ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana Trebamo li koristiti biljne izvore proteina? Procijenite sami!

Trebamo li koristiti biljne izvore proteina? Procijenite sami!

Proteini, odnosno bjelančevine, uključeni su u gotovo sve biokemijske procese stanica, u izgradnju i obnovu mišićnog tkiva, rast kose i noktiju, regeneraciju kože te u prijenos hranjivih tvari i kisika. Taj opsežan i zahtjevan posao obavlja barem 10 tisuća proteina koji su građeni od aminokiselina. A zašto uključiti biljne izvore proteine u prehranu? Donosimo u nastavku!

Zdjelice raznolikim povrćem pripremljene za jelo.
Datum objave: 27.11.2019

Trebamo li koristiti biljne izvore proteina?

Prije se savjetovalo da na dnevnoj bazi jedemo izvore esencijalnih aminokiselina u određenim kombinacijama kako bismo dobili sve potrebne aminokiseline, ali se posljednjih godina znanstvenici oko te teze razilaze. Jer, iako neka hrana poput mesa, ribe i mliječnih proizvoda sadrži sve aminokiseline, ona ne mora nužno biti svačiji prehrambeni odabir i svima odgovarati.

Možda vas zanima: Sve što trebate znati o proteinu sirutke tzv. whey proteinu

Ako raznolikom prehranom unosimo u organizam preporučenu dnevnu količinu kalorija, gotovo je nemoguće ne pojesti dovoljnu količinu proteina kojima ćemo tijelo opskrbiti potrebnim aminokiselinama.

Zašto uključiti biljne izvore proteine u prehranu?

Svi organizmi - bakterije, biljke i životinje sadrže proteine. Proteini osim strukturalne funkcije (mišići) imaju i bezbroj funkcija od vitalne važnosti svim organizmima (enzimi, antitijela, ribosomi...). Jedina razlika između proteina u različitim vrstama je omjer pojedinih aminokiselina u lancu kojeg tvore.

Znanstveno je utvrđeno kako biljna prehrana sadrži sve esencijalne aminokiseline, no ponekad u nešto manjem omjeru u usporedbi sa životinjskim proteinom zbog čega je smatrana "nekompletnom". 

Možda te zanima: Biljni proteini - razlike u odnosu na životinjske, i njihove prednosti

Popis kvalitetnih izvora biljni proteina!

Bogat i kvalitetan sadržaj bjelančevina priskrbit će nam namirnice životinjskog podrijetla (mlijeko i mliječni proizvodi, jaja, riba i meso), a osim njih imamo biljne izvore koji uključuju mahunarke, orašaste plodove i sjemenke, navode nutricionisti, dodajući da, iako hrana biljnog podrijetla u pravilu ne sadrži sve esencijalne aminokiseline, to ne znači kako nije vrijedan izvor aminokiselina, pogotovo za osobe koje izbjegavaju ili uopće ne konzumiraju namirnice životinjskog podrijetla.

Neki od biljnih izvora proteina...

Soja i proizvodi od soje

Soja je jedina mahunarka koja sadrži sve esencijalne aminokiseline koje su potrebne ljudskom organizmu. Upravo zbog toga se soja koristi kao zamjenski proizvod za meso odnosno kao vegetarijansko meso. Tofu se također pravi od soje.

Bućine sjemenke

Šalica bućinih sjemenki ima 12g proteina i potpuni aminokiselinski profil. Bogate su cinkom, magnezijem i željezom, a njihovim tostiranjem čak pospješujemo njihova svojstva. Obiluju zdravim mastima no i visokom kalorijskom vrijednošću zbog čega ne treba pretjerivati s količinama. Dostupno na linku.

Trebamo li koristiti biljne izvore proteina Procijenite sami klikom na link!

Sjemenke konoplje

Iako dugo ignorirane u prehrani zbog botaničke povezanosti s kanabisom, sjemenke konoplje neizostavan su dodatak raznim shakeovima. Serviranjem od 30g ovih sjemenki tijelu će te priskrbiti 9 grama proteina, odnosno sve esencijalne aminokiseline u dobrim omjerima. Osim toga dobrog su omjera omega 3- i omega 6 masnih kiselina (3:1). Kod nas u ponudi potražite konopljine sjemenke i konopljino ulje.

Chia sjemenke

Chia sjemenke su pseudožitarica bez glutena, koja sadrži bogatstvo hranjivih tvari i sve esencijalne (potrebne) proteine. Chia sjemenke su bogat izvor Omega-3 kiselina, vlakana, kalcija, fosfora i mangana.

One sadrže čak:

  • osam puta više omege-3 od lososa
  • šest puta više kalcija od mlijeka
  • triput više željeza od špinata
  • petnaest puta više magnezija od brokule

Biljne proteine možeš pronaći i u obliku praha, a trenutno na akciji su sljedeći:

Od ostalih biljnih proteina u prahu iz ponude, kao preporuka su mješavine više biljnih izvora proteina kao što su to: 

Možda te zanima: Proteini: kako odrediti ukupni unos proteina i koliko zapravo trebamo?

Prati akcije na proteine tako da se prijaviš na naš newsletter, a uz akcije dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte