ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana Rubrika: Ti pitaš, nutricionisti odgovaraju!
Rubrika: Ti pitaš, nutricionisti odgovaraju!

Otvorili smo novu rubriku za vas: Ti pitaš, nutricionisti odgovaraju! Na najčešća pitanja koja primimo od vas, naših korisnika vezano za prehranu, odgovorit će stručne osobe odnosno nutricionisti. Pitanja nam možete postaviti putem maila ili naših društvenih mreža (Instagram i Facebook), a odgovore ćemo objaviti ovdje na našoj web stranici. Neka pitanja i odgovore na njih možete pročitati u nastavku. Možda pronađete odgovor na vaše pitanje među njima! 

Rubrika: Ti pitaš, nutricionisti odgovaraju!
Datum objave: 06.05.2019

1. Zabranjene „zdrave“ namirnice u definiciji?

Definicija je razgovorni termin koji se upotrebljava za proces unutar kojeg se nalazimo u tzv. kalorijskom deficitu jer unosimo manje kalorija, nego što ih trošimo u svrhu gubitka tjelesne mase, poželjno one masne. Ne da ne postoje zabranjene „zdrave“ namirnice tijekom perioda kalorijskog deficita, već uopće ne postoje zabranjene namirnice, naime dopuštene su sve namirnice koje će osigurati dovoljan unos svih hranjivih tvari uz ostvarivanje željenog deficita te da omogućavaju dugoročno održivu prehranu.

Ipak treba istaknuti kako bi većina kalorijskog unosa trebala dolaziti iz nutritivno bogatih namirnica, tzv. cjelovitih namirnica, osobito onih bogatih vlaknima poput voća, povrća, orašastih plodova te cjelovitih žitarica. Naravno ne treba zaboraviti niti važnost povećanog unosa proteina tijekom perioda redukcijske dijete.

2. Savjeti za vegetarijansku dijetu s većim udjelom proteina i kalorijskim deficitom?

Savjet je upravo spomenut i u pitanju, naime tijekom perioda kalorijskih deficita, preporučuje se povećati unos proteina što u svrhu očuvanja mišićne mase što u svrhu povećanja sitosti. Također bismo savjetovali povećani unos voća i povrća jer su to namirnice visoke nutritivne, a niske energetske gustoće te zahvaljujući vlaknima povećavaju osjećaj sitosti. Što se tiče ugljikohidrata dobro bi bilo obratiti pozornost da većina njih dolazi iz cjelovitih namirnica, s uvrštavanjem integralnih žitarica poput smeđe riže, bulgura, amaranta, kvinoje, heljde i kus kusa sigurno nećete pogriješiti.

Amarant je jedinstvena žitarica, jer je njeno nutritivno bogatstvo smješteno u unutrašnjosti zrna, a ne kao u ostalih žitarica, u ljusci.

Rubrika Ti pitaš, nutricionisti odgovaraju!

Amarant - Organski 1000g Nutrigold

3. Može li pretjerana konzumacija mlijeka dovesti do intolerancije?

Za sada znanstvena istraživanja nisu pokazala kauzaciju između te dvije varijable. Kakogod činjenica je kako s porastom naše kronološke dobi raste rizik od smanjenja sinteze i aktivnosti laktaze, enzima zaslužnog za razgradnju laktoze na glukozu i galaktozu pa posljedično što smo stariji veće su šanse za razvijanje intolerancije na laktozu u nekoj mjeri.

4. Savjeti za intermittent fasting? 

Odabrati vremenski protokol za konzumaciju hrane koji Vama odgovara. Za početak možda probati s varijantom od 16h bez konzumacije te 8h konzumacije hrane pa s vremenom povećavati period posta ukoliko ovakav protokol ne bude rezultirao željenim deficitom. Isto tako obratiti pozornost da prvi obrok bude u blizini vremena treninga te generalno većinu kalorija unijeti iz cjelovite hrane kako biste uspjeli unijeti sve potrebne nutrijente. Tijekom dana konzumacija obične kave ili mineralne vode može pomoći u supresiji apetita.

Na vaša pitanja odgovorili su: 

Nutrivision, stručni tim mag. nutricionizma

Nikola Talan i Roko Marović

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel