ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Prvi put ste u teretani? Evo par savjeta!

Prvi put ste u teretani? Evo par savjeta!

Vjerojatno je svatko doživio svoj „prvi put“ jednom u životu. To se odnosi i na teretanu. Treba dodati da prvom odlasku u teretanu ponekad prethode brojni strahovi od nepoznatog okruženja. Ima onih koje su strahovi držali nekoliko godina prije nego što su se konačno odlučili jednog dana otići u teretanu. Ako ste ikada bili u teretani, vjerojatno ćete se složiti da to definitivno nije strašno. Na kraju, to je prilično ugodno okruženje, koje ima svojstvo da vas privlači da što češće odlazite na trening. Više donosimo u nastavku.

Prvi put ste u teretani Evo par savjeta...
Datum objave: 10.10.2021

Strašne zamisli da je teretana mjesto gdje vas svi gledaju

Mnogi ljudi imaju zabrinutost prije nego što prvi put uđu u teretanu. Najčešći uzroci obično su jedan od sljedećih razloga:

  • "Svi će vidjeti znam li pravilno trenirati."
  • "Dečki će me gledati."
  • "Smrdi po znoju u teretani."

Ako je bilo koji od gore navedenih razloga prepreka, onda imamo samo dobre vijesti za vas. Dakle, prije svega, osim ako ne izvodite neke lude head-up vježbe, većina vas posjetitelja teretane vjerojatno neće ni primijetiti. Drugo, ako u teretanu ne dolazite uglavnom u donjem rublju, nitko vas neće gledati. Ako se tako postavite, vjerojatno će vam odlazak u teretanu biti lakši.

Što se tiče mikroklime u teretani, tu vam ne možemo ništa obećati. Međutim, ako prvi put odaberete veći fitnes centar, nećete osjetiti neugodan miris 99%.

Vodič za teretanu: kako funkcionira sam trening?

Zapravo nema ništa komplicirano u odlasku u teretanu. Međutim, ako želite proći proceduru u glavi po prvi put, mi ćemo to proći s vama.

1. Sve počinje na recepciji fitness centra

U većini slučajeva to je samo nekoliko koraka od ulaznih vrata, pa ih nećete morati tražiti na neki kompliciran način. Ako ste prvi put u teretani, vjerojatno će vas zanimati jednokratni posjet. Nakon toga, sasvim je dobro pitati se za svlačionice - barem u slučaju kada njihov položaj nije potpuno očit. Tamo ćete se presvući u sportsku odjeću i možete se baciti na sami trening.

2. U teretani možete raditi što želite i koliko dugo želite

Odmah nakon ulaska bačeni ste u svijet teretane - možete vježbati bilo što, međutim i neograničeno vrijeme. Ovo je na kraju najteži dio, jer kad možeš sve, na kraju zapravo ne znaš što želiš. Stoga je dobro imati barem neki osnovni plan prije samog ulaska. Na kraju ovog članka pokazat ćemo vam najjednostavniji trening za početnike, pretpostavimo da za sada imate takav plan.

Što se tiče samog treninga, dobro je kad idete s nekim iskusnim po prvi put i isprobate pojedine vježbe pod nadzorom. Još je bolji izbor uzeti za prvi trening osobnog trenera koji će vas upoznati sa životom u teretani. Ako želite sami vježbati, to je također opcija. Međutim, unaprijed razmislite o pojedinim vježbama i također saznajte koja je ispravna tehnika za njihovo izvođenje.

Osnove bontona u teretani

Svaka teretana ima svoja pravila, pa bi bilo najbolje da ih se sjetite u svojoj. Ipak, dobro je unaprijed znati neke običaje koji se na neki način poštuju u teretanama:

  • Uzmite ručnik sa sobom i koristite ga. Na klupama, spravama ili možda na prostirci na kojoj želite raditi trbušnjake. Ne biste ni vi voljeli otići na klupu nakon nekoga tko se doslovno na njoj kupao u znoju.
  • Ponesite piće za trening ili ga kupite u baru teretane. Dok se znojite, gubite tekućinu. Za pravilan rad dobro je slijediti režim unosa tekućine u teretani, ljetnim mjesecima to može značiti i dvostruko. 
  • Mudro birajte težine. Ako ne znate koje biste težine odabrali na spravi, radije birate manje. Kad je premalo, barem se imate prostora usredotočiti na osjet mišića i pravilnu tehniku. Odaberete li više, riskirate da ćete se umjesto vi igrati s bučicama, bučice igrati s vama.

