ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Trening savjeti Aerobne i anaerobne vježbe za kardiovaskularni sustav
Aerobne i anaerobne vježbe za kardiovaskularni sustav

Aktivan način života, kao što je poznato, za nas ima mnogo pozitivnih aspekata. Svakako činjenica da se naše tijelo mijenja na bolje može se vidjeti točno u ogledalu. Međutim, velika prednost ovdje je i način na koji djelujemo na naš kardiovaskularni sustav. Pogledajmo točno kakav utjecaj aerobni i anaerobni trening može imati na nas i jesmo li sposobni prepoznati što je bolje za naše zdravlje. 

Aerobne i anaerobne vježbe za kardiovaskularni sustav
Datum objave: 08.08.2019

Aerobne vježbe

Prema American College of Sports Medicine (ACSM), aerobna (aerobna) vježba je vrsta treninga koja koristi glavne mišićne skupine, može se izvoditi bez odmora, a obično je ritmička. Kao što ime sugerira, aktivne mišićne skupine tada koriste aerobni metabolizam da bi dobile energiju u obliku ATP (adenozin trifosfat) iz aminokiselina, ugljikohidrata i masnih kiselina. Primjer aerobne vježbe može biti:

  • plivanje
  • bicikliranje
  • ples
  • penjanje
  • joggiranje / trčanje na velike daljine.

Mnoštvo istraživanja se spaja u činjenici kako ova vrsta treninga može spriječiti kardiovaskularne bolesti, pa čak i smanjiti ih. Unatoč činjenici da postoje pozitivni aspekti aerobne tjelovježbe na zdravlje našeg srca, također se može postaviti pitanje koliko zapravo ima utjecaja. Jedno istraživanje u Danskoj pokazalo je zanimljivu povezanost koju su nazvali „povezanost u obliku slova U“ između treninga i naše vitalnosti. U svom istraživanju pokazali su da je otprilike 1 do 2,4 sata treninga koji se izvodi 2 do 3 puta tjedno optimalna količina aerobne tjelovježbe koja utječe na naš kardiovaskularni sustav. 

Aerobne i anaerobne vježbe za kardiovaskularni sustav

Anaerobne vježbe

Prema ACSM-u, anaerobna vježba se smatra intenzivnom tjelesnom aktivnošću s vrlo kratkim trajanjem. U ovom se slučaju energija uzima izravno iz mišića koji sudjeluju u vježbi, tako da nam ne treba energija koju crpimo iz kisika. Kako ne koristimo kisik, naše se stanice vraćaju u ATP formaciju glikolizom i fermentacijom. Ovaj postupak stvara mnogo manje energije od aerobnog procesa, plus pridonosi nakupljanju mliječne kiseline. Vježbe koje koriste ovo rješenje su:

  • sprint
  • intenzivni intervalni trening (HIIT)
  • powerlifting.

Anaerobne vježbe također se smatraju dobrim za naše zdravlje, ako ništa zbog toga kako utječu na metabolizam lipida. Međutim, postoje i brige vezane uz ovaj trening. Jedna od pronađenih negativnih strana je smanjenje količine hormona rasta. Pronađena je velika povezanost između hormonskog deficita i rizika od kardiovaskularnih bolesti.

Sažetak

Unatoč činjenici da postoje određene zabrinutosti u vezi s anaerobnim vježbanjem, to ne mora nužno značiti i da je štetno za naše zdravlje. Za ljude koji traže miran način za svoje zdravlje, najbolje je razmišljati o duljim aerobnim vježbama nekoliko puta tjedno. Naravno, sve ovisi i o tome kako naše tijelo reagira na trening. Vrijedi ponekad eksperimentirati i pronaći ono što za nas najbolje funkcionira.

Izvor:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5329739/

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel