ProteOne Facebook Instagram
Filtriranje

One to build it all

Whey of life

There can be only one

No excuses – be the one!

The chosen one

The one and only

Početna Savjeti Trening savjeti HIIT - intervalni trening visokog intenziteta
HIIT - intervalni trening visokog intenziteta

HIIT, odnosno intervalni trening visokog intenziteta je oblik kardio treninga tijekom kojeg se izmjenjuju intervali treninga visokog intenziteta s onima niskog intenziteta (npr. sporo hodanje) ili s potpunim odmorom. Takav trening traje između 15 i 30 minuta.
Prednost koju donosi ovaj trening je gubljenje mnogo kalorija u kratkom vremenu, tako da je to odlična opcija za sve one koji nemaju previše slobodnog vremena.

HIIT - intervalni trening visokog intenziteta
Datum objave: 22.04.2019

Vježbačima bez iskustva i znanja, HIIT trening djeluje kao sveti gral mršavljenja kada čitaju o njemu, ali kada ga žele provesti u praksi ubrzo postane preveliki zalogaj i od njega se odustaje vrlo brzo. Brojna istraživanja potvrdila su veću učinkovitost u sagorijevanju masti od tradicionalnog aerobnog treninga primjenom HIIT treninga. Samo zato što ste početnik u vježbanju, ne znači da intervalni trening visokog intenziteta nije dobar izbor za vas.

HIIT je učinkovit u povećanju snage, izdržljivosti, ubrzanju metabolizma i povišenju hormona rasta koji doprinosi “fat burning-u”. Ako se pitate koliko bi vaš trening trebao biti intenzivan, najbolji odgovor na to pitanje glasi da morate znati svoju granicu i slušati svoje tijelo. Mijenjajte trening po potrebi, prilagodite si ga i napravite svaki pokret na pravilan način.

Za početnike u HIIT metodi treninga najjednostavnije su ove tri varijante sadržaja intervala rada:

  • monostrukturalne aktivnosti izvedene velikom brzinom
  • veliki broj ponavljanja kompleksnih vježbi manjeg do srednjeg opterećenja
  • mali broj ponavljanja kompleksnih vježbi srednjeg do velikog opterećenja.

HIIT trening možete raditi bilo gdje (unutra ili vani, u parku i sl.) te bez ili s trenažnom opremom i rekvizitima (orbitrek, steper, stacionarni bicikl, traka za trčanje, veslački ergometar, uže za preskakanje, vreća za boks, kettlebell / girja, utezi i sl.).

HIIT trening možete ga izvoditi kao zasebni trening ili na kraju vašeg uobičajenog treninga u teretani (tada se ne morate posebno pripremati već samo krenite laganijim tempom).

HIIT - intervalni trening visokog intenziteta

Jedna od najpoznatijih i najučinkovitijih varijanti HIIT metode jest Tabata protokol – ujedno najintenzivniji i najkraći u trajanju. U ovom slučaju dužina treninga stvarno nije bitna jer iako traje samo 4 minute (8 intervala vrlo intenzivnog rada od 20 sekundi između kojih se izmjenjuju pauze od 10 sekundi), što može zvučati kratko i lagano samo onom tko to nije probao, ako sve izvedete kako treba – to bi mogle biti vaše najteže 4 minute ikad na treningu! Tako ćete vremenom poboljšati aerobnu, anaerobnu i mišićnu izdržljivost kao da ste radili 45 minuta uobičajenog aerobnog treninga. Početnici trebaju oprezno i postupno dozirati tabatu – s dužim trajanjem ali znatno slabijim intenzitetom.

Da sumiramo...

No, HIIT nije jedina vrsta treninga koju trebate koristiti ako želite dugoročno napredovati. Samo tih čudesnih 10 minuta dnevno možda će u kratko vrijeme napraviti wow efekt no dugoročno vas neće dovesti do željenih rezultata. Prehrana, oporavak i ostale metode treninga poput kontinuiranog aerobnog treninga i treninga s težinama moraju biti uključene u cijeli proces jer dugoročno gledajući svakodnevno korištenje HIIT metode treninga može izazvati neželjene efekte poput sindroma preopterećenja i pretreniranosti što svakako nije poželjno.

HIIT je veoma stresan i da bi se mogao kvalitetno odraditi i od njega još kvalitetnije oporaviti moguće ga je odraditi nekoliko puta tjedno, nikako svaki dan. Koristite ga kao joker metodu koja će ubrzati vaš napredak, ali kao osnovu vašeg treninga ipak koristite treninge ugodnijeg intenziteta i veće širine utjecaja na razvoj funkcionalnih sposobnosti.

Newsletter

Prijavi se i ostvari popust od 10% na prvu kupnju

Jednom tjedno ti šaljemo:
  • Posebne ponude i akcije
  • Savjete za trening
  • Savjete za prehranu
  • Zdrave recepte
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Google AdWords
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics
Google ecommerce
Facebook pixel