Očekujte da će vam cijeli trening oduzeti sat do sat i pol. To nije dogma, ali plus ili minus djeluje u 90% slučajeva.

3. Trening možete završiti rastezanjem, a zatim otići kući

Ako se želite istegnuti statičkim istezanjem, na kraju treninga je najbolja prilika. Mnoge teretane sada imaju wellness prostore sa saunom, hidromasažnom kadom i bazenom, stoga ih ne oklijevajte koristiti. Opuštanje u bazenu nakon kvalitetnog odrađenog treninga doslovno je neprocjenjivo.

Prvi put ste u teretani? Evo par savjeta!

Najlakši trening za početnike

Na internetu ćete pronaći bezbroj različitih treninga za početnike. U sljedećim odlomcima pokazat ćemo vam kako bi to moglo izgledati.

1. Počnite sa zagrijavanjem

Prije nego što zaronite u samo jačanje, poželjno je malo se zagrijati. Trening možete započeti s 5-10 minuta na traci za trčanje, tijekom čega se prebacujete u način vježbanja u glavi i malo zagrijavate.

Nakon toga treba uslijediti dinamičko istezanje tijekom kojeg tijelo pripremate za opterećenje. Trebate odabrati odgovarajuće vježbe ovisno o tome koji trening planirate trenirati. Više o istezanju možete pročitati u našem sljedećem članku: Bez istezanja riskirate ozljede mišića. Kada i kako uključiti istezanje?

2. Težinski trening traje manje od 60 minuta

Ako ste tek krenuli u teretanu, dobro je fokusirati se na trening cijelog tijela, što znači da tijekom treninga trenirate mišiće cijelog tijela. Obično počinje većim mišićnim područjima (poput nogu ili leđa), a završava manjim (poput ruku).

Određeni plan vježbi mogao bi izgledati otprilike ovako:

Vježba Krugovi (serije) x broj ponavljanja Bilješke
Legpress

3 x 10–12

Prije nego započnete sa serijama napravite 2 serije zagrijavanja.
Iskoraci vlastitom težinom

2 x 20

Spustite stražnju nogu do poda po 90 stupnjeva.
Plank

3 serije

Vrijeme je individualno sve dok možete zadržati ispravan pravi položaj.
Biceps dizanja 

3 x 10

Zadržite 1-2 sekunde u gornjoj fazi (kontrakcija).
Veslanje

3 x 10

Vježbajte vučenjem, a ne zamahom.
     

3. Završite trening kratkim istezanjem

Spomenuli smo statičko istezanje. No jedno je sigurno - ako ga uključite na kraju treninga, nećete ništa pokvariti. Na istezanje možete potrošiti oko 5-10 minuta. 

Prvi put ste u teretani? Evo par savjeta!

Što zaključiti?

Prvom dolasku u teretanu ponekad prethodi strah i neizvjesnost od nepoznatog okruženja. No, jednom kad odete taj prvi put, obično slijedi drugi put i na kraju to postane prilično redovita navika. Strah da će vas netko promatrati ili vam se smijati tijekom cijelog treninga potpuno je neopravdan. Većina ljudi "ide svojim putem" u teretani i ne bavi se previše okolinom.

Ako se odlučite na odlazak u teretanu, pokušajte unaprijed razmisliti o tome kako će izgledati vaš trening. Ako izvučete svog iskusnog prijatelja iz rukava, od njega možete naučiti pravilnu tehniku izvođenja. Osobni trener pomoći će vam još više, a preporučit će i stavljanje razumnog opterećenja.

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel