ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana Keto dijeta - što je zapravo i kako izgleda?
Keto dijeta - što je zapravo i kako izgleda?

Keto dijeta je tip dijete za koju je specifičan unos velike količine masti, umjerene količine proteina te male količine ugljikohidrata, ili bez ugljikohidrata uopće.

Datum objave: 07.02.2019

Što je keto dijeta?

U današnje vrijeme sve veću popularnost ima keto dijeta. No što je ona zapravo?

Ketogena dijeta je tip dijete za koju je specifičan unos velike količine masti, umjerene količine proteina te male količine ugljikohidrata, ili bez ugljikohidrata uopće. Od ukupnog unosa kalorija, u omjerima bi to bilo otprilike 75% masti, 20% proteina te svega 5% ugljikohidrata.

U nazivu ketogena dijeta, -keto- se odnosi na ketone. Ketoni su malene molekule energije koje se oslobađaju kada je tijelo u stanju ketoze, odnosno u času kada u krvi ponestane glukoze (šećera). Oni služe kao alternativni izvor energije u tijelu.
Kada je u krvi niska razina šećera, lipaza (probavni enzim koji sudjeluje u razgradnji masti iz hrane) oslobađa trigliceride (estere glicerola i masnih kiselina). Tada masne kiseline putuju u jetru koja proizvodi ketone koji naposljetku služe kao energija tijelu.

Što jesi tijekom keto dijete?

Hrana koja se preporučuje je:
- sve vrste mesa
- jaja
- riba i plodovi mora
- sir
- prirodne masti (maslinovo ulje, bučino ulje, kokosovo ulje, putar itd.)
- povrće (zelena salata, tikvice, gljive, avokado, patlidžan, paprika, krastavci, cvjetača, brokula itd.)

Da biste doveli tijelo u stanje ketoze preporučuje se unos što manje ugljikohidrata; najčešće do maksimalno 50g na dan, a idealno do 20g, s tim da bih sugerirao da i te ugljikohidrate unesete kroz povrće. Dakle, svakako bi bilo preporučljivo izbjegavati namirnice s mnogo šećera popust tjestenine, kruha, riže i krumpira, banana.

Što piti tijekom keto dijete?

Preporučljivo je držati se vode, čaja i kave. Svakako izbjegavajte zaslađivače poput šećera, a idealno bi bilo izbjegavati ih u potpunosti.

ZA vs. PROTIV keto dijete:

Kao i uvijek, i ovdje postoje dvije strane priče.

DOBRE STRANE:

Gubitak kilograma - u stanju ketoze, kada razine inzulina padaju, je sagorijevanje masti u tijelu povećano stoga je krajnji rezultat gubitak kilograma.
Kontrola apetita – na ketogenoj dijeti, kako nema inzulinskih skokova te zbog njih i naglih padova energije, lakše je držati apetit pod kontrolom. Nećete imati potrebu za nezdravim snackovima, a razina energije bit će konstantna kroz dan, bez oscilacija.
Poboljšano zdravlje – neke studije su pokazale kako ovakav tip dijete pomaže reducirati vjerojatnost srčanih bolesti, kontrolirati kolesterol, krvni tlak te također pomaže i kod dijabetesa tipa 2 kroz regulaciju razine šećera u krvi.
„Mirniji“ trbuh – manje nadutosti, grčeva i bolova
Duža fizička izdržljivost – tijelo u ketogenoj dijeti kao izvor energije koristi, najjednostavnije rečeno, masti iz tijela. Za razliku od dijeta koje uključuju ugljikohidrate gdje se glikogen (rezerve šećera) brzo potroše, kod ketogene dijete pritok energije je dug i konstantan s obzirom na to da dolazi iz masti.

LOŠE STRANE:

Vrijeme adaptacije - ovisno od osobe, no prvi tjedan ili prvih par tjedana može biti teško za pojedinca. Tijelo se privikava na novi režim koji mu je nepoznat stoga postoji vjerojatnost da ćete se osjećati slabo i malaksalo, a nekada se mogu javiti i glavobolje, najčešće kao rezultat gubitka vode koja je normalna za ovakav tip dijete.
Nedostatak vitamina i minerala – s obzirom na to da se određena količina namirnica izbjegava, manji je unos i određenih mikronutrijenata, poput vitamina i minerala (npr. kalcij, željezo, magnezij, vitamin B1, kalij) stoga se svakako preporučuje dodatna suplementacija.
Ketoacidoza (kod dijabetičara) - do ovog stanja odlazi kada razina ketona u tijelu dosegne visoke razine. U tom času pH vrijednost krvi opada čime ona postaje zakiseljena što predstavlja zdravstveni rizik za dijabetičare. Zdrave se osobe toga ne moraju pribojavati jer postoje mehanizmi koji reguliraju količinu ketona u tijelu.

Sljedeće osobe moraju posebno pripaziti ukoliko namjeravaju početi ovakvu dijetu: (ako misliš da je potrebno!)

- dijabetičari
- osobe koje uzimaju lijekove za visoki tlak
- žene koje doje.

Članak napisao Vedran Hamp, Proteone Team

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel