ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana Rubrika: Ti pitaš, nutricionisti odgovaraju!
Rubrika: Ti pitaš, nutricionisti odgovaraju!

Otvorili smo novu rubriku za vas: Ti pitaš, nutricionisti odgovaraju! Na najčešća pitanja koja primimo od vas, naših korisnika vezano za prehranu, odgovorit će stručne osobe odnosno nutricionisti. Pitanja nam možete postaviti putem maila ili naših društvenih mreža (Instagram i Facebook), a odgovore ćemo objaviti ovdje na našoj web stranici. Prvih nekoliko pitanja i odgovore na njih možete pročitati u nastavku. Možda pronađete odgovor na vaše pitanje među njima! 

Ti pitaš, nutricionisti odgovaraju! Odgovorili smo na najčešća pitanja vezana za prehranu.
Datum objave: 05.03.2019

1. “Molim Vaš savjet, što bih mogla koristiti kao zamjenu za jedan obrok?"

Mnogo ljudi već zna kako bi jedan „zdravi“, balansirani obrok trebao otprilike izgledati, međutim pravo pitanje koje imaju je kako da konstantno jedu pravilno u kontekstu stvarnog života kada se razne druge (neplanirane) obaveze mogu naći na putu. U tom smislu htjeli bi naglasiti važnost unaprijed isplaniranih i pripremljenih obroka koji su spremni za vrijeme kada su potrebni. 
Osobno ne volimo pojam „zamjena za obrok“  jer i takva „zamjena“ je konkretni obrok koji doprinosi ukupnom dnevnom energetskom unosu, a sama konotacija „zamjene“ bi ljude mogla navesti na krivo shvaćanje važnosti jednoga obroka. U ovim odgovorima često ćemo se dotaknuti jedne važne činjenice, a to je da trebamo gledati na prehranu u cijelosti, a ne se fokusirati na jedan obrok.
Zbog toga ne postoji nešto što bi univerzalno i uvijek moglo zamijeniti neki određeni obrok, već to ponajprije ovisi o potrebama i ciljevima konkretne osobe, posljedično, o tome kako bi njihova prehrana u cijelosti trebala izgledati te o kojem obroku se radi.

Primjeri jednostavnih i brzih obroka koji mogu poslužiti kao svojevrsna „zamjena“:

2.    “Zanima me imate li neki preparat, naravno zdravi, koji bi mi pomogao kod dobivanja na tjelesnoj težini?"

Isto kao i kod prethodnog pitanja, jedan preparat nikako sam nije dovoljan za ostvarivanje bilo kojeg cilja pa tako ni kod dobivanja na tjelesnoj masi. Ono što će pomoći je općenita prehrana koja mora biti posložena tako da određenu individuu stavlja u kalorijski suficit, tj. osigurava veći energetski unos nego li je njena potrošnja. U tom kontekstu mogu pomoći preparati koji su izrazito energetski gusti (veliki broj kalorija po jedinici mase (gramu)). Od takvih preparata najčešći su određeni GAINERI, dostupno na linku. Međutim, takvi preparati moraju biti samo nadogradnja na posloženu prehranu te kao takvi, sami po sebi, nisu nužni, ali mogu biti od određenih koristi, posebice kod ljudi koji jednostavno nemaju dovoljan apetit.

Ti pitaš, nutricionisti odgovaraju! Odgovorili smo na najčešća pitanja vezana za prehranu.

3. “Pozdrav, zanima me koji proteini su bez glutena?"

Gluten je protein koji se prirodno nalazi u pšenici, ječmu, raži i zobi, tako da je iz toga jasno da svi ostali popularni proteinski prahovi (whey, kazein, goveđi, konoplja, grašak, riža, bundeva, kikiriki, itd.) u svom sastavu prirodno ne sadrže gluten. Međutim, nisu svi takvi proteini zapravo Gluten-free, postoji mogućnost da je došlo do kontaminacije glutenom prilikom procesa njihove proizvodnje. Zbog toga je naš savjet da svakako prije kupnje određenog proteina provjerite listu sastojaka te se uvjerite kako se određeni proizvođač nije ogradio izjavom da je moguće kako se u pakiranju nalaze tragovi glutena. Uz to moguće je da određene verzije proteina sadrže dodani glutamin (aminokiselina) dobiven iz pšenice (provjeriti deklaraciju i listu sastojaka). Takve proizvode (u pravilu) ne bi smjeli  konzumirati ako imate dijagnosticiranu celijakiju. 

Proteini bez glutena koje možete pronaći u našoj ponudi: 

4. “Da li brezin šećer mogu koristiti osobe s inzulinskom rezistencijom i oni čiji je šećer niži?”

Šećer od breze je zapravo ksilitol (xylitol). Zajedno s sorbitolom, manitolom i maltitolom spada u šećerne alkohole i poliole. Prirodno se, u malim količinama, nalaze u voću.
Ksilitol izgleda i ima okus kao šećer, međutim sadrži manje kalorija (2,4 kcal/g) te ne podiže razinu šećera u krvi. Dijabetes zahtjeva snižavanje razine šećera u krvi, posebice kod osoba kojima je razina glukoze u krvi iznad dopuštene granice. Brezin šećer je upravo iz tog razloga odlična opcija jer ima niski glikemijski indeks (7 u odnosu na obični šećer – 60-70) i dvostruko manje kalorija od uobičajenog šećera. Isto tako ima zanemarivi utjecaj na razinu šećera u krvi te inzulin, što ga čini dobrom opcijom za osobe oboljele od dijabetesa tipa 2.

Drugi dio pitanja, pretpostavljam, se odnosi na ljude koji imaju problema sa stanjima hipoglikemije (snižene razine šećera u krvi). Kod hipoglikemije se ksilitol nikako ne preporučuje upravo zbog činjenice da ne podiže šećer u krvi te nikako u toj situaciji ne može zamijeniti uobičajeni šećer (saharozu) ili glukozu.
Obično se dobro tolerira, međutim neke osobe mogu imati određenih probavnih smetnji nakon njegova konzumiranja poput nadutosti, proljeva, ali i zatvora. Međutim, naše tijelo se dobro prilagodi pa takvi simptomi uobičajeno vrlo brzo nestaju. Savjet je da se počinje s niskom dozom te, ako postoji potrebe, njegova doza diže polagano i postepeno. Kontraindikacija upotrebe ksilitola je ako imate sindrom iritabilnog crijeva.

Ti pitaš, nutricionisti odgovaraju! Odgovorili smo na najčešća pitanja vezana za prehranu.

5. Vezano za ERITRIT - “Može li mi netko objasniti ako piše da u 100 g ima 100 g ugljikohidrata, kako može na istih tih 100 g imat 0 kcal?”

Eritrit također spada u skupinu šećernih alkohola (poliola). Ponešto je drugačiji od ostalih poliola: sadrži puno manje kalorija, proizvodi se fermentacijom glukoze te se u puno većoj mjeri apsorbira u našim crijevima, kruži neko vrijeme našim tijelom te se nepromijenjen putem urina izlučuje iz našega tijela. Upravo to je to razlog zašto ima toliko manje kalorija nego uobičajeni šećer (eritrit ipak sadrži nešto kalorija, točnije 0,24 kcal/g, što je puno manje od uobičajenih 4 kcal/g za „obični“ šećer), naše tijelo ga ne može metabolizirati i iskoristiti kao izvor energije te se nepromijenjen izlučuje iz tijela. Jednako kao i za ksilitol, može izazvati određene probavne tegobe te se preporučuje da se njegovo uvođenje u prehranu provede polagano i postepeno, započeti s malim dozama te ih podizati kroz duži vremenski period kako bi se organizam priviknuo na njegovu prisutnost.

Ti pitaš, nutricionisti odgovaraju! Odgovorili smo na najčešća pitanja vezana za prehranu.

Na vaša pitanja odgovorili su: 

Nutrivision, stručni tim mag. nutricionizma

Nikola Talan i Roko Marović

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Sendgrid

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel