ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana Orašasti plodovi i sjemenke - zašto su tako važni?
Orašasti plodovi i sjemenke - zašto su tako važni?

Postoje neka pitanja o prehrani koja je vrlo lako zaboraviti kada je riječ o hrani koju jedemo. Jedno os tih pitanja je sigurno ono o orašastim plodovima i sjemenakama. Unatoč činjenici da u njima ima puno dobrih stvari, često ako se ne nalaze u određenom planu prehrane, postanu ubrzo izostavljene u svijetu. Iz tog razloga donosimo u nastavku kratak pregled zašto orašasti plodovi i sjemenke zaslužuju mjesto u našoj prehrani.

Orašasti plodovi i sjemenke - zašto su tako važni u prehrani
Datum objave: 19.06.2019

Što su orašasti plodovi? 

Iako većina vrlo vjerojatno zna što su, ne škodi ponoviti gradivo. Vrijedi napomenuti također da se pojam "orašasti" često može razlikovati u botaničkom pitanju. Ali obično se sljedeći smatraju orašastim plodovima:

Međutim, na primjer, chia sjemenke smatraju se orašastim plodom, unatoč činjenici da se "chia nuts" normalno ne govore u našem jeziku. Drugi takvi  primjeri:

Naravno, ovo su još uvijek sjemenke, to je samo mala zanimljivost.

S druge strane, kikiriki zapravo pripada mahunarkama (poput graška ili graha), ali se uglavnom naziva orašastim plodom zbog sličnih, karakterističnih značajki.

Hranjive tvari u orašastim plodovima i kikirikiju

Različite vrste orašastih plodova mogu sadržavati različite hranjive tvari, međutim, uglavnom ih karakteriziraju:

  • niska razina zasićenih masti
  • visoka razina mononezasićenih i polinezasićenih masnih kiselina
  • nemaju kolesterol
  • imaju vlakna
  • sadrže visoku razinu biljnih proteina, što ih čini dobrom alternativom za ljude koji žele osigurati svoje tijelo proteinima. Osim toga, orašasti plodovi imaju visoku razinu aminokiseline arginina, koja pomaže u održavanju elastičnosti krvnih žila
  • sadrže vitamine E i B6, niacin i folnu kiselinu
  • sadrže minerale kao što su magnezij, cink, željezo, kalcij, bakar, selen, fosfor i kalij.

Kesteni su jedini orašasti plod koji u sebi sadrži vitamin C, ali pri kuhanju gubi snagu.

Hranjive tvari u sjemenkama

Sjemenke jedemo puno rjeđe nego čak i orašaste plodove, iako ih je zaista vrijedno konzumirati jer su bogate raznim hranjivim tvarima:

  • proteini
  • zdrave masti
  • minerali kao što su magnezij, kalij, kalcij, željezo i cink
  • vitamini poput B1, B2, B3 i neki od njih također E.

Orašasti plodovi i bolesti srca

Mnoge studije pokazuju kako konzumiranje orašastih plodova predstavlja dobar način da se smanji razina "lošeg" kolesterola. Ljudi koji ih dodaju u prehranu imaju manji rizik od smrti zbog ishemijske bolesti srca.

Jesu li svi orašasti plodovi zdravi?

Većina orašastih plodova poput badema, oraha, pecana, indijskog oraha, lješnjaka i kikirikija ima mononezasićene i polinezasićene masti s malom količinom zasićenih masti. Dok kokosovo i palmino orašasto voće i orašasti plodovi imaju visoku razinu zasićenih masnoća, pa treba ograničiti konzumaciju. Zanimljivo je da prženje orašastih plodova ne mijenja mnogo u smislu masti jer ne apsorbiraju toliko kao krumpir npr. Dakle, ne moramo brinuti o tome i možemo hrabro jesti orašaste plodove bilo u sirovom ili prženom stanju.

Sažetak

Gledajući koliko pozitivnih nutritivnih vrijednosti imaju sjemenke i orašasti plodovi, možete razmisliti o tome da ih dodate u svoju prehranu. To se posebno preporučuje osobama s vegetarijanskom / veganskom prehranom koja može imati problema s pružanjem odgovarajuće količine proteina tijelu. Orašasti plodovi također mogu biti odličan oblik užine zahvaljujući činjenici da imaju male količine masti.

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel