ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana Osnovni principi pravilne prehrane - 2. dio
Osnovni principi pravilne prehrane - 2. dio

Naši nutricionisti pišu za Vas. U prošlom, 1. djelu članka smo objasnili pojam pravilne prehrane, dostupno na linku. Dok u ovom drugom dijelu objašnjavamo koji su to principi pravilne prehrane. Postoje tri osnovna principa na kojima se ona zasniva.

Nutricionisti pišu: Osnovni principi pravilne prehrane
Datum objave: 04.02.2019

RAZNOLIKOST

Prosto rečeno u svoju prehranu treba uključiti sve grupe hrane kako bi zadovoljili naše fiziološke prehrambene potrebe. U prijevodu, unosimo sve esencijalne tvari kako bi naše tijelo moglo „normalno“ funkcionirati. Primjerice, ako kroz hranu ne zadovoljimo dnevne potrebe na proteinima (aminokiselinama) dogodit će se katabolizam, naše tijelo će razgrađivati vlastite proteine u mišićima čime gubimo na mišićnoj masi te nam se smanjuje bazalni metabolizam. Ukoliko ne unosimo dovoljne količine željeza, razvit će se anemija; ako nemamo dovoljne količine vitamina K zgrušavanje krvi će biti otežano; s manjkom vitamina A javit će se noćno sljepilo. Ne treba zaboraviti niti pozitivne interakcije između komponenti različite hrane, primjerice željezo iz junećeg odreska bolje će se apsorbirati uz vitamin C iz mandarina, likopen iz rajčice će se bolje apsorbirati uz bučino ulje, a ukoliko ste se sunčali 15 ili više minuta te nakon toga konzumirali mlijeko ili mliječni proizvod bolje ćete apsorbirati kalcij iz mlijeka zbog sintetiziranog vitamina D.

UMJERENOST

Ovaj pojam se odnosi na unos energije, masti, dodanog šećera, soli i alkohola. Pođimo od energije i pogledajmo na ekstremnom, ali teorijski mogućem primjeru što zapravo znači umjerenost. Pojedinac koji ne želi povećati svoju tjelesnu masu, a jede mnogo voća, povrća, cjelovitih žitarica, orašastih plodova... ako i s tom nutritivno bogatijom i cjelovitijom hranom unosi više kalorija nego što ih potroši njegova kilaža će se povećati. Ipak slučaj će neželjenog povećanja tjelesne mase biti znatno izgledniji kod osoba koje jedu više „junk fooda“ i rafiniranih proizvoda jer je takva hrana energetski gušća i lakše se ostvaruje veliki kalorijski unos. U prijevodu, kada bismo usporedili 100 g čipsa od paprike i 100 g jabuke, prva opcija sadrži 500-ak kcal više. 

RAVNOTEŽA

Niti jedna namirnica nije zabranjena! Čovjek u svojoj prehrani može uključiti apsolutno sve namirnice, međutim, ono što stvara razliku između pravilne i nepravilne jesu učestalost i količina konzumacije pojedinih namirnica. Hajdemo opet na neki primjer kako bi to bolje dočarali. Osoba je pojela za doručak dvije čokoladne krafne, ali je za ručak pojela ribu s „gradela“ i kuhani krumpir s blitvom i maslinovim uljem te popila narančadu, dok je za večeru pojela komad purećih prsa, integralnu rižu, zelenu salatu te bananu. Kada bi zbrojili i analizirali sva tri obroka, ukupno je njezina prehrana uravnotežena i pravilna.

Članak napisali: 

Nutrivision, stručni tim mag. nutricionizma

Nikola Talan i Roko Marović

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel