ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana Vitamin B i kako utječe na naš organizam (u svim svojim oblicima)!

Vitamin B i kako utječe na naš organizam (u svim svojim oblicima)!

Ovog puta pristupit ćemo temi esencijalnog vitamina, vitamin B skupine i saznati s čime zapravo imamo posla. Ako nemate ili imate prilično slabu predodžbu o ovom hranjivom sastojku, u nastavku ćete sigurno susresti puno zanimljivih podataka, posebno vezanih za naše zdravlje i prehranu. Pozivamo te na čitanje!

Zdrava žena skače od sreće.
Datum objave: 29.12.2019

Vitamin B - neke informacije za početak!

Kao što je sigurno dobro poznato, vitamini su važni za pravilno funkcioniranje našeg tijela. Naravno da ih nalazimo u hrani i dodacima prehrani, ponekad ih možemo naći i na nestandardni način, primjerice u slučaju vitamina D i UV zraka. Što se tiče vitamina B, treba napomenuti da to nije pojedinačni element, već skupina u kojoj pojedine komponente na određeni način utječu na naše tijelo. Ispod je popis vitamina skupine B:

  • tiamin (B1)
  • riboflavin
  • niacin
  • pantotenska kiselina
  • biotin
  • vitamin B6 (piridoksin)
  • folatna / folna kiselina
  • vitamin B12 (cijanokobalamin)

Svaki od njih manje ili više utječe na to kako naše tijelo djeluje tijekom dana. Također ćemo primijetiti da pronalaženje istih u prehrani ponekad može biti pomalo teško.

Vitamin B - kako utječe na nas i gdje ga možemo pronaći?

Ispod su pojedinačni učinci vitamina skupine B:

  1. Tiamin - njegova najvažnija uloga je pretvoriti glukozu u energiju. Uz to, utječe i na rad živaca. U slučaju naše prehrane, tiamin se može naći u mahunarkama ili sjemenkama. Uz to, često se nekim vrstama brašna dodaje i tiamin. Vrijedi napomenuti da postoji prilično mala vjerojatnost za nedostatak ovog hranjivog sastojka u slučaju naše standardne prehrane. Problemi se uglavnom javljaju kod ljudi koji konzumiraju previše alkohola.
  2. Riboflavin - u ovom slučaju posebno govorimo o proizvodnji energije. Uz to, poznat je po svojim zdravstvenim učincima na našu kožu. Riboflavin se može naći posebno u mlijeku i različitim mliječnim proizvodima poput jogurta i sira. Za opciju biljaka govorimo uglavnom o zelenom lisnatom povrću. I ovdje je pitanje nedostatka prilično rijetko i teško se pojavljuje kod osoba s raznolikom prehranom.
  3. Niacin - važan za pretvaranje ugljikohidrata i masti u energiju. Uz to, pozitivno djeluje i na zdravlje naše kože. Naći ćemo ga u raznim proizvodima koji sadrže razumne količine proteina poput mesa, orašastih plodova, ribe, mlijeka i puno, puno druge hrane.
  4. Pantotenska kiselina - potrebna nam je za metabolizaciju proteina i ugljikohidrata. Uz to, podržava proizvodnju crvenih krvnih zrnaca. U našoj prehrani pronaći ćemo mnoga rješenja kako dobiti ovaj vitamin. Ovdje imamo primjer: razne vrste mahunarki ili jaja.
  5. Vitamin B6 - još jedan koristan za metabolizam proteina i ugljikohidrata, plus naravno podrška proizvodnji crvenih krvnih zrnaca. Ovdje opet možemo razgovarati i o mahunarkama ili raznim životinjskim proizvodima.
  6. Biotin - kod njega vidimo mnoge važne učinke poput aktivnosti za energetski metabolizam, sintezu masti ili glikogena.
  7. Folna kiselina - potrebna nam je za proizvodnju crvenih krvnih zrnaca i sintezu DNK. U ovom slučaju, svakako je vrijedno dodati više povrća raznih vrsta u našu prehranu, jer je bogato folnom kiselinom.
  8. Vitamin B12 - posebno utječe na naš um i stvaranje mijelina, koji okružuje naše živčane stanice. Nalazimo ga uglavnom u proizvodima životinjskog podrijetla, što znači da vegani mogu imati manjak ovog vitamina - u ovom slučaju vrijedi razmišljati o dodacima prehrani.

U slučaju vitamina B skupine, pronaći ćemo mnoge važne učinke na naše tijelo. Srećom, u većini slučajeva vrlo je lako osigurati odgovarajuće količine tih hranjivih sastojaka kroz svoju prehranu.

Sažetak

B vitamini su vrlo važni za pravilno funkcioniranje našeg tijela. Vrijedno je dobro razmisliti o tome što jedemo tijekom dana i trebamo li dodavati nešto prikladno u našu prehranu!

U ponudi možete pronaći B-Kompleks iz KFD-a koji sadrži dnevnu dozu od 10 vitamina iz skupine B!

Izvori:

https://www.betterhealth.vic.gov.au/health/healthyliving/vitamin-b

https://medlineplus.gov/bvitamins.html

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte