ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Trening savjeti Čišćenje snijega - trening koji topi kalorije!

Čišćenje snijega - trening koji topi kalorije!

Čišćenje snijegom prekrivenih staza i prilaza može biti vaš najstrašniji zimski zadatak, ali također prilično brzo sagorijeva mnogo kalorija. Čišćenje snijega je dinamična kardio vježba koja radi na mišićima nogu, trbušnog mišića, leđa, ramena i ruku.

Čišćenje snijega - trening koji topi kalorije!
Datum objave: 06.12.2022

Iako točan broj potrošenih kalorija ovisi o nizu čimbenika, nema sumnje da je to i više nego dobar trening. Dok radite, hodate uokolo, podižete lopatu napunjenu smrznutom vodom, podupirete svoju jezgru, bedra i gornji dio tijela na težinu i ponavljate čitav niz pokreta sa svakim zabacivanjem.

A sve to čini naporan trening, ali budući taj trening radimo na niskim temperaturama važno je poduzeti mjere opreza kako biste ostali sigurni.

Koliko kalorija trošimo čišćenjem snijega?

Prije nego što uđemo u pojedinosti, počnimo s osnovnom procjenom: osoba od 70 kilograma koja lopatom čisti snijeg 30 minuta sagori oko 223 kalorije, prema Harvard Health Publishingu. Taj broj je 180 za osobu od 55 kilograma i 266 za osobu od 85 kilograma.

Zašto je tjelesna težina tako važan čimbenik u tome koliko kalorija osoba sagorijeva? Zamislite to na ovaj način: vučete svoju tjelesnu težinu uokolo u isto vrijeme dok čistite pločnik. Dakle, što veću težinu nosite sa sobom, sagorijevate više kalorija.

KALORIJE:

  • 55kg - za 30 minuta potroši 180 kcal, za 60 minuta potroši 360 kcal
  • 70kg - za 30 minuta potroši 223 kcal, za 60 minuta potroši 446 kcal
  • 85kg - za 30 minuta potroši 266 kcal, za 60 minuta potroši 532 kcal

Koja 3 čimbenika utječu na potrošnju kalorija?

1. INTENZITET
Nekoliko varijabli dolazi u obzir prilikom čišćenja snijega. Prvi je intenzitet. Ako ležerno čistite lagani, praškasti snijeg s pločnika, sagorjet ćete manje kalorija nego netko tko brzo uklanja natopljeni i nabijeni snijeg s puta.

Kada je snijeg teži i brže se krećete, vaše tijelo reagira povećanjem broja otkucaja srca, što znači da vaše tijelo sagorijeva više kalorija kako bi potaknulo aktivnost. Osim toga, ako preuzimate težak teret, vaše tijelo regrutira više mišićnih vlakana da vam pomogne da ga podignete.

2. VRIJEME
Ako ste vani čistite snijeg samo 10 minuta, sagorjet ćete manje kalorija nego da ste radili 30 minuta. ( OVO SE ODNOSI NA SVE AKTIVNOSTI )

2. PAUZA IZMEĐU POSLA
Uzimanje dugih pauza između kratkih "napada" lopatama na snijeg također smanjuje količinu kalorija koje sagorijevate. 

Sagorijevamo li više kalorija po hladnoći?

Iako možda mislite da ćete sagorjeti tonu dodatnih kalorija što je vani hladnije, to nije nužno točno. Ako ste dobro odjeveni (što biste apsolutno trebali biti), odjeća vam pomaže da ostanete topli i pomoći će u zadržavanju topline i znoja dok se krećete, kaže Zac Schlader, dr.sc., izvanredni profesor kineziologije na Sveučilištu Indiana i suradnik za Američki Fakultet Sportske Medicine.

5 koraka za čišćenje snijega na siguran način

Čišćenje snijega intenzivan je kardio trening, stoga prvo provjerite jeste li u pristojnoj formi. Ako ste stariji, izvan forme i uglavnom sjedite, i/ili imate zdravstveno stanje koje bi vas moglo izložiti riziku pri izvođenju vježbi visokog intenziteta, provjerite sa svojim liječnikom prije nego što počnete s lopatanjem.

Zatim slijedite ove savjete kako biste ostali sigurni i bez ozljeda dok čistite snijeg:

1. BUDITE OPREZNI - uzmite dovoljno vremena za čišćenje te svakako pazite na okruženje

2. ZAGRIJTE SE - baš kao što ne biste podigli mrtvo dizanje opterećene šipke bez prethodnog izvođenja dinamičkih istezanja i vježbi raspona pokreta, ne biste se trebali uhvatiti u koštac sa slojem snijega vani, hladno. Napravite nekoliko rotacija tijela, skakanja i ispruživanja s jedne na drugu stranu kako biste ubrzali broj otkucaja srca i pripremili mišiće (osobito core) za akciju.

3. PRAVILNO DRŽITE LOPATU - što lopata sa snijegom na sebi može biti bliže vašem tijelu, to će biti lakša odnosno manje teška. Ako je ručka predugačka, bit će dalje od vašeg tijela i svaki će teret biti teži nego što treba.

4. PRAVILNO PODIŽITE TERET - leđa ne reagiraju dobro na puno uvijanja, osobito dok nosite nešto teško, poput lopate i snijega. Stoga svaki put kad podignete lopatu, savijte se u koljenima i koristite noge za podizanje, a ne leđa. Također, često se odmarajte i brzo se istegnite kada završite s lopatom.

5. PAZITE NA ZNAKOVE SRCA - istegnuća i uganuća nisu jedine opasnosti koje može donijeti rastavljanje snijega. Hladnoća uzrokuje stezanje arterija, povećavajući krvni tlak. Zato je osluškivanje vlastitog tijela iznimno važno.

Želiš još korisnih informacija? Prijavi se na naš newsletter, a uz odlične članke dobit ćeš i 10% popusta na prvu kupnju!

Izvori:

Harvard Health Publishing: "Calories Burned in 30 Minutes for People of Three Different Weights"

National Safety Council: "Why Do People Die Shoveling Snow?"

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju!

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel