ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana Uvod: Flexible dieting ili fleksibilna prehrana - 2.dio
Uvod: Flexible dieting ili fleksibilna prehrana - 2.dio

Fleksibilna prehrana ili flexible dieting je pojam koji se odnosi na specifičan pristup prehrani.

Datum objave: 29.01.2019

Što je fleksibilna prehrana?

U prošlom članku, 1.dio, uveli smo Vas u temu fleksibilna prehrana, a sada ćemo detaljnije objasniti sam pojam i što on predstavlja. Fleksibilna prehrana iliti flexible dieting je pojam koji se odnosi na specifičan pristup prehrani. Također je poznat i pod akronimom IIFYM (If it fits your macros, odnosno ako zadovoljava unos makronutrijenata). Dakle, u suštini je riječ o tome da jedete što god želite i da ipak dostignete željeni cilj. Kako Vam to zvuči?
U principu ne postoji točno određena definicija jer je shvaćanje ovakvog pristupa različito kod svake osobe. No, bez obzira na to ipak postoje neke smjernice koje valja pratiti.

Dakle, kako funkcionira fleksibilna prehrana?

  • Najprije je potrebno odrediti ukupni kalorijski unos koji Vam je potreban kako biste dosegli postavljeni cilj. Bilo da je riječ o mršavljenju, dobivanju mase ili održavanju postojećeg stanja. Kada napokon imate finalnu brojku, imate i temelj. Kako odrediti kalorije?
  • Na temelju toga slažete plan prehrane. Kada to radite bilo bi dobro da se vodite pravilom 80%/20%, što bi značilo da veći dio prehrane (80% ukupnih kalorija) bazirate na zdravoj hrani. Dok si u ovih 20% date oduška i pojedete što god Vam se jede. Dakako da taj omjer može biti i drugačiji, no bitno je da je zdrava hrana zastupljena u većem omjeru. Ovdje također treba uzeti u obzir i činjenicu da tijelo treba određenu količinu proteina, masti i ugljikohidrata. Stoga, prilikom sastavljanja plana to svakako uzmite u obzir.
  • U sljedećem koraku odredite broj obroka u danu i sukladno tome preraspodijelite kalorije. Dakako, lakše je ako imate 4 ili 5 manjih obroka, no jednako tako su i 3 u redu. Bitna je računica (broj unesenih kalorija) na kraju dana jer se zapravo sve vrti oko kalorijskog suficita, ako dobivamo kilograme ili kalorijskog deficita, ako želimo gubiti kilograme.
  • Vodite dnevnik prehrane kako biste lakše pratili unesene kalorije i sami sebe kontrolirali. Danas postoje i brojne aplikacije koje Vam u tome mogu pomoći (npr. My FitnessPal).

Prednosti fleksibilne prehrane

Održivost – u prethodnom sam članku (link članka) spomenuo da je za postizanje nekog zadanog cilja najbitnija dosljednost. Dakle, plan prehrane koji pratimo mora biti održiv kroz duži period što znači da nam isti ne smije predstavljati teret ili prepreku u svakodnevnom funkcioniranju jer u protivnom gubimo volju i motivaciju i odustajemo.

Fleksibilnost – kako i sama riječ kaže, fleksibilna prehrana, dakle nismo sputani kojekakvim pravilima već imamo više manevarskog prostora u organizaciji i provedbi plana prehrane.

Kao lošu stranu naveo bih samo činjenicu da početniku može biti teško najprije izračunati dnevni unos kalorija, a zatim i pratiti unos istih kroz dan, no vjerujte to nije nikakva znanost. Spomenuo sam već i aplikacije koje to rade za Vas, a i internet je prepun tablica s nutritivnom vrijednosti hrane stoga vrlo lako možete doći do informacija.

Na kraju bih samo istaknuo da ovakav tip prehrane nećete vjerojatno naći kod natjecatelja koje vidite na društvenim mrežama, no to ne znači da je on manje vrijedan. Poanta je u tome da budete dosljedni i da u vidu prehrane stvorite okruženje koje je Vama ugodno i koje će Vam olakšati dolazak do željenog cilja.

Do sljedećeg čitanja,

Vedran Hamp, Proteone Team

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel