ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prehrana Zašto ne gubimo kilograme? 10 svakodnevnih grešaka koje usporavaju mršavljenje!

Zašto ne gubimo kilograme? 10 svakodnevnih grešaka koje usporavaju mršavljenje!

Nova godina, mjesec, tjedan... mršavljenje je jedan od stalnih fenomena, a ispunjenje te obveze nekome se može činiti nemogućim zadatkom. Pritom se ljudi često susreću s istim ili barem sličnim problemima, i nije važno radi li se o dovoljnom režimu pijenja ili pretjeranom stresu. Današnji članak predstavit će vam 10 svakodnevnih grešaka koje mogu usporiti napredak kakav želite. Pa...zašto ne gubimo kilograme?

Zašto ne gubimo kilograme? 10 svakodnevnih grešaka koje usporavaju mršavljenje!
Datum objave: 27.03.2022
  • Gubitak kilograma i dolazak u formu jedna je od dugogodišnjih želja i odluka mnogih pojedinaca, no tek nekoliko posto njih uspije prebroditi prvih 6 mjeseci, a još manje ljudi zadrži željenu težinu. 
  • Mnoge studije mršavljenja potvrđuju da je većina izgubljene težine (80%) vraćena u roku od dvije do pet godina.
  • Gubitak težine možemo olakšati s nekoliko učinkovitih koraka koji mogu pomoći ne samo fizičkom nego i psihičkom zdravlju.

1. Nedovoljno sna

Iako se san možda ne čini ključnim za mršavljenje, istina je upravo suprotno. I psihičko i fizičko stanje i regeneracija ovise o našoj rutini spavanja. Osim toga, tijekom manjka sna značajno se mijenja razina hormona koji izazivaju glad i sitost. Tako se može dogoditi da ćete nakon neprospavane noći sutradan osjećati mnogo više glad. Preporučeno dnevno vrijeme spavanja za odrasle je 7-9 sati.

2. Skriveni šećeri

Sigurno znate da pretjerana konzumacija šećera nije ni na koji način korisna za naše tijelo. Maksimalno se preporučuje unijeti 50 g dnevno. Takav unos danas može biti pravi izazov, jer se dodani šećeri nalaze u većini prerađenih namirnica. Pa kako ćemo to postići? Kupujte i kuhajte sa što više hrane koja se što manje obrađuje. U drugim slučajevima provjerite naljepnice i uvijek provjerite količinu nutritivnih vrijednosti. Dobru dozu šećera možete pronaći čak i tamo gdje je na prvi pogled ne biste očekivali.

3. Nedostatak proteina

Proteini, ili jedan od glavnih makronutrijenata, trebali bi biti dio svakog obroka. Istodobno, oni su ti koji nas mogu dobro zasititi i, osim toga, imaju najveći toplinski učinak od svih hranjivih tvari. Stoga pokušajte uključiti izvor proteina svaki put kada jedete: meso, mliječne proizvode, mahunarke i još mnogo toga.

Možda vas zanima i: 6 ukusnih izvora proteina. Znate li ih sve?

4. Tekuće kalorije

Unos tekućine je vrlo važan čimbenik za zdrav način života i mršavljenje. Osnova bi trebala biti samo čista voda ili nezaslađeni čaj. Zaslađene limunade, kava s tonom šećera, zaslađene mineralne ili čak alkohol (na dnevnoj bazi) mogu biti velika prepreka između vas i te figure iz snova. Većina njih sadrži veliku količinu šećera i kalorija, što vas neće zasititi i nisu toliko prikladne ne samo za vašu težinu, već i za vaše zdravlje općenito.

Možda će vas zanimati i: Alkohol i fitness: Kako alkohol utječe na gubitak težine i rast mišića?

5. Nedovoljan unos tekućine

Kao što smo već spomenuli, unos tekućine ne treba podcjenjivati, osim iznimne važnosti kod zdravog načina života, pomaže elastičnosti kože, sportskim performansama, ali i mršavljenju. Iako je osnova negativna kalorijska ravnoteža, dovoljnim unosom tekućine vrlo lako možete utjecati na osjećaj gladi!

Zašto ne gubimo kilograme? 10 svakodnevnih grešaka koje usporavaju mršavljenje!

Možda će vas zanimati i: Pravilna hidratacija prije, tijekom i nakon treninga!

6. Manjak prirodnog kretanja

Vježbate redovito, ali ništa se ne događa? Jedna od čestih pogrešaka je da osim nekoliko treninga tjedno eliminiramo prirodno kretanje, poput hodanja. Nekoliko sati u teretani možda neće biti tako učinkovito kao odlazak u šetnju, samo trebate ranije ustati iz kreveta ("samo")!

7. Izgladnjivanje

Drugi važan čimbenik, čak i kod mršavljenja, je dovoljan kalorijski unos zajedno s raznolikom i cjelovitom prehranom. U suprotnom, naše tijelo ulazi u takozvani modus gladovanja, u kojem usporava naš metabolizam i ne samo to. Pritom ćemo se osjećati umornije, bez raspoloženja, a najvjerojatnije ćemo češće osjećati glad. Dugotrajnim gladovanjem možemo čak uzrokovati niz zdravstvenih problema.

Možda će vas zanimati i: Kako se riješiti viška kilograma? Mi imamo formulu!

8. Pretjerani stres

Iako se na prvi pogled možda ne čini tako, psihičko blagostanje vrlo lako može utjecati na našu fizičku stranu. Pretjerani stres i mentalno naprezanje tjeraju naše tijelo da proizvodi više kortizola, "hormona stresa" koji ne utječe samo na razinu šećera u krvi, već može pridonijeti i većem skladištenju masti!

Kako se boriti sa stresom? Psiha i tijelo su u interakciji, stoga preporučujemo raznoliku, cjelovitu prehranu uz dovoljan unos tekućine i spavanja. Od vrste treninga, preporučujemo jogu u ovom slučaju.

9. Ponavljanje istog treninga neprekidno

Naše tijelo je, ne samo u terminima fitnessa, pametno prilagođen "stroj" koji se vrlo lako može naviknuti na jednu te istu vježbu. To može zaustaviti ne samo naše mršavljenje, već i oblikovanje i rast mišićne mase. Mijenjajući rutinu treninga, različite vrste vježbi ili intenzitete i dužine, vrlo lako možemo izbjeći ovu malu prepreku.

10. Brzi gubitak motivacije

Nažalost, motivacija je rijetka roba i vrlo često nam se može dogoditi manjak iste, pogotovo ako ne vidimo rezultate koje bismo željeli. Međutim, gubitak težine ili oblikovanje tijela je dugotrajan proces u kojem uspjesi dolaze postupno. Naravno, ako nakon nekoliko tjedana izgubite apetit, motivaciju i treba vam do idućeg ponedjeljka da je pronađete, ne čudi što vaše mršavljenje stagnira.

Stoga bolje pokušajte postaviti "manje" ciljeve koje ste u mogućnosti ispunjavati na dnevnoj bazi. Umjesto velikih očiju, metoda korak po korak je sporija, ali pouzdanija, održivija i ugodnija za stvarno zdrav način života.

Što zaključiti?

Iako svi žele da gubitak težine bude lak i brz, to nije slučaj. Strpljenje i vjera u proces, koji uglavnom uključuje kvalitetnu, uravnoteženu prehranu u kombinaciji s dovoljnom količinom tekućine (uključujući vodu ili nezaslađene čajeve), spavanjem i treningom, zaista se isplati. Često je to i opća promjena navika – prisiljavanje mjesec dana na nešto neugodno, a zatim povratak na staru rutinu definitivno nije način na koji se održava dostignuta težina.

Ako imate problem s više od ovih točaka, budite uporniji i mijenjajte svoje navike postupno – to će spriječiti gubitak motivacije i omogućiti vam održiviji put do cilja željenog karaktera.

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel