ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana 6 jednostavnih savjeta kako uživati u Božiću bez nepotrebnog dobivanja na težini!

6 jednostavnih savjeta kako uživati u Božiću bez nepotrebnog dobivanja na težini!

Otvaramo posljednje prozorčiće u adventskom kalendaru, a kampanjci još trebaju nabaviti pokoji poklon za svoje najdraže. Tipični znakovi da Božić polako kuca na vrata. Božićne svečanosti također su neraskidivo povezane s dobrom hranom i pićem, jer svi već pričaju koliko će slastica imati ove godine ili koju će poslasticu morati probati. Gotovo neograničena zaliha kalorija napada naše tijelo. Pa kako preživjeti svečanosti i ne izgubiti kontrolu nad energetskim unosom? Donosimo 6 jednostavnim savjeta u današnjem članku.

6 jednostavnih savjeta kako uživati u Božiću bez nepotrebnog dobivanja na težini!
Datum objave: 19.12.2021

1. Jedite polako do osjećaja sitosti i nemojte se prejedati.

Za mnoge ljude Božić je vrijeme koje, između ostalog, se vrti oko hrane, više ili manje. Ako uspijemo naučiti jesti do polusitosti moći ćemo smanjiti naš blagdanski obrok bogat kalorijama. Ova strategija će nam pomoći izbjeći prejedanje u obliku dva glavna čimbenika.

Fiziološki aspekt sporog jedenja je čarolija ranog pretjecanja. Potrebno je oko 15-20 minuta da mozak s našim probavnim sustavom prenese informaciju da je to već bilo dovoljno.

Psihološki aspekt leži u magiji uživanja u hrani svim osjetilima. Praktično gledano, jedemo manje, ali sve više uživamo.
Usvajanjem ove strategije možemo uživati ​​u svim odličnim jelima na našem stolu bez osjećaja krivnje, jer će se općenito pojesti manje nego da jedemo ova jela u stilu ljudi koji jedu kao da se natječu tko će prije. I to ne vrijedi samo za Božić!

2. Nemojte se bojati kušati božićne kolačiće, ali to ne znači pojesti cijeli pladanj.

Uvijek iznova zlatno pravilo ostaje tri veća obroka tijekom dana s većim udjelom proteina i međuobrocima prema našim potrebama. Ne treba se bojati kušati bakin kolač, ali ne treba ni pojesti sve jedna osoba. Za tjedan dana se Božić neće vidjeti na našim tijelima ako postupimo razumno i ne odreknemo se jednog od sedam smrtnih grijeha: proždrljivosti.

Naravno, alkohol i slatka pića također imaju značajnu kalorijsku vrijednost. Takva pića najlakše je izostaviti ili sokove razrijediti vodom.

6 jednostavnih savjeta kako uživati u Božiću bez nepotrebnog dobivanja na težini!

3. Uz dovoljno proteina na tanjuru, ukupno jedemo manje kalorija.

Zanimljivo, nije važno koji će makronutrijent više biti zastupljen. Neka istraživanja pokazuju da tijekom praznika prosječna osoba koja vodi sjedilački način života pojede i do 40-60% više kalorija nego inače. Ako se tijekom svečanosti usredotočimo na obroke bogate proteinima, prema Leaf & Antonio (2017.) dogodit će se nekoliko stvari:

  • Osjećat ćemo se zadovoljnije i sito nakon jela nego da je hrana sadržavala samo vrlo malu količinu proteina;
  • Dobit ćemo manju količinu masnog tkiva. Vjerojatno zbog činjenice da jedemo manje hrane, a tijelo koristi više energije za preradu proteina (toplinski učinak hrane);
  • Blagdanska prehrana koja se temelji na većem unosu proteina dovodi do ukupnog smanjenja kalorija i većeg osjećaja zadovoljstva hranom (Paddon-Jones i sur., 2008., str. 1).

Sposobnost zasićenja proteinima time otklanjanja i kompulzivne želje za nastavkom jela. Dovoljno je usredotočiti se na to da proteini budu dovoljno zastupljeni u svakom većem obroku. U kontekstu božićnih svečanosti radije posegnimo za primjerice namazom od slanutka, a ne onim koji je pun majoneze. Na blagdane bi bilo šteta izostaviti mahunarke koje također sadrže pristojan udio vlakana pa će nas još više zadovoljiti. U slučaju mesa, pokušajmo odabrati blaži način pripreme.

4. Posegnimo za povrćem ili voćem za međuobrok.

Na blagdane unos povrća je gotovo nula, a istovremeno povrće ima vrlo dobre sposobnosti činiti nas sitima. Probajmo za večeru salatu od povrća s naribanom puretinom ili dimljenim tofuom. Time ćemo izbjeći tešku masnu hranu. Isto vrijedi i za voće. Mnogo je bolje pojesti naranču nego popiti čašu soka od naranče. Više voća i povrća znači i više vlakana, zahvaljujući kojima se, primjerice, ne apsorbiraju sve kalorije.

6 jednostavnih savjeta kako uživati u Božiću bez nepotrebnog dobivanja na težini!

5. Blagdane ne bismo trebali provoditi samo pred televizorom. Krenite u šetnju, skijanje ili dobro staro trčanje.

Nigdje ne piše da Božić moramo provesti pred televizijom i s punim tanjurima hrane ispred sebe. Istina je obrnuta, odvedimo obitelj negdje na lagani izlet, krenite na skijanje ili se kladite na provjereno trčanje koje je tu cijele godine.

Čak i tijekom praznika trebali bismo provesti neko vrijeme u pokretu. Možemo trenirati čisto iz regenerativnih razloga ili jednostavno u blažem intenzitetu nego inače.

6. Zdravijim namirnicama jedemo manje "energije" nego u njenoj tradicionalnoj "visokokaloričnoj" verziji.

Božićni kolačići doslovno šalju telepatske signale da ih jedete i to probate svaku vrstu, krumpir salata očajnički traži još jedno pakiranje majoneze i božićna patka bez nekoliko žlica masti, to jednostavno nije to! Pa, recimo da se sva ta hrana može učiniti malo manje kaloričnom.

Kako? Budite inspirirani našim receptima iz Proteone kuhinje gdje ćete pronaći i najklasičnije delicije u laganoj verziji. A mi smo izbrojali kalorije i makronaredbe za vas!

Savjeti za zdravije uobičajene obroke:

  • Umjesto majoneze probajte upotrijebiti kiselo vrhnje ili punomasni bijeli jogurt,
  • Isprobajte proteinske recepte za zdrave kolačiće umjesto klasičnih, a top 5 recepata za božićne fitness kolačiće te čeka ovdje,
  • Kad god je moguće, dio jela u obliku kruha i drugih priloga od brašna zamijenite povrćem,

Što zaključiti (ne samo) za Božić?

Božić je praznik mira i tišine pa ga nemojmo upropastiti sveprisutnom žurbom i kupovinom. Iskoristimo ovo vrijeme za ono čemu je i namijenjeno, a to je kvalitetno vrijeme s obitelji, odmor od svakodnevnih briga i razdoblja "punjenja" i "pražnjenja" svog tijela, kada se svemu prepuštamo umjereno i crpimo energiju za nadolazeću 2022.

Svladavanjem osnovnih principa zdrave prehrane i razumnom konzumacijom božićnih slastica, možemo iz božićnog veselja izaći s gotovo istim zalihama masti kao i prije.

Ako ti se sviđa članak i želiš pročitati i ostale teme o kojima pišemo pogledaj ovaj link ovdje, a akcije prati tako da se prijaviš na naš newsletter, uz akcije dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju! Pssst..

Izvori:

Amin, T., & Mercer, JG (2016). Hunger and Satiety Mechanisms and Their Potential Exploitation in the Regulation of Food Intake. Current Obesity Reports, 5, 106–112. 

Baker, RC, & Kirschenbaum, DS (1998). Weight control during the holidays: highly consistent self-monitoring as a potentially useful coping mechanism. Health Psychology: Official Journal of the Division of Health Psychology, American Psychological Association, 17 (4), 367–370.

Donna Simpson's feast: The 30,000-calorie Christmas feast eaten by the world's fattest mum in ONE two-hour sitting | Daily Mail Online. (br). Retrieved December 18, 2017

Flier, JS, & Maratos-Flier, E. (2017). Leptin's Physiologic Role: Does the Emperor of Energy Balance Have No Clothes? Cell Metabolism, 26 (1), 24–26. 

Helander, EE, Wansink, B., & Chieh, A. (2016). Weight Gain over the Holidays in Three Countries. New England Journal of Medicine, 375 (12), 1200–1202. 

Chalabi, M. (2013, December 20). How much weight will I gain at Christmas and how long will it take to lose it? The Guardian. Retrieved 

Leaf, A., & Antonio, J. (2017). The Effects of Overfeeding on Body Composition: The Role of Macronutrient Composition - A Narrative Review. International Journal of Exercise Science, 10 (8), 1275–1296.

McEwen, BS, & Gianaros, PJ (2010). Central role of the brain in stress and adaptation: Links to socioeconomic status, health, and disease. Annals of the New York Academy of Sciences, 1186 (1), 190–222. 

Mullur, R., Liu, Y.-Y., & Brent, GA (2014). Thyroid Hormone Regulation of Metabolism. Physiological Reviews, 94 (2), 355–382. 

Nilsson, JF, & Nilsson, J. (2016). Fluctuating selection on basal metabolic rate. Ecology and Evolution, 6 (4), 1197–1202. 

Paddon-Jones, D., Westman, E., Mattes, RD, Wolfe, RR, Astrup, A., & Westerterp-Plantenga, M. (2008). Protein, weight management, and satiety. The American Journal of Clinical Nutrition, 87 (5), 1558S – 1561S.

Pillay, JD, & Brown, W. (2015). Calories and steps! How many days of walking / hiking in the Himalayas does ONE Christmas lunch translate to? South African Journal of Sports Medicine, 27 (4), 118–120. 

Shah, M., Bhalla, V., Buppajarnthum, S., Junpaparp, P., & Figueredo, V. (2014). Is Your Heart Ready for Another Holiday? Journal of Cardiac Failure, 20 (8), S98 – S99. 

Yanovski, JA, Yanovski, SZ, Sovik, KN, Nguyen, TT, O'Neil, PM, & Sebring, NG (2000). A Prospective Study of Holiday Weight Gain. New England Journal of Medicine, 342 (12), 861–867. 

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel