ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana Masti - vrste masti koje svakodnevno susrećemo i trebamo li ih jesti?

Masti - vrste masti koje svakodnevno susrećemo i trebamo li ih jesti?

Danas je vrlo lako zaboraviti što jedemo. Često je lakše kupiti spremno jelo nego se zamarati satima u kuhinji. Učinak može u konačnici biti takav da nismo posve sigurni je li ono što jedemo zapravo zdravo. U ovom tekstu želimo pokazati što su masti, kakvu ulogu imaju u našem tijelu i na koje vrste ih dijelimo.

Maslinovo ulje, orasi, bademi, avokado, kesteni, omega 3 u kapsulama i losos posloženi na stolu.
Datum objave: 18.11.2019

Što su masti?

Počnimo od početka. Treba imati na umu da su masnoće potrebne za pravilno funkcioniranje našeg tijela, tik do ugljikohidrata i proteina. Oni nam daju energiju i pomažu u apsorpciji vitamina. Osim toga, ako jedemo obroke bogate masnoćama, osjećamo se puno više sitima nego kod obroka bez masnoća. Naravno, ako jedemo veliku količinu jela u kojima nailazimo na puno masnoća, obično moramo računati na činjenicu da ćemo se udebljati. Međutim, to ne znači automatski da trebamo odustati od tih hranjivih tvari. U našem svakodnevnom životu možemo susresti različite vrste masnoća koje mogu utjecati na naše tijelo bolje ili gore. Počnimo s prikazom zasićenih i nezasićenih masnoća.

Zasićene i nezasićene masti

Zasićene masnoće uglavnom se nalaze u mesnim i mliječnim proizvodima, smatra se da nisu vrlo zdrave masnoće, što se mora uzeti u obzir. To je uglavnom zbog činjenice da povećavaju količinu lošeg kolesterola u tijelu i mogu dovesti do bolesti srca kada je prehrana neadekvatna. Naravno, sve je za ljude i trebate biti svjesni onoga što jedete.

Možda te zanima i: Prava istina o „dobrom“ i "lošem" kolesterolu

Zasićene masnoće mogu se naći u proizvodima kao što su:

  • mlijeko - maslac, sir, mlijeko s velikom količinom masti ili kreme,
  • meso - govedina, svinjetina, janjetina, perad i prerađeno meso poput salame (Naravno, to ne znači da treba odustati od mesa.),
  • neke biljke - palmino ulje, kokos (krema, mlijeko) i margarin.

Osim toga, možemo se susresti sa zasićenim masnoćama u mnogim proizvodima kao što su čips, brza hrana za van, kolači itd. U slučaju ove vrste masti dobro je na ambalaži provjeriti s čime se točno bavimo i pokušati odabrati proizvode koji nisu previše masni po prirodi.

Zatim su tu nezasićene masnoće koje se smatraju osnovom svake zdrave prehrane. Prema istraživanjima, one su predstavljene kao masnoće koje smanjuju količinu lošeg kolesterola i smanjuju rizik od bolesti srca.

Poznajemo dvije vrste ovih hranjivih tvari:

  • polinezasićene,
  • mononezasićene.

Prve od njih su Omega-3 masti, koje se mogu naći u ribama, osobito uljima, i Omega-6, koje se nalaze u nekim uljima kao što je ulje šafranike i soje. Osim toga, nalazimo ih u nekim orašastim plodovima. Mononezasićene se pak javljaju u maslinovom ulju, ulju od uljane repice i orašastim plodovima poput badema indijskog oraščića.

Pročitaj više: Unosite li dovoljno zdravih masti?

Unatoč činjenici da zasićene masnoće nemaju dobru reputaciju, one su doista važan dio naše prehrane. Smanjenje količine konzumiranih proizvoda sa zasićenim mastima vrlo je važno za zdravlje našeg srca i održavanje odgovarajuće razine kolesterola u našem tijelu.

Posljednji tip koji želimo predstaviti je trans masti.

Trans masti

Posljednji tip su trans masnoće, rijetke u prirodi. Uglavnom se proizvode u želucima krava i ovaca. Zbog toga se nalaze u malim količinama u proizvodima kao što su mlijeko, sir, govedina i janjetina. Međutim, mnogo ove vrste masti se proizvodi u tvornici. Pa ih pronalazimo u slasticama poput kolača, pecivima i još mnogo toga. Na ovu vrstu masnoće treba obratiti najviše pozornosti jer se smatraju najštetnijima za naše zdravlje. U takvim slučajevima najbolje je izbjegavati gotove proizvode i bolje je peći i kuhati na nezasićenim mastima.

Što ćemo zaključiti?

U konačnici, vrijedi biti svjestan da nema smisla u potpunosti odustati od masti jer one pružaju puno pozitivnih stvari za naše tijelo. Dobro je izbjegavati zasićene masti u velikim količinama i tražiti alternative kao što je riba.

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte