ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana Biljni proteini, možemo li uz njih izgraditi mišiće?

Biljni proteini, možemo li uz njih izgraditi mišiće?

Proteini među ljudima koji treniraju u teretani često su najvrjednija hranjiva tvar. To je zbog biokemijskih mehanizama koji su u osnovi razvoja muskulature. Međutim, nisu svi proteini identični i važno je znati osnovne razlike među njima. A gdje dolazi uloga biljnih proteina na tom popisu donosimo u nastavku.

Biljni proteini, možemo li uz njih izgraditi mišiće
Datum objave: 13.11.2021

Uloga proteina u izgradnji mišića

Proteini i aminokiseline koje sadrže su čimbenici neophodni za stimulaciju rasta mišićnog tkiva. Pravilna (ili dovoljna) opskrba proteinima osigurava brzu regeneraciju nakon treninga jer smo mišiće istrošili i dolazi do mikrooštećenja mišića te su nam proteini potrebni za superkompenzaciju.

Posebno je poznata uloga aminokiselina razgranatog lanca u ovom procesu, takozvanih BCAA (leucin, izoleucin i valin). Najveći utjecaj imaju na metaboličke procese vezane uz sintezu mišićnih proteina. Preporučuje se da prilikom izgradnje mišića unosite najmanje 2 g proteina na svaki kilogram tjelesne težine, što je oko 25% vašeg ukupnog kalorijskog unosa.

Iako se životinjski izvori smatraju najvrjednijim izvorima proteina, vegetarijanska i veganska prehrana sve su popularnije. Dok neke vrste vegetarijanstva dopuštaju određene životinjske izvore u prehrani, za veganstvo se morate oslanjati samo na biljne izvore.

Možda te zanima i: TOP biljni proteini i njihov učinak: 1. DIO!

Biljni proteini u razvoju muskulature

Biljni i životinjski proteini pokazuju neke temeljne razlike u svom djelovanju na organizam. Razlikuju se u aspektima kao što su sadržaj aminokiselina ili probavljivost, što zauzvrat utječe na učinkovitost napora uloženog u poboljšanje figure.

Mnogo se govori o tome da su biljni proteini manje vrijedni od životinjskih, ali postoji jedan važan aspekt koji treba uzeti u obzir kada se to razmatra. Pa, istraživanja o vrijednosti proteina iz raznih prehrambenih proizvoda u pravilu se tiču ​​pojedinačnih proizvoda, a ne cijelih jela.

U pravilu se naši obroci svakodnevno sastoje od više proizvoda, a ne samo od jednog, tako nedostatak aminokiselina u jednom proizvodu možemo nadoknaditi drugim. Na taj način možemo kombinirati između ostalog rižu i grašak, ili grah i orašaste plodove. Također možete razmisliti o povećanju opskrbe proteinima za oko 10-20% kako biste nadoknadili gubitke povezane s niskom probavljivošću.

Nedostaci u veganskoj prehrani

Preciznim sastavljanjem prehrane na bazi biljnih proizvoda, ili uključivanjem veganskih proteinskih dodataka u nju, nedvojbeno možete omogućiti mišićima okruženje za razvoj. No, treba imati na umu da će kemijski sastav izvora životinjskih proteina uvijek biti nešto bolji u smislu razvoja organizma u različitim područjima. To je zbog prisutnosti ergogenih (poboljšavajući učinkovitost) kemijskih spojeva, kao što su kreatin, karnitin ili karnozin, kao i drugih tvari koje promiču zdravlje, kao što su hem željezo, vitamin B12, EPA (eikozapentaenska) masna kiselina ili koenzim Q -10.

Možda te zanima i: Biljni proteini - razlike u odnosu na životinjske, i njihove prednosti

Ako ti se sviđa članak i želiš pročitati i ostale teme o kojima pišemo pogledaj ovaj link ovdje, a akcije prati tako da se prijaviš na naš newsletter, uz akcije dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju! Pssst..

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel