ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana Koji su nam vitamini potrebni tijekom jeseni?

Koji su nam vitamini potrebni tijekom jeseni?

Mnogi nutrijenti preuzimaju posebnu ulogu u određeno doba godine. Na primjer, u ljetnim toplinskim valovima, elektroliti, koji su dio prehrambenih minerala, su nam od posebne su važnosti. S druge strane, kada ljeto završi, prosječne temperature zraka padnu i započne razdoblje jakih prehlada, vitamini počinju igrati jasnu ulogu. Najvažniji vitamini koji se preporučuju tijekom jeseni su vitamini D3 i C. Gotovo svi vitamini izravno ili neizravno utječu na imunološki sustav, no čini se da su ova dva od posebne važnosti, a u nastavku donosimo i zašto.

Koji su nam vitamini potrebni tijekom jeseni
Datum objave: 20.10.2021

Uloga vitamina D tijekom jeseni

Nekolicina je vitamina koji su poznati izvan krugova nutricionista, liječnika i ljekarnika, a među njima i vitamin D. Najčešće ga povezujemo s jačanjem kostiju i činjenicom da ga tijelo proizvodi u dodiru sa sunčevim zrakama, najintenzivnije u ljetnim mjesecima. Nažalost, njegov odgovarajući unos kroz hranu ponekad može biti težak, jer se obično nalazi u masnoj ribi. Neke se količine nalaze u jajima i gljivama (ovdje u obliku vitamina D2), ali nisu tako učinkoviti izvori kao morski organizmi. Zbog gore navedenih razloga, sve se češće preporučuje prehranu dopunjavati ovim spojem tijekom cijele godine.

Vitamin D, osim kostura, djeluje i u endokrinom, živčanom i imunološkom sustavu. Upravo u tim dijelovima tijela nalaze se specifični receptori za ovaj vitamin, koji se mogu aktivirati samo u uvjetima odgovarajuće razine prehrane. Ovo višesmjerno djelovanje može pozitivno utjecati na mentalno blagostanje, kao i smanjiti osjetljivost na prehlade, ili opću slabost povezanu sa skraćivanjem sunčevog dana i snižavanjem temperature zraka, a u gradovima i s pogoršanjem njegove kvalitete.

Uloga vitamina C tijekom jeseni

Ljeto je najbolje doba godine u smislu dostupnosti lokalnog, svježeg voća i povrća koje je izvor vitamina C. Iako su gotovo svi prehrambeni proizvodi dostupni u trgovinama tijekom cijele godine, kako bi se održao visok sadržaj vitamina u hrani, preporučuje se da vrijeme od kada je ubrano do tanjura bude što kraće. Što je bliže zima, teže je pronaći povrće i voće koje je upravo ubrano, uključujući papriku, rajčicu, peršin, jagode, ribiz i maline.

Vitamin C jedan je od najvažnijih antioksidansa u prehrani i regulira brojne fiziološke procese. Pomaže u zaštiti stanica od oksidativnog stresa i izravno podržava imunološki sustav. Osim toga, neophodan je za sintezu kolagena i pomaže u apsorpciji željeza iz prehrane, što je neizravno važno u slučaju prehlade i drugih sezonskih bolesti, uključujući hladnije temperature i veću učestalost smoga.

Ako ti se sviđa članak i želiš pročitati i ostale teme o kojima pišemo pogledaj ovaj link ovdje, a akcije prati tako da se prijaviš na naš newsletter, uz akcije dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju! Pssst..

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel