ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana Je li konzumacija masti nakon treninga dobra ideja?

Je li konzumacija masti nakon treninga dobra ideja?

U nekoliko smo se članaka do sada već dotakli tema vezanih uz obroke nakon treninga, odnosno o tipovima makronutrijenata koji su nam potrebni nakon fizičke aktivnosti kako bismo tijelu dali odgovarajuće gorivo za oporavak. Dakako, riječ je o proteinima i ugljikohidratima kao glavnim izvorima energije. 

Je li konzumacija masti nakon treninga dobra ideja
Datum objave: 13.06.2020

No, zašto se preporučuje unos baš ta dva tipa makronutrijenata?

Naime, posljedica treninga utezima su pucanja, odnosno mikrooštećenja mišićnih vlakana. Također, prilikom fizičke se aktivnosti troši mišićni glikogen (izvor glukoze u mišićnim stanicama). Cilj nam je, nakon treninga, umornom i istrošenom mišiću čim prije dati gradivnu materiju i hranjive tvari kako bi se brže oporavio, te povratiti mišićni glikogen. Dakle, ovdje je najveći naglasak na brzini tog procesa i upravo se iz tog razloga nakon treninga preporučuje konzumacija whey proteina, najčešće u kombinaciji s dekstrozom čiji je GI (glikemijski indeks) visok.

Tijelo nakon unosa takvog brzog izvora ugljikohidrata vrlo brzo šalje signal gušterači da izluči inzulin. To je hormon koji služi za regulaciju šećera u krvi te metabolizam aminokiselina, ugljikohidrata i masti u tijelu. Inzulin povećava propusnost stanične membrane i ubrzava prijenos aminokiselina, ugljikohidrata i masti iz krvi u unutrašnjost stanice.

Je li konzumacija masti nakon treninga dobra ideja

U čemu je onda problem?

Do sada ste već možda i detektirali potencijalni problem koje masti ovdje mogu napraviti. Najprije, konzumacija masti usporava razgradnju te brzinu implementacije hranjivih tvari u stanicu. Upravo se iz tog razloga, npr. za obrok prije spavanja, najčešće preporučuje kombinacija proteina i masti sa svrhom usporavanja razgradnje te kontinuirani i polagan pritok hranjivih tvari kroz noć.

Nadalje, vratimo se malo na inzulin. Jednako tako kako ubrzava prijenos aminokiselina i ugljikohidrata u stanicu, on to radi i s mastima. Inzulin nije selektivan što znači da će skladištiti baš svu materiju koja je u krvotoku spremna za pohranu. I upravo to i jest problem.

Dakle, jedna je od glavnih zadaća inzulina i skladištenje masti. On potiče razgradnju masti na masne kiseline te potiče stvaranje masnih stanica. Drugim riječima, daje signal tijelu da prestane sagorijevati masne naslage te da apsorbira masne kiseline i uskladišti ih kao mast. Važno je ovdje naglasiti da on, bez obzira na to što potiče stvaranje masti, nije ujedno i jedini krivac za dobivanje težine, odnosno u ovom slučaju stvaranje tzv. sala u tijelu. Da ponovimo, svaki višak kalorija u tijelu, a koje tijelo ne može iskoristiti, ono će pohraniti u obliku masti.

Dakako, iznimku čini ketogena dijeta o kojoj smo također pisali u prethodnim člancima, no u tom je slučaju unos ugljikohidrata reduciran ili ga nema uopće što znači da gušterača miruje, odnosno da se inzulin ne luči stoga tijelo drugačije funkcionira te na drugačiji način koristi masti.

Za kraj samo želimo naglasiti da za svaku temu iz područja fitnessa možete naići na oprečna mišljenja pa čak i različite znanstvene rezultate. U moru (dez)informacija vrlo je teško razabrati što jest, a što nije istina, no nekada je dovoljno upotrijebiti jednostavnu logiku, držati se principa „keep it simple“ i, kao najvažnije, slušati svoje tijelo te pratiti promjene, jer svi smo na svoj način unikati.

Članak napisao Vedran Hamp, Proteone Team

Želiš još korisnih članaka i informacija prijavi se na naš newsletter, a uz odlične savjete dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju! 

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel