ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana Koliko maslaca od kikirikija pojesti dnevno?

Koliko maslaca od kikirikija pojesti dnevno?

Maslac od kikirikija je glavna namirnica u prehrani mnogih bodybuildera, fitness natjecatelja, sportaša i rekreativaca. Iako je hranjiv jer sadrži veliku količinu masti i proteina, on je i vrlo kaloričan. Količina maslaca od kikirikija koju bi trebali pojesti ovisi o nekoliko čimbenika, a to su vaši ciljevi, vrsta treninga (trenutna razina vašeg treninga) i dnevna potrošnja kalorija. Pa se postavlja pitanje koliko maslac od kikirikija pojesti?

Koliko maslaca od kikirikija pojesti dnevno
Datum objave: 13.07.2020

Prednosti maslaca od kikirikija

Da bi ostali zdravi i trenirali na najvećim razinama, bodybuilderima i ostalim sportašima potrebna je prehrana koja je nutritivno bogata hranjivim sastojcima koji nude obilje vitamina i minerala. Kikiriki maslac je vrlo bogat antioksidansima, koji pomažu u zaštiti od oštećenja stanica slobodnim radikalima u krvi. Sadrži i veliku količinu mononezasićenih masti koje su povezane sa smanjenim rizikom od srčanih bolesti.

Bodybuilderi trebaju imati za cilj pojesti oko 0,5 grama masti po kilogramu tjelesne težine, od čega bi otprilike trećina trebala biti nezasićenih masti. Maslac od kikirikija sadrži oko 35 grama mononezasićenih masti na 100 grama, tako da bi dvije pune žlice osigurale bodybuilderu od 100 kilograma njegov dnevni unos mononezasićene masti.

Želiš saznati još prednosti maslac od kikirikija? Pročitaj i: Prednosti maslaca od kikirikija i zašto ga trebate konzumirati na dnevnoj bazi

Hranjivost

Svako serviranje od 2 žlice maslaca od kikirikija sadrži više od 8 grama proteina, gotovo 2 grama prehrambenih vlakana, 208 miligrama kalija, više od pola grama željeza, 24 mikromilligrama folata, 188 kalorija i 3 grama šećera. Sadržaj masti je 16 grama po obroku, ali samo tri grama su zasićene. Ostatak masti je mono i polinezasićenih, koje pokazuju dobrobit za zdravlje srca i mišića. Iako količine proteina i vlakana nisu velike, svaka mala količina bitna je kod upravljanja makronutrijentima.

Možda te zanima i: Masti - vrste masti koje svakodnevno susrećemo i trebamo li ih jesti?

Pristupačnost

Bodybuilderima i sportašima često je potreban dnevni unos kalorija veći od 3000 kcal, koje unose kroz hranu kao što je to kroz nemasno meso, mliječnim proizvodima, proteinskim čokoladicama i dodacima prehrani. Maslac od kikirikija je jedna od najpovoljnijih dostupnih namirnica.

Svestranost

Konzumiranje maslaca od kikirikija brzo postane dosadno ako ga jedete žlicom, ali možete ga miješati s drugim obrocima. Na primjer, malo maslaca od kikirikija proteinskom shake-u daje posebnu notu ili ga možete dodati u zobenu kašu, dobro se slaže s povrćem ili voćem, a također je ukusan i kada se miješa sa začinima u umaku od piletine ili tofua. Čak i u najjednostavnijoj verziji gdje ga namažemo na svježe tostirani integralni kruh nikada neće dosaditi.

Nemaš ideje? Isprobaj ovaj recept s maslacem od kikirikija: Proteinski cheesecake za ljubitelje kikiriki maslaca, dva u jedan!

Maslac od kikirikija ima dovoljno šećera da zadovolji želju za desertom, što je u većini slučajeva zdravija opcija od uključivanja torte ili slatkiša.
Veliki broj bodybuildera i sportaša često se suočava s problemom nedostatka vremena da pojede potrebne kalorije. Maslac od kikirikija omogućuje brz i jednostavan način za popravljanjem dnevnog unosa kalorija. Držanje maslaca od kikirikija u uredu omogućuje vam da u sekundi unesete nekoliko stotina kalorija i više desetina proteina. Također omogućava brze bjelančevine neposredno nakon vježbanja, vrijeme u kojem mišići najviše trebaju ovu hranjivu tvar.

Koliko maslaca od kikirikija pojesti dnevno

Proteini u maslacu od kikirikija

Proteini su vrlo važni za sport i općenito zdravlje jer pomažu u izgradnji i popravljanju mišićnih vlakana i igra ulogu u transportu hranjivih tvari u cijelom tijelu. Općenita preporuka onima koji žele izgraditi mišiće je da konzumiraju 1,5 grama proteina po kilogramu tjelesne težine, iako mnogi bodybuilderi dostižu 3 grama po kilogramu.

Maslac od kikirikija sadrži oko 22 grama proteina na 100 grama, što je samo nešto niži sadržaj proteina nego što je to u piletini ili govedini. No, s obzirom na to da je maslac od kikirikija gust i kaloričan, ne biste ga trebali koristiti kao glavni izvor proteina i umjesto toga pokušajte jesti razne zdrave bjelančevine i masti. Jedna ili dvije žlice dodane obroku pomoći će povećati unos proteina bez dodavanja previše kalorija.

Kalorije u maslacu od kikirikija

Iako maslac od kikirikija ima mnogo prednosti, ima i jako puno kalorija. Ovisno o proizvođaču i sastavu, može sadržavati više od 600 kalorija na 100 grama, a okrugla žlica može imati više od 250 kalorija. Ali ako ste izvan natjecateljske sezone ili priprema i želite da dobiti koji kilogram, to bi moglo biti korisno jer vam treba puno kalorične hrane.

Dodavanje žlice maslaca od kikirikija svakom obroku ili miješanje s proteinskim shake-om može vam pomoći kada želite izgraditi mišiće. Ali ako ste na dijeti prije natjecanja, kalorije mogu biti pomalo ograničavajuće. U ovom slučaju, maslac od kikirikija možda nije najbolji izbor za vašu hranu, stoga pokušajte ograničiti unos na jednu žlicu dnevno.

Koliko maslaca od kikirikija jesti?

Možete izmijeniti i prilagoditi masti i kalorije u uravnoteženoj prehrani koja pruža niz hranjivih namirnica, uključujući cjelovite žitarice, zeleno lisnato povrće i drugo povrće te svježe ili smrznuto voće.

Ako ne volite maslac od kikirikija i unosite puno masti i proteina iz drugih izvora, poput mesa, ribe, mliječnih proizvoda i orašastih plodova, uopće ga ne trebate jesti. Ali ako vam se svidi, vaša prehrana može sadržavati i ove dodatne kalorije. Uobičajena doza bi bila 2 žlice dnevno. 

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel