

Jedan od prvih pokazatelja zdravog srca je razina kolesterola. Postoje dvije vrste - LDL i HDL. Visoke razine LDL kolesterola mogu povećati rizik od srčanih bolesti, pa se često naziva "lošim" kolesterolom, prema CDC-u. U međuvremenu, više razine HDL kolesterola mogu smanjiti rizik.

Jedan od načina za poboljšanje razine kolesterola je uz pomoć zdrave prehrane, prema National Library of Medicine (NLM). To uključuje odabir zdravih masnoća, poput orašastih plodova, koje čine između 20 i 35 posto dnevnih kalorija.

"Većina masti u pistacijama su nezasićene masti, koje su povezane s nižim kolesterolom", objašnjava Jim Liu, MD, kardiolog i klinički asistent profesor interne medicine na Medicinskom centru Wexner na Državnom sveučilištu Ohio. "Postoje studije koje konkretno povezuju pistacije sa snižavanjem razine LDL kolesterola."

Istina je: mala studija pokazala je da uključivanje pistacija može poboljšati ukupnu razinu kolesterola i druge metaboličke čimbenike rizika kod odraslih s dijabetesom tipa 2, prema rezultatima u izdanju ​Metabolism​ iz studenog 2016.

2. Pistacio se povezuje nižim krvnim tlakom

Krvni tlak (aka hipertenzija) još je jedan pokazatelj zdravlja srca. Često se naziva "tihim ubojicom" jer obično nema znakova upozorenja, ali može povećati rizik od srčanih bolesti i moždanog udara, prema Nacionalnom institutu za zdravlje (NIH).

Dijeta Dietary Approaches to Stop Hypertension (DASH) često se preporučuje osobama s hipertenzijom. To je plan prehrane s malo natrija koji je izradio Nacionalni institut za srce, pluća i krv. Plan predviđa dvije do tri dnevne porcije zdravih masti i četiri do pet tjednih porcija orašastih plodova, sjemenki, graha i graška. Redovita porcija pistacija potiče se na DASH dijeti.

Prema istraživanju u ​Nutrients​ iz lipnja 2020. jedenje otprilike šake pistacija dnevno povezano je s nižim sistoličkim i dijastoličkim krvnim tlakom.

3. Pistacio je bogat vlaknima

Dijetalna vlakna važan su nutrijent za cjelokupno zdravlje. Pomaže probavi, mršavljenju, pa čak i zdravlju srca. Ljudi koji jedu najveće količine vlakana imaju znatno manji rizik od srčanih bolesti i smrtnosti od srčanih bolesti, prema pregledu iz prosinca 2017. u ​Journal of Chiropractic Medicine​.

Konkretno, prehrana bogata vlaknima podupire zdravlje srca pomažući u snižavanju kolesterola, krvnog tlaka i upale.

Jedna šaka pistacija ima 3 grama dijetalnih vlakana, ili otprilike 11 posto vaše dnevne vrijednosti (DV), prema USDA. Prosječna odrasla osoba treba između 20 i 35 grama vlakana dnevno.

4. Pistacio je bogat antioksidansima

Jedan od najvažnijih nutrijenata koji se odnosi na zdravlje srca su antioksidansi. To uključuje vitamine C i E, selen i beta karoten. Antioksidansi podupiru zdravlje srca borbom protiv oksidansa (tzv. slobodnih radikala), koji mogu uzrokovati oštećenje stanica i povezuju se s bolestima srca.

"Visoke razine antioksidansa mogu smanjiti rizik od srčanih bolesti", kaže Ankit Shah, dr. med., sportski kardiolog i docent medicine na Medicinskom centru Sveučilišta Georgetown. Pistacije su posebno bogate antioksidansima vitaminom E, polifenolima i karotenoidima luteinom i zeaksantinom.

U usporedbi s drugim orašastim plodovima, pistacije imaju najviše razine antioksidansa poput vitamina E i K, karotenoida i tiamina, prema recenziji iz travnja 2015. u The British Journal of Nutrition​. Zapravo, oni su među 50 najboljih antioksidativnih namirnica.

5. Pistacio podržava zdrav šećer u krvi

Jedna od dobrobiti pistacija za zdravlje srca povezana je sa šećerom u krvi. Postoji čak i veza između dijabetesa, stanja šećera u krvi i zdravlja srca: s vremenom, visoka razina šećera u krvi može oštetiti krvne žile i živce koji pomažu u kontroli vašeg srca, a oni s dijabetesom mogu biti izloženi povećanom riziku od bolesti srca.

Konzumacija pistacija povezana je s nižim razinama šećera u krvi i inzulina te boljim ukupnim metaboličkim zdravljem kod ljudi s predijabetesom, prema kliničkom ispitivanju u časopisu ​Diabetes Care​ iz listopada 2014. To znači zdravo srce!

Zaključak

Kao i većina drugih stvari u životu, umjerenost je ključna. Pistacije su kalorične, pa se čak i male porcije brzo dodaju kilograme.

Porcija pistacija je oko šake ili 28 grama što je jednako oko 159 kalorija. Kako biste održali razinu natrija pod kontrolom, odlučite se za neslane sirove pistacije kao međuobrok koji pomaže zdravom načinu života i pravilnom radu našeg motora - srca.

 

 

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Izvor:

1. https://www.cdc.gov/cholesterol/ldl_hdl.htm - LDL and HDL Cholesterol: "Bad" and "Good" Cholesterol

2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4872503/ - Effects of pistachios on the lipid/lipoprotein profile, glycemic control, inflammation, and endothelial function in type 2 diabetes: a randomized trial

3. https://newsinhealth.nih.gov/2016/01/blood-pressure-matters - Blood Pressure Matters

4. https://www.mdpi.com/2072-6643/12/7/2155 - Effects of Pistachio Consumption in a Behavioral Weight Loss Intervention on Weight Change, Cardiometabolic Factors, and Dietary Intake

5. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5731843/  - Dietary Fiber Is Beneficial for the Prevention of Cardiovascular Disease: An Umbrella Review of Meta-analyses

6. https://www.dietaryguidelines.gov/sites/default/files/2020-12/Dietary_Guidelines_for_Americans_2020-2025.pdf

7. https://health.clevelandclinic.org/3-reasons-why-pistachios-can-boost-your-health/ - 3 Reasons Why Pistachios Can Boost Your Health

8. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26148925/ - Nutrition attributes and health effects of pistachio nuts

9. https://diabetesjournals.org/care/article/37/11/3098/28838/Beneficial-Effect-of-Pistachio-Consumption-on - Beneficial Effect of Pistachio Consumption on Glucose Metabolism

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